Status
Tråden går ej att kommentera.
Det krävdes väl inte direkt ett geni inse att det skulle bli flaskhals med ett enda bås att hämta sedlar ifrån. Hur tänkte de där?

Jag saknade tanterna utanför vallokalen också, man kunde skälla ut dem när de försökte ge fel sedlar till mig :)
 
  • Gilla
  • Haha
Bästerortarn och 21 till
  • Laddar…
C
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det krävdes väl inte direkt ett geni inse att det skulle bli flaskhals med ett enda bås att hämta sedlar ifrån. Hur tänkte de där?
Fanns det ingen genväg för de som hade med sig egna valsedlar (eller inte hade något emot att plocka dem öppet)?
 
  • Gilla
Leif i Skåne och 1 till
  • Laddar…
Exakt 2 minuter och 45 sekunder tog dig mig att ta mig från ytterdörr till ytterdörren igen.

Ena kuvertet trilskades lite så det hade säkert gått att kapa det med 15 sekunder.

Om man är 100% säker så tar man väl med sina valsedlar om man röstar på de som delar ut i din brevlåda.
Jag valde på plats.
 
  • Gilla
H-Thomasson och 1 till
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Fanns det ingen genväg för de som hade med sig egna valsedlar (eller inte hade något emot att plocka dem öppet)?
Fanns inget sett att plocka dem öppet.
 
R Rkarlsson skrev:
Exakt 2 minuter och 45 sekunder tog dig mig att ta mig från ytterdörr till ytterdörren igen.

Ena kuvertet trilskades lite så det hade säkert gått att kapa det med 15 sekunder.

Om man är 100% säker så tar man väl med sina valsedlar om man röstar på de som delar ut i din brevlåda.
Jag valde på plats.
Jag hade inte fått några valsedlar och jag var inte ensam. Sjukt lång kö.

Kan det vara för jag har ej reklam tack?
 
  • Gilla
krill7 och 2 till
  • Laddar…
Man måste ju ha lika många valsedelbås som valbåsen. Det var helt tomt vid valbåsen
 
  • Gilla
jonas.o och 8 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag hade inte fått några valsedlar och jag var inte ensam. Sjukt lång kö.

Kan det vara för jag har ej reklam tack?
Möjligt det kan vara pga det faktiskt.

Innan idag var där tydligen väldigt lång kö. Jag själv var väl där för mindre än en timme sen. Då var där 2 st inne och 3 bakom mig.
Mina föräldrar hade varit där i en halvtimme.

I veckan på förtidsröstning så valde en kollega att dra därifrån då han hade fått vänta i över en kvart på nån som stod och velade.

Men fler med valsedlar på de platser som förväntas ta emot fler människor är väl vettigt.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Man måste ju ha lika många valsedelbås som välbåsen. Det var helt tomt vid valbåsen
Samma i vår vallokal. S och MP stod och försökte pracka på mig valsedlar utanför. Kuverten var också rätt struliga men gick med lite vilja att knöla ner valsedlarna :D
 
  • Gilla
tank77 och 3 till
  • Laddar…
Det som jag reflekterade över när jag var och förtidsröstade: mottagaren sa direkt "vi har gjort om systemet så att man tar röstsedlar först, sen får man kuvert." Jag tog mina sedlar och höll dem bakom mitt röstkort så att de inte syntes, då försökte han spana runt mina papper för att se. Det var väldigt uppenbart att han ville se att jag "röstade rätt"
 
  • Arg
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
Patrik440
Här var det två bås med valsedlar och fyra röstningsbås.
Inget köande var det heller. :)
 
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Möjligt det kan vara pga det faktiskt.

Innan idag var där tydligen väldigt lång kö. Jag själv var väl där för mindre än en timme sen. Då var där 2 st inne och 3 bakom mig.
Mina föräldrar hade varit där i en halvtimme.

I veckan på förtidsröstning så valde en kollega att dra därifrån då han hade fått vänta i över en kvart på nån som stod och velade.

Men fler med valsedlar på de platser som förväntas ta emot fler människor är väl vettigt.
Jag röstar MED i kommunalvalet fick leta bra länge innan jag hittades deras valsedlar :) det är ju positivt de små partierna har förtryckta sedlar. Men tror det ökar tiden det tar för folk hitta sina sedlar bland alla sedlar så att säga.
 
  • Haha
  • Gilla
oobum och 1 till
  • Laddar…
Fjojtmehmet Fjojtmehmet skrev:
Det som jag reflekterade över när jag var och förtidsröstade: mottagaren sa direkt "vi har gjort om systemet så att man tar röstsedlar först, sen får man kuvert." Jag tog mina sedlar och höll dem bakom mitt röstkort så att de inte syntes, då försökte han spana runt mina papper för att se. Det var väldigt uppenbart att han ville se att jag "röstade rätt"
Anmäl det. De som jobbar i vallokaler skall vara 100% neutrala och inte snoka på vad du har på sedlarna.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 4 till
  • Laddar…
Fyra bås med sedlar och sedan ca 15 att rösta bakom. Lite kö till sedlarna och sedan att stoppa kuverten i urnan. Designat som en 2+1 väg :rolleyes:
 
  • Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Kan det vara för jag har ej reklam tack?
Nej. Valsedlar är samhällsinformation, inte reklam.
 
  • Gilla
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag röstar MED i kommunalvalet fick leta bra länge innan jag hittades deras valsedlar :) det är ju positivt de små partierna har förtryckta sedlar. Men tror det ökar tiden det tar för folk hitta sina sedlar bland alla sedlar så att säga.
Hade väl varit vettigt att ha de "stora" högst upp i sedelfickorna så man kan trappa neråt. =)
 
  • Gilla
slurppe99 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.