Hennke85 Hennke85 skrev:
Om det är lättspräckt ved så är en klyvyxa outstanding i hastighet, väldigt energieffektivt också.
Om det är svårkluvet med din vanliga yxa rekommenderar jag Fiskars Klyvyxa, den är ingen skönhet men gör sitt jobb fort och lätt till en rimlig peng och med god hållbarhet.
 
richardtenggren
jonmo jonmo skrev:
DEN får du lämna omdöme om den!
Det ska jag göra, jag är dock helt novis gällande knivslipning, vilket kanske också är anledningen till att vi(pappa och jag delade) köpte denna. Enligt Matgeek ska ju den vara idiotsäker, även om han lyckades göra fel till en början ;)

Vi har ett gäng Globalknivar som jag ska ge mig på, men kanske börjar med någon billigare kniv :p

Roligt att de skickade med plåster också! :D
 
  • Gilla
Solvskaftet och 2 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Det ska jag göra, jag är dock helt novis gällande knivslipning, vilket kanske också är anledningen till att vi(pappa och jag delade) köpte denna. Enligt Matgeek ska ju den vara idiotsäker, även om han lyckades göra fel till en början ;)

Vi har ett gäng Globalknivar som jag ska ge mig på, men kanske börjar med någon billigare kniv :p

Roligt att de skickade med plåster också! :D
Håll koll på plåstren. Du lär behöva dom!
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
Några gängverktyg, hoppas de här tapphållarna är bättre än den som kom med mitt Völkel set, den gav upp...

8cda40b5-28fb-483b-9100-62f7b0a82056
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
Köper man jiggarna så är alla Tormek rätt idiotsäkra. Speciellt med deras videos.
 
  • Gilla
PNI och 1 till
  • Laddar…
Villhöver!
Verktygsjulkalender, blåtandsmodul, bitsadapter och rullar med 3M-tejp arrangerade på ett bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Wera kalender, Bosch blåtandsmodul, ½" bitsadapter och 3M tejp till bilen... :oops:

Trevlig helg!
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 10 till
  • Laddar…
Fick Wera kalendren jag med. Nu får det bli december snart:rofl:
 
  • Älska
FredrikR
  • Laddar…
En enkel DMM (Digital MultiMeter) att ha på lantstället: PeakTech 1070 från Elfa Distrelec.
Jag har en storebror sen tidigare, PeakTech 2005A. Mäter även kapacitans och induktans.
Två digitala multimetrar, PeakTech 1070 och 2005A, med testkablar och manual på en arbetsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
Stickan56
Det blev 2st Winbag 159kr/st på Bahaus.
0010688A.jpg
Stickan
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
K-bygg hade erbjudande i ett par dagar och till sist fick det bli en. :D

DDF083

Blir nog tvungen att investera i ett 2A batteri sen också för smidighetens skull. :rofl:

Nytt Makita borrmaskin modell DDF083 utan batteri placerat på ett transparent förvaringslåda på en verktygsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 6 till
  • Laddar…
K
Campar Campar skrev:
K-bygg hade erbjudande i ett par dagar och till sist fick det bli en. :D

DDF083

Blir nog tvungen att investera i ett 2A batteri sen också för smidighetens skull. :rofl:

[bild]
Nackdelen med 2Ah batteri och hängaren på maskinens fot är att den inte kommer stå rak på plana ytor, eftersom hängaren är längre än batteriets tjocklek :(
 
K kniv skrev:
Nackdelen med 2Ah batteri och hängaren på maskinens fot är att den inte kommer stå rak på plana ytor, eftersom hängaren är längre än batteriets tjocklek :(
Det löser man genom att köpa hängaren som är till för 12v maskinerna, den är kortare.
 
  • Gilla
VilkenMatte och 4 till
  • Laddar…
Stickan56 Stickan56 skrev:
Det blev 2st Winbag 159kr/st på Bahaus.
[bild]
Stickan
Sjukt användbar manick. Kan tipsa om att Lidl har sånna ibland, bra kvalitet. Hoppas/antar att de kommer fler gånger.
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Sjukt användbar manick. Kan tipsa om att Lidl har sånna ibland, bra kvalitet. Hoppas/antar att de kommer fler gånger.
Kan bara instämma!
Har två Lidl-påsar som hjälpt mig många gånger!
 
  • Gilla
john.h
  • Laddar…
Köpte de idag. Funkade finfint.
 
  • Ett par gråa arbetsplastskor fästa på en träbit med gula spännband.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
nino och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.