Nu är New England-stilen ett minne blott i TV-rummet.

Numera ska det gå i vitt&svart(med lite inslag av mörkbrunt).
Har precis tapatserat om TV-väggen och bytt soffbord.I veckan kommer det en svartbrun,vägghängd TV-bänk så den bruna på bilderna försvinner.Ska försöka dölja så många kablar som möjligt också.
Jag har lagt tapet under glasskivan på bordet ,men har lite ångest om jag vi ska ha kvar den där.Även kohuden är tillfällig.Har inte hittat något bra att ha på golvet ännu.Kanske man hittar en snyggare taklampa också.
Många beslut blir det...
 
  • Tv-rum 070715.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • TV-rum II 070715.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • TV-rum III 070715.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tycker ni lyckats bra med insidan av huset
 
Mycket snyggt. Läckert med tapeten i soffbordet!!!
 
Nu har den vägghängda TV-bänken kommit upp.Lättstädat men framför allt lite stramare,modernare utseende.
Även hallen fick en släng av ny tapet,spegel och byrå.Svart och vitt "såklart".
 
  • Vägghangd TV-bänk I.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nya spegeln.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tjena

WOW...ett hus helt i vår stil!
Lasse & Vesnas husbygge / Hausbau - KORSNÄBBEN (vårt bygge)

Fläkten i ert kök....vilken modell? Och pris....

Vi är på jakt efter en liknande och den måste, precis som er, ha en högre "skortsten".

/Lasse & Vesba
 
Tjena.Kul att du gillade huset!
Alla maskiner i köket är i alu och kommer från Cylinda.Fläkten är 90 cm bred,men vi köpte alla "vitvaror" i klump så jag vet inte vad just fläkten kostar.
Länk till fläkten:Cylinda
Vi är otroligt nöjda med kvaliten på deras produkter.
Lycka till med huset!
 
Peppes_Bodega skrev:
Nu har den vägghängda TV-bänken kommit upp.Lättstädat men framför allt lite stramare,modernare utseende.
Även hallen fick en släng av ny tapet,spegel och byrå.Svart och vitt "såklart".
Hej, Vilket hus ni har!!! WOW!
Jag måste passa på att fråga vilket kakel ni har i hallen? Sen hur har ni lyckats hänga upp plasman och tv-bänk på väggen? Har ni vanlig gipsvägg eller har ni förstärkt på något sätt?
 
Kul med alla positiva bedömningar!
Klinkersen är samma som i köket.30*30 svarta.Fab. vet jag tyvärr inte men kostade endast 119:-/m2 vilket jag tycker är kanonbilligt!
Vi har vanliga gipsväggar och använder oss av något som visst heter HW PRO från Gunnebo.Ska klara av ca 60 kg styck eller liknande.

Finns på Gunnebo.se
 
Tack för svaret. Men jag hittar inte vilken tillverkare som säljer er klinkers.. Är nämligen på jakt efter ett svart klinkers men tycker att det är lite svårt att hitta ett vi värkligen gillar.
 
Som sagt vet jag inte vilket fabrikat.Jag köpte det av min lokala golvfirma som importerar från bl.a Spanien.
 
Mailade gunnebo ang upphängningsanordn. (HW PRO) men dom sa att dom inte hade något sådant.
 
Lite Japaninspirerat på baksidan.Inte klart ännu.Det ska komma 2 stora elefantgräs i höst,men en springbrunn har det i alla fall blivit.
 
  • Ny baksida.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Förra helgen snickrade jag ihop en korgbyrå ,av limfog-skivor,att ha TV´n på i sovrummet.
Det svåraste var att hitta korgar i en färg som jag tyckte passade.
 
  • TV-bänk i sovrummet.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.