Status
Tråden går ej att kommentera.
Trodde du förorda individuell frihet. Och nu vill du förbjuda saker.. Dont go there ;)
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Storsockret
Jag blir ju mer och mer säker på att Anders inte finns på riktigt, typ som hästar och Skellefteå

För att vara lite halvt on topic så hade vi tre eller fyra bås med valsedlar och fyra eller fem röstbås. Jag räknade uppenbarligen inte så noga
 
Maxwells demon TotalControl skrev:
Trodde du förorda individuell frihet. Och nu vill du förbjuda saker.. Dont go there ;)
Nej jag är liberalkonservativ;)
Det finns elmoppar, bensinmoppar har förlorat sitt existensberättigande, iallafall för yrkestrafik
 
  • Arg
Alfredo
  • Laddar…
BirgitS
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
För övrigt är jag så jävla trött på matbudens moppar. De är de enda som kör tvåtaktare. förbjud skiten
Du får väl betala dem bättre så att de har råd att antingen cykla och därmed ta längre tid på sig eller köpa något dyrare.
 
  • Gilla
erik_83 och 3 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Du får väl betala dem bättre så att de har råd att antingen cykla och därmed ta längre tid på sig eller köpa något dyrare.
Cykla i stan går snabbare än moppe.
Det är nog snarare Uber än jag som ska betala dem bättre. De lägger reda på en fast kostnad på typ 60 kronor plus procent på maten.
 
BirgitS
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Cykla i stan går snabbare än moppe.
Det är nog snarare Uber än jag som ska betala dem bättre. De lägger reda på en fast kostnad på typ 60 kronor plus procent på maten.
De väljer ju moppe för att de då hinner med fler leveranser och alltså tjänar mer. Det är ju du som betalar Uber och därmed indirekt buden.
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
De väljer ju moppe för att de då hinner med fler leveranser och alltså tjänar mer. Det är ju du som betalar Uber och därmed indirekt buden.
De skulle hinna lika mycket eller mer på cykel då de kan köra mot rött och mot enkelriktat. De kör dessutom sletna trötta gamla moppar.

Uber skulle kunna hyra ut elcyklar/elmoppar till dem. Det stinker satan med deras trötta gamla moppar.
 
  • Haha
frasen_36
  • Laddar…
BirgitS
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
De skulle hinna lika mycket eller mer på cykel då de kan köra mot rött och mot enkelriktat. De kör dessutom sletna trötta gamla moppar.

Uber skulle kunna hyra ut elcyklar/elmoppar till dem. Det stinker satan med deras trötta gamla moppar.
Cyklister får köra mot rött lika lite som moppeåkare.
Naturligtvis är de tvungna att köra gamla billiga moppar eftersom det är vad de har råd med.
Uber köper inget mer än absolut nödvändigt åt buden, det är ett gigföretag.
 
  • Gilla
Dilato och 4 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Cyklister får köra mot rött lika lite som moppeåkare.
Naturligtvis är de tvungna att köra gamla billiga moppar eftersom det är vad de har råd med.
Uber köper inget mer än absolut nödvändigt åt buden, det är ett gigföretag.
Jag har aldrig fått böter för det, blivit stoppad massor gånger. En bra fördel och varför man altid är snabbare på cykel i stadstrafiken .

Nu ska jag gå på krogen och äta middag. Ha en fin kväll proletärer!

Edit: så om man är fattig får man miljöförstöra. Intressant
 
Redigerat:
  • Haha
  • Gilla
hapazard och 2 till
  • Laddar…
Nissens
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
De förvränger vad som sades.
Men du har öppnat ditt hjärta och tänker fylla skogarna med invandrare?

Vi är många som såg o hörde en av dina idoler säga detta… den moderate statsministern…
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
BirgitS
Snailman Snailman skrev:
Nån som har koll på hur valdeltagandet kan vara 109% i ett distrikt?

[länk]
Naturligtvis var inte valdeltagandet 109 % och själva informationen har redan varit uppe i tråden. Det håller på och utreds vad som har blivit fel.

Det inträffade något liknande vid förra valet (tror jag det var) då redan räknade valsedlar för MP försvann och när folk började leta efter dem så dök de och råkade bli räknade en gång till.
 
  • Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Naturligtvis var inte valdeltagandet 109 % och själva informationen har redan varit uppe i tråden. Det håller på och utreds vad som har blivit fel.

Det inträffade något liknande vid förra valet (tror jag det var) då redan räknade valsedlar för MP försvann och när folk började leta efter dem så dök de och råkade bli räknade en gång till.
"Råkade"
 
  • Gilla
  • Haha
Maxwells demon och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag har aldrig fått böter för det, blivit stoppad massor gånger. En bra fördel och varför man altid är snabbare på cykel i stadstrafiken .
Det är förbjudet att gå mot rött ljus också, men just det är inte straffbelagt, däremot om man då orsakar en olycka kan man bli fälld för vårdslöst beteende eller liknande.

Moped klass II lyder under exakt samma trafikregler som cyklar. https://www.transportstyrelsen.se/sv/vagtrafik/Fordon/Fordonsregler/Moped/Moped-klass-II/

Det kan ju inte gå särskilt snabbt att komma fram om man ofta blir stoppad.

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Edit: så om man är fattig får man miljöförstöra. Intressant
Det är inte förbjudet för någon så även du får göra det.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
"Råkade"
Frågan är väl snarast vem som fick valsedlarna att försvinna, vem kan tänkas gynnas av att det blir färre röster på MP. Det gör ju inte S, V eller MP i alla fall.
 
  • Gilla
erik_83 och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.