Status
Tråden går ej att kommentera.
R Rkarlsson skrev:
Fan va gött, Staten kan betala min lön varannan vecka och betala min chef ett par 100 tusen för att han ska hitta en som kan mitt jobb.

Min bil gör av med mindre än många här på forumet gör av med att värma sin pool, bastu och allt annat onödigt joxx :)
Nu vet jag inte var jag skrev att staten skulle betala din lön. framförallt inte hur de skulle påverka elpriserna.
Nu misstänker jag att många skippar sitt spabad och bastu.
 
  • Gilla
big mike
  • Laddar…
A Anders_Nilsson skrev:
Jo snittet är lägre, men elen når faktiskt 380 öre.

Jag förväntar mig att MP snart förbjuder eldning med hänvisning till miljön.

Och vi är alltså i september och jag vaknar till 22 grader utan att värmen är på.
Jag förväntar mig att hela EU på ryggen av klimataktivisterna förbjuder eldning parallellt med att dom öronmärker ännu mera privat skog som Natura2000-område för att driva upp priserna så till den grad att ingen ägare kommer sälja det som bränsle utan bara till förädling
 
  • Gilla
big mike
  • Laddar…
J
Där jag bor de flesta har kamin. Kan konstatera att det luktar konstigt redan nu. Jag tror folk kommer att bränna all brännbart material de kommer åt.
Det blir ett rejält koldioxid bidrag till atmosfären den vintern!
 
  • Gilla
  • Älska
kwasibengt och 4 till
  • Laddar…
Varför har man rörligt elpris?
Det är då man drabbas av dessa svängningar.
Eftersom jag band mitt elpris i juli så pröjsar jag knappt 2kr kwh.

Är det någon här som inte hade förutspått att Putin skulle stänga av gasen?
Jag blev lite förvånad... att det tog så lång tid....
Ni som inte hade gissat det... Grattis ni kommer bli bra politiker.....
 
A Anders_Nilsson skrev:
Jag förväntar mig att MP snart förbjuder eldning med hänvisning till miljön.
Jag förväntar mig att de inte hinner förbjuda något de få dagar de har kvar i riksdagen.
 
  • Gilla
Finnpucko och 6 till
  • Laddar…
D Dayangel skrev:
Jag förväntar mig att hela EU på ryggen av klimataktivisterna förbjuder eldning parallellt med att dom öronmärker ännu mera privat skog som Natura2000-område för att driva upp priserna så till den grad att ingen ägare kommer sälja det som bränsle utan bara till förädling
De hoppas jag med.. dessutom vill jag att de höjer skatterna på el ännu mer. vi måste spara på miljön.
därför bor jag i ett gammalt tält ute i skogen. där jag äter snöbollar och fruset tallbarr...

Eller som de flesta miljöfacister... bor i stockholms innerstad. alltid med senaste iPhonen. och åker taxi
 
  • Gilla
  • Haha
Skogslangtan och 6 till
  • Laddar…
Bananskalare Bananskalare skrev:
De hoppas jag med.. dessutom vill jag att de höjer skatterna på el ännu mer. vi måste spara på miljön.
därför bor jag i ett gammalt tält ute i skogen. där jag äter snöbollar och fruset tallbarr...

Eller som de flesta miljöfacister... bor i stockholms innerstad. alltid med senaste iPhonen. och åker taxi
:seenoevil:
 
  • Gilla
Lajmen
  • Laddar…
J
Bananskalare Bananskalare skrev:
Varför har man rörligt elpris?
Det är då man drabbas av dessa svängningar.
Eftersom jag band mitt elpris i juli så pröjsar jag knappt 2kr kwh.

Är det någon här som inte hade förutspått att Putin skulle stänga av gasen?
Jag blev lite förvånad... att det tog så lång tid....
Ni som inte hade gissat det... Grattis ni kommer bli bra politiker.....
Det är klart han stänger gasen. Mitt i vintern stänger han rubbet. Säljer gasen till Indierna och de kommer att sälja till oss gånger tio!
 
harry73 harry73 skrev:
Nej, jag har vanligt rörligt pris
men hur fick du 4200 för 774w? Eller har du räknat in överföringsavgifter o hela baletten? Du snittar ju över 5kr kWh.

Snittpriset var ju runt 240öre plus moms och påslag för augusti.
 
  • Haha
Finnpucko
  • Laddar…
S
Bananskalare Bananskalare skrev:
Varför har man rörligt elpris?
Det är då man drabbas av dessa svängningar.
Eftersom jag band mitt elpris i juli så pröjsar jag knappt 2kr kwh.

Är det någon här som inte hade förutspått att Putin skulle stänga av gasen?
Jag blev lite förvånad... att det tog så lång tid....
Ni som inte hade gissat det... Grattis ni kommer bli bra politiker.....
Du band i Juli och sitter på din höga häst och ser ner på de som inte band?
Jag band vårat avtal samma dag som Ryssland attackerade Ukraina, varför gjorde inte du det du som är ett allsmäktigt orakel?
 
  • Gilla
  • Haha
Chentin och 18 till
  • Laddar…
Klart det kommer bli märkbart om elräkningen ökar från 60öre/kWh till 600öre/kWh.
Då har vi bergvärme och värmer närmare 250m2 med den.
 
D Dayangel skrev:
Jo, det så klart.. tänkte mer på att de kanske skarpt förutsätter att inga tunga laster kopplas på efter en roterad bortkoppling. Men folk kommer dra igång kupéfläktar, ugnen och precis allt annat som finns tillgängligt för att värma på kåkarna igen.. är det kallt om fötterna bryr man sig föga om vad det säger på tv och radio.
Och det löser sig själv när säkringarna går pga överlast i kabelskåpet eller i nätstationen (transformatorn)

Då blir det helt enkelt ett längre avbrott eftersom någon montör måste ut och lokalisera felet och sedan byta säkringar....
 
S
H HSP skrev:
Och det löser sig själv när säkringarna går pga överlast i kabelskåpet eller i nätstationen (transformatorn)

Då blir det helt enkelt ett längre avbrott eftersom någon montör måste ut och lokalisera felet och sedan byta säkringar....
Det fina med dagens mjukvarustyrda mätare är att man kan rotera ner på individnivå. Det skulle gå att dela upp min gata med 24 hus så att t.ex bara 6 hus har ström åt gången.
 
G
D Daniel 109 skrev:
Nej, om du sänker priset diger efterfrågan och det finns inte mer produktionskapacitet. Priset måste vara på den nivån för att tillgång och efterfrågan ska gå ihop.
Tror du ja, men de flesta vet ju inte vad det kostar förrän när räkningen kommer. Man anpassar inte sin förbrukningen nästa timme beroende på en faktura som kommer om tex tre veckor.
 
Jag vet att det är så.
 
  • Haha
  • Gilla
RoAd och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.