A ArcherS skrev:
Den rapporterar per klämma ungefär var 30:e sekund, så här ser det ut i MQTT Explorer för mig:
[bild]

Det finns en bra referenssida med alla Shelly MQTT meddelanden om man vill läsa mer.
tensiden tensiden skrev:
Kalas! Exakt det där jag behövde få reda på, var osäker på frekvensen samt om man får ut totalen. Tror det blir till att ta en titt i skåpet och se så klämmorna går att trycka in bara innan jag slår till på ett köp. Stort tack!
För kännedom så går frekvensen att justera: https://community.home-assistant.io/t/configuring-shelly-em-energy-meter/128581/68
 
  • Gilla
tompaah7503 och 2 till
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
För kännedom så går frekvensen att justera: [länk]
Nämen! Nu blev min dag ännu lite bättre. Tack!
 
Hade min shelly kopplad på en hyresgästs wifi, denne har nu flyttat och tagit med routern.
Går det att komma åt den via mobilen ändå eller måste man fabriksåterställa?
Eller får jag ta en annan routern och döpa till samma SSID och med samma lösenord sen ändra?
 
Jag tror att det är de två alternativen du har, återställa eller skapa ett wifi med samma accessuppgifter.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
tensiden tensiden skrev:
Nämen! Nu blev min dag ännu lite bättre. Tack!
Dock tror jag det är den periodiska uppdateringen, dvs. hur ofta den hör av sig när inget händer. Om värden ändras borde den uppdatera det ändå. Så frågan är hur mycket man behöver ställa ned det värdet, men det kan man ju enkelt laborera med för att hitta vad som passar en själv, beror ju lite på vad man ska använda den till också. Men onödigt mycket tjatter på nätverket är ju.. onödigt. :rofl:
 
Eller för 179:- på amazon.se inkl moms och med gratis frakt.
 
R roli skrev:
Eller för 179:- på amazon.se inkl moms och med gratis frakt.
Fast då måste du väl köpa 2 för att få fri frakt
 
nino nino skrev:
Fast då måste du väl köpa 2 för att få fri frakt
Har man användning för en har man användning för två. :p
 
  • Gilla
tompaah7503 och 1 till
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Har man användning för en har man användning för två. :p
Jag köpte 3 :D
 
H
leby leby skrev:
För ovanlighetens skull kan man köpa Shelly billigare i Sverige just nu än direkt från Shelly.cloud ex en Shelly Plus 1PM kostar 159:- + frakt (63,20kr) på ledgrossiten och i [länk] shopen €16,90. Båda ex moms.
[länk]
En liten varning, Vissa av shellysarna verkar vara "i lager hos leverantör" så tar säkert lika länge att få dem som från shelly cloud.
 
nino nino skrev:
Fast då måste du väl köpa 2 för att få fri frakt
Beror ju på om det är din första beställning (gratis frakt) eller inte.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
R roli skrev:
Beror ju på om det är din första beställning (gratis frakt) eller inte.
Jaha ok
 
nino nino skrev:
Jaha ok
Står så för just denna produkt. Sedan finns det andra säljare med andra priser och frakter.
Skärmdump av en webbsida med en Wi-Fi kopplingsmätare "Shelly 1 PM" till specialpris på en e-handelssajt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Hur gör man för att en i4 ska kunna styra ett relä?

Webhooks? Hur skapar man en sån? Finns förvånansvärt lite att läsa om detta. Eller så vet jag inte ens vad jag letar efter.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.