Status
Tråden går ej att kommentera.
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vad han sagt inför detta val är att han inte kan tänka sig bilda regering med dem.

Vi måste rädda Sverige nu. 4 år till med S politik vid rodret kommer bara ta oss ännu längre ned i avgrunden.

Jag tycker det är synd svenska folket inte kan rösta bättre, SD är inga borgare.
Det är en jäkla skillnad mot att han aldrig har sagt som du påstod...

Din politiska övertygelse får stå för dig, lika väl som min får stå för mig.
 
Redigerat:
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Det var menat som ett skäl att undvika vissa partier, de vars kandidater klämmer ur sig sådana saker på valvakan.
Då är jag med
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Men vi kan alla vara överens det var skönt S fusk inte räckte dena gång.

Nu kan vi äntligen på åtta år se lite ljus för Sverige.
Vilket obehagligt uppvaknande du kan få...
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
G Guson skrev:
[bild]
Med Y-axeln graderad från 5 och uppåt liknar det den första bilden ganska mycket. Stapeldiagram med Y-axeln graderad från 500, visar varierande staplar i blått mellan 650 och 750.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vad var det för fel på det gamla systemet?
Kunde ingen förklarat för den där valkontrollanten att "in sviden we have cheap paper and evrybody can take all the different lapps with them in the booth so nobody can figur out what you will vote for anyway".
 
  • Haha
Dilato och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
imported_Benno imported_Benno skrev:
Vad var det för fel på det gamla systemet?
Kunde ingen förklarat för den där valkontrollanten att "in sviden we have cheap paper and evrybody can take all the different lapps with them in the booth so nobody can figur out what you will vote for anyway".
Det är ett stärkt skydd för valhemligheten eftersom det omöjliggör att någon övervakar att en viss person endast tar valsedlar för ett visst parti, det finns ju t.ex. kontrollerade makar.
 
  • Gilla
frasen_36 och 2 till
  • Laddar…
M max-66 skrev:
Det är en jäkla skillnad mot att han aldrig har sagt som du påstod...

Din politiska övertygelse får stå för dig, lika väl som min får stå för mig.
Vad tycker du om att försvarsministern sade han skulle avgå om vi skickade in ansökan till Nato? Och sedan sitter kvar
 
  • Gilla
hapazard
  • Laddar…
Nissens
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vad han sagt inför detta val är att han inte kan tänka sig bilda regering med dem.

Vi måste rädda Sverige nu. 4 år till med S politik vid rodret kommer bara ta oss ännu längre ned i avgrunden.

Jag tycker det är synd svenska folket inte kan rösta bättre, SD är inga borgare.
Nä, enligt dig måste de vara vänster…

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/s...rfalla-larmde-om-nazism-inom-partiet-uteslots
 
  • Wow
Dilato
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Nä, enligt dig måste de vara vänster…

[länk]
SD har mer gemensamt med vänstern än högern ja. Det är ju trots allt ett parti för arbetare.
 
  • Haha
kashieda
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vad tycker du om att försvarsministern sade han skulle avgå om vi skickade in ansökan till Nato? Och sedan sitter kvar
Ett tips försök undvika ”Whataboutism” och istället svara på frågan.
 
  • Gilla
max-66 och 1 till
  • Laddar…
U uplj skrev:
Ett tips försök undvika ”Whataboutism” och istället svara på frågan.
Jag tycker det är dumt säga aldrig.

Men du har heller inte kommit med några bevis att han någonsin sagt han inte kan tänka sig samarbeta med SD.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag tycker det är dumt säga aldrig.

Men du har heller inte kommit med några bevis att han någonsin sagt han inte kan tänka sig samarbeta med SD.
Jag har inte nämnt något om SD eller Ulf K så det vore trevligt om du inte låter påskina mig mig saker som jag inte har sagt.
 
U uplj skrev:
Jag har inte nämnt något om SD eller Ulf K så det vore trevligt om du inte låter påskina mig mig saker som jag inte har sagt.
Du har påstått längre upp att Ulf påstått han aldrig skulle samarbeta med SD.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Du har påstått längre upp att Ulf påstått han aldrig skulle samarbeta med SD.
I vilket inlägg har jag sagt det?? Vore trevligt om du kan visa det.
 
U uplj skrev:
I vilket inlägg har jag sagt det?? Vore trevligt om du kan visa det.
Du svamlar om Heidi Fried. Exakt vad Ulf sade till fried vet inte ens fried själv. Men Ulf säger såhär

Jag lovade däremot inte att aldrig samtala med, eller ha något slags samröre med SD och deras partiledare Jimmie Åkesson
Det är bara förvrängningar av vad som faktiskt sades. Självklart ska M samarbeta med SD om det betyder de kan föra sin politik.
 
  • Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.