F fribygg skrev:
För att pappen ska täta så bra som möjligt bör den läggas horisontellt jämsmed takfot, varje ny våd överlappar då den föregående en liten bit och spikningen täcks alltså så läckage inte kan ske vid spikarna.
Ajaj =( Så här stod det.
"TopSafe läggs normalt tvärs underlagstäckningen, från nock till fot."
 
K Kris1 skrev:
Ajaj =( Så här stod det.
"TopSafe läggs normalt tvärs underlagstäckningen, från nock till fot."
Ok, då har du följt instruktionen.

Hur tänker du med spikningen?
 
F fribygg skrev:
Ok, då har du följt instruktionen.

Hur tänker du med spikningen?
Inte alls troligtvis, hur skulle jag gjort?
 
K Kris1 skrev:
Inte alls troligtvis, hur skulle jag gjort?
Enligt tillverkarens anvisning
 
F fribygg skrev:
Enligt tillverkarens anvisning
Kan jag göra om och göra rätt? Går det att dra upp spik som är satt?
 
K Kris1 skrev:
Går det att dra upp spik som är satt?
Klart att det går, men då har du ju skapat ett hål och det är inte nått vidare i ett tak.
 
K Kris1 skrev:
Kan jag göra om och göra rätt? Går det att dra upp spik som är satt?
Skulle nog i ditt fall ta och köpa lite kall-asfalt och lägga på skarvarna.
Då säkrar du upp lite iaf
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
M MrDizzy skrev:
Skulle nog i ditt fall ta och köpa lite kall-asfalt och lägga på skarvarna.
Då säkrar du upp lite iaf
Tack!
 
Lexington Lexington skrev:
Bänkskiva och jalusiskåp på plats!
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
Kran o foder runt fönstren på plats.
Nu väntar vi bara på att målaren ska stryka väggarna en sista gång, måla salningen plus lite andra snickerier och att elektrikern ska sätta uttag på plats o koppla in häll o fläkt, snickaren sa senast fredag, så det hoppas vi på!

Kök med nymonterade fönster och kran, väntar på slutmålning och elinstallationer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 7 till
  • Laddar…
Köpt nytt fönster och ny ytterdörr som ska installeras snart.
Ett nytt fönster och ytterdörr paketerade i skyddsplast inne i ett garage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 6 till
  • Laddar…
K Kjell_G skrev:
Tagit bort avgränsningen mot det nysådda området efter stubborttagning. Tacksamt nog höll sig mullvaden borta från det området. Ännu mer tacksamt är att den inte märkts av på nästan en vecka! Annars har jag laxskinn i beredskap :)
Mullvaden har gjort ett nytt försök. Idag fick den smaka på laxskinnet. Höll på att ramla baklänges när jag lyfte på det lätt uppsvällda locket

K Kjell_G skrev:
Tagit bort avgränsningen mot det nysådda området efter stubborttagning. Tacksamt nog höll sig mullvaden borta från det området. Ännu mer tacksamt är att den inte märkts av på nästan en vecka! Annars har jag laxskinn i beredskap :)
 
Kopplat in en Shelly 3EM för att mäta förbrukningen för värmepumpen. Inget har exploderat än så jag är nöjd. :p
 
  • Gilla
MrDizzy
  • Laddar…
B b8q skrev:
Den heliga treenigheten (eller trestenigheten) är det säkrast att inte rucka på. Man vet aldrig vad för elände du skulle råka släppa lös…
Precis, jag tänker att det är som med skorna jag hittade på vinden som jag fick höra skulle ligga kvar. Bäst att inte fråga för mycket utan bara låta vissa saker vara som de är.
 
tommib
Avluftare golvvärmeslingor Service av golvvärmesystem med slangar anslutna till fördelare och verktyg på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Hade en värmepumpstekniker här i förmiddags som spolade rent varmvattenberedaren. Det kom ut helt osannolikt mycket skit. Förhoppningsvis fungerar pumpen bättre nu. Första överblicken i loggningen är positiv i alla fall.
 
  • Gilla
fremax och 6 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Avluftare golvvärmeslingor[bild]


Hade en värmepumpstekniker här i förmiddags som spolade rent varmvattenberedaren. Det kom ut helt osannolikt mycket skit. Förhoppningsvis fungerar pumpen bättre nu. Första överblicken i loggningen är positiv i alla fall.
Är det något man gör med som underhåll med visst intervall eller har du haft problem?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.