Fast behöver inte försäkringsbolaget se hur det ser ut innan man river, eller i alla fall bli tillfrågade.
 
EddieHansson
T topmount skrev:
Fast behöver inte försäkringsbolaget se hur det ser ut innan man river, eller i alla fall bli tillfrågade.
De svarar inte. På hemsidan står det att man måste minimera skadan själv så långt det är möjligt innan man anmäler. Anmäla kan man göra på nätet, men telefontid har de bara på vardagar.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
T topmount skrev:
Fast behöver inte försäkringsbolaget se hur det ser ut innan man river, eller i alla fall bli tillfrågade.
Dokumentera.
Kan man minimera ev. skador borde dom vara tacksamma.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
EddieHansson
FredrikR FredrikR skrev:
Dokumentera.
Kan man minimera ev. skador borde dom vara tacksamma.
Ja. Jag fotograferar allt. Det har spridit sig till båda sovrumme, hela köket och till kontoret..dvs 60 kvm. Köket sitter ju ihop med vardagsrummet så det lär väl komma dit också så småningom.

Svårigheten är golvvärmeslingorna som ligger i EPS-skivor.
https://www.lksystems.se/sv/produkt...mesystem/pa-barande-golv/lk-sparskiva-eps-16/
Diagram över golvvarmesystem med golvvärmeslingor på EPS-skivor, täckta av spånskiva och golvmaterial.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
richardtenggren
Fan vilken ångest, jag hade ju själv 3 dm på 125 m2 för drygt ett år sedan, problemet då var väl att jag långt i från var ensam. Men LF skötte det snyggt för oss ändå.
Fördelen för oss var ju att det var källare och spridningsrisken var liten, samt att det inte var den delen av huset vi använder mest.
Lider med dig/er!

LF har i alla fall ett journummer där någon alltid svarar, förutom när halva stan har översvämningar då…
 
Om försäkringsbolaget hänvisar till SOS så ring dit. Du kan också kolla med OCAB som försäkringsbolaget kanske har avtal med, så det kommer in avfuktare så fort som möjligt.

https://www.ocab.se/jour/
 
EddieHansson
Ris
mexitegel mexitegel skrev:
Om försäkringsbolaget hänvisar till SOS så ring dit. Du kan också kolla med OCAB som försäkringsbolaget kanske har avtal med, så det kommer in avfuktare så fort som möjligt.

[länk]
Tack. Ringde. De kan hjälpa till att ta upp golvet. Så det är det som behövs just nu
 
  • Älska
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Hoppas det löser sig så smidigt som möjligt ändå. Skickar lite styrka här!
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
EddieHansson
mexitegel mexitegel skrev:
Hoppas det löser sig så smidigt som möjligt ändå. Skickar lite styrka här!
Tack! Någonstans hoppas jag att vi ska slippa ta upp golvet men det känns rätt dåligt att chansa.
 
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
C
GAAAAHHHH!!!

Vem f-n uppfann frysen med utdragbara lådor och förångaren mellan lådorna??!?
 
  • Gilla
EddieHansson
  • Laddar…
Ringde du Ocab alltså, inte SOS..?

Upp med golvet iaf, eftersom det var en plötslig utströmning så är det osannolikt att det blir några skador på stomme/undergolv. Parketten däremot kan nog svälla lite här och där.

Det här fixar sig och du kommer få hjälp av försäkringsbolaget med att återställa det som du tvingas ta upp för att frilägga skadan
 
EddieHansson
V Vardagsrum skrev:
Ringde du Ocab alltså, inte SOS..?

Upp med golvet iaf, eftersom det var en plötslig utströmning så är det osannolikt att det blir några skador på stomme/undergolv. Parketten däremot kan nog svälla lite här och där.

Det här fixar sig och du kommer få hjälp av försäkringsbolaget med att återställa det som du tvingas ta upp för att frilägga skadan
Hoppas det.
 
galento
kashieda kashieda skrev:
Min kära far blev upplockad och körd till akuten igår natt eftersom han druckit, med Antabus i kroppen.

Tvångsvård kommer allt närmare.
Hoppas verkligen han får hjälp med detta , kan förstå vilket helvete han går igenom :cry:
( och även de anhöriga )
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
GAAAAHHHH!!!
Dagisbaciller i full effekt från 8-åriga systerdottern som man träffade hemma hos föräldrarna i helgen.
Och nästa onsdag är det tänkt att vi ska åka på en efterlängtad semester eftersom vi var sjuka/vab hela sommaren… :(
Hoppas sambon kan ducka detta, hon råkar alltid värst ut. Det blir soffsova och jobba hemifrån tills detta är över.
 
  • Ledsen
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
EddieHansson
Ghaaaa. Först vatten i hela huset, nu måste man ha högsommar innomhus för att det ska torka ut... Själv är jag inte det minsta torr i den här värmen.
Termometer inomhus som visar hög temperatur på 27.9°C och fuktighet på 36%.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Ledsen
  • Wow
  • Gilla
FredrikR och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.