Status
Tråden går ej att kommentera.
Cancerman_777 Cancerman_777 skrev:
1. Varför skulle folk börja starta "sina gamla" vitvaror?
2. Finns det ens "gamla elbilar"?
3. Vad har detta med tråden att göra?

Svar: det händer absolut ingenting med hemförsäkringen eller ersättning från den så tillvida man inte betett sig vårdslöst.
Då är du ute på tunn is, dom vill ha pengarna tillbaks = Höjd försäkrings premie
 
Cancerman_777 Cancerman_777 skrev:
Förtydligande: de hade lagts ner pga straffavgift och sönderskattning, som såklart leder till lönsamhetsproblem.
Man kan döda precis allt bara man avgiftar det tillräckligt hårt.
Vi tar om det med ett tillägg:
Produktionen från de 6 nedlagda reaktionerna hade sannolikt varit konsumerad ifall de fortfarande var i drift, hade den inte varit det så skulle de väl lagts ned av lönsamhetsskäl oavsett straffskatter och straffavgifter.
 
  • Gilla
djac och 2 till
  • Laddar…
T TheGame skrev:
Det är dags att flytta till skogen och leva av naturen.
Dom gröna har fått som dom vill.

Jag börjar nästan fundera om man måste beväpna sig mer.
DÄR får du inte bo heller! Den disponerar EU över nu, och du får INTE elda med ved. Bara vargar får finnas fritt i svensk natur.
 
H Huzzbutt skrev:
Vi tar om det med ett tillägg:
Produktionen från de 6 nedlagda reaktionerna hade sannolikt varit konsumerad ifall de fortfarande var i drift, hade den inte varit det så skulle de väl lagts ned av lönsamhetsskäl oavsett straffskatter och straffavgifter.
Med den blå/bruna röran så kommer det braka iväg ;) Men 20% av sveriges befolkning fixar det åt 100% ;) NOT!
 
peterbroberg peterbroberg skrev:
1) Har du missat timpriset på natten
2) Ja, prius är ett bra exempel o det är nog bara 2 år sedan min kollegas bil höll på att skjuta oss ut genom Landvetters garage när den helt plötsligt gav max och jag drog av tändningen innan vi kört rakt ut från 4:e vån.
3) Man sparar på ett sätt men höjer försäkringarna som kompensation
Förklaring på dina frågor?
Vad har timpriset med ålder på vitvaror att göra???

Det säger mig nada. Jag kör en bil från 2008 och en från 2003. Är de antika då?

Nej.
 
peterbroberg peterbroberg skrev:
Då är du ute på tunn is, dom vill ha pengarna tillbaks = Höjd försäkrings premie
Inte för att du använder dina vitvaror. Om mitt bolag höjer så byter jag bolag.
 
S star_daddy skrev:
DÄR får du inte bo heller! Den disponerar EU över nu, och du får INTE elda med ved. Bara vargar får finnas fritt i svensk natur.
Tog ner 3 kubik för 3-4 år sedan o samma varje år, så vi har kapat, klyvt för nästa 3 åren som ligger på tork.
Planterat nya, men det kommer minska med blå/bruna röran
 
Cancerman_777 Cancerman_777 skrev:
Inte för att du använder dina vitvaror. Om mitt bolag höjer så byter jag bolag.
Tror du det är ETT bolag som kommer höja :crysmile::crysmile::crysmile::crysmile::crysmile:
 
  • Gilla
cbrolin
  • Laddar…
peterbroberg peterbroberg skrev:
Tror du det är ETT bolag som kommer höja :crysmile::crysmile::crysmile::crysmile::crysmile:
Vi byter var 3:e år till A med så många + som möjligt, just nu A+++
 
Cancerman_777 Cancerman_777 skrev:
Vad har timpriset med ålder på vitvaror att göra???

Det säger mig nada. Jag kör en bil från 2008 och en från 2003. Är de antika då?

Nej.
Ja, du åker omkring i 2 skrot bilar ;) Familjen flintstone
 
S star_daddy skrev:
DÄR får du inte bo heller! Den disponerar EU över nu, och du får INTE elda med ved. Bara vargar får finnas fritt i svensk natur.
Nä det där har du fått om bakfoten, självklart får man elda med ved och det lär bli vanligare om elpriserna fortsätter att vara på årets nivå.
Vi har allemansrätt så även du är välkommen i skogen om du törs
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
peterbroberg peterbroberg skrev:
Ja, du åker omkring i 2 skrot bilar ;) Familjen flintstone
Men jag gör det med stil och billigare än de flesta B)
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
peterbroberg peterbroberg skrev:
Tror du det är ETT bolag som kommer höja :crysmile::crysmile::crysmile::crysmile::crysmile:
Allting blir alltid dyrare, och min lön ökar den också, så...ptja...det reder sig.
 
peterbroberg peterbroberg skrev:
Vi byter var 3:e år till A med så många + som möjligt, just nu A+++
Det låter som enormt resursslöseri. Vitvarors effektivitet ökar inte sådär extremt mycket, men det gör däremot prislappen, och kvaliteten går på motsatt håll.
 
  • Gilla
Dilato och 5 till
  • Laddar…
H Huzzbutt skrev:
Varför skulle jag tro att MP har något med kärnkraftsutbyggnaden att göra?

Ditt påstående att MP är partiet som, i modern tid, gjort mest för att öka på den globala uppvärmningen. Har ingen koppling till verkligheten, sedan MP kom in i riksdagen har utsläppen minskat, även om jag inte anser att det ska tillskrivas MP så får man väl i vart fall konstatera att MP politik inte har lett till en ökning av utsläppen. Måhända att utsläppen kunde varit lägre utan MP? Men det blir förstås rent kontrafaktisk spekulation, de största utsläppen i Sverige kommer ju av industrier som för sin produktion är beroende av fossila bränslen för sin produktion.
Det är väl knappast en spekulation att nedläggningen av kärnkraftsreaktorer leder till ökade koldioxidutsläpp. Att det sedan finns andra åtgärder som minskar utsläppen, tex att Elon Musk gjort elbilar populärare, kan väl inte tillskrivas MP?
 
  • Gilla
videopac
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.