AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Absolut kommer det bli fint :) Nu har man ju lite ångest man hoppade av. Inte ofta objekt kommer ut i Ålsten. Det är ca 200 meter till mina föräldrar, vilket kanske avskrömde sambon lite :crysmile:
Stor tomt också med brommamått

Men det kommer mer. Kanske priserna lugnar sig med ökande kostnader för nästan allt.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
A Andy78 skrev:
Nockeby?
Ålsten
 
Visade bilderna för tanten och frågade vad hon skulle kunna tänka sig att betala för det och runt 500.000:- blev svaret vilket jag också skulle kunnat tänkt mig (om det var här i byn alltså), hon var alltså helt ovetandes om vart det fanns och hur många kvadrat tomt och hus var på.

Men 12 miljoner är ju helt galet... enl mig
 
  • Gilla
tank77 och 5 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Uppe i 11.8 nu
Tomträtt som kostar 4.2 miljoner att köpa loss.

edit: jag hade kunnat tänka mig buda till 12 men jag har en sambo också :p Jag håller väl med henne att det är lite galen prissättning,
Såg det dör på hemnet.se
Hade ju kunnat bli ett riktigt drömboende!
Allt verkar ju ändå fungera, man kan flytta in och ta ett rum intaget.
Orenoverat dvs oförstört.
Kostar det bara 4.2 att köpa loss tomten?

Finns ett I närheten för typ 27milj som i mina ögon är förstört med mycket opassande "renovering". Blir spännande att se hur mycket de kommer att få backa.

(Din sambo vill uppenbarligen inte bo i området )
 
nino nino skrev:
Visade bilderna för tanten och frågade vad hon skulle kunna tänka sig att betala för det och runt 500.000:- blev svaret vilket jag också skulle kunnat tänkt mig (om det var här i byn alltså), hon var alltså helt ovetandes om vart det fanns och hur många kvadrat tomt och hus var på.

Men 12 miljoner är ju helt galet... enl mig
Nästan 170 kvm plus 80 kvm biyta och 1100 kvm tomt i Ålsten. Hade det varit renoverat och friköpt tomt hade den lätt varit värd 20 miljoner
 
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Huddingebo Huddingebo skrev:
Såg det dör på hemnet.se
Hade ju kunnat bli ett riktigt drömboende!
Allt verkar ju ändå fungera, man kan flytta in och ta ett rum intaget.
Orenoverat dvs oförstört.
Kostar det bara 4.2 att köpa loss tomten?

Finns ett I närheten för typ 27milj som i mina ögon är förstört med mycket opassande "renovering". Blir spännande att se hur mycket de kommer att få backa.
Det går inte bo där. Luktar apa i hela huset :)
 
  • Haha
Appendix
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det går inte bo där. Luktar apa i hela huset :)
Ok, så pass.
Mögellukt? Annars kan ju gamla hus lukta rätt illa bara för att de stått obebodda länge.
Men är det stark mögeldoft så är det ju en annan sak.
 
Huddingebo Huddingebo skrev:
Ok, så pass.
Mögellukt? Annars kan ju gamla hus lukta rätt illa bara för att de stått obebodda länge.
Men är det stark mögeldoft så är det ju en annan sak.
Nej tyckte det var mer unket än mögel faktiskt vilket iofs är bra.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Nästan 170 kvm plus 80 kvm biyta och 1100 kvm tomt i Ålsten. Hade det varit renoverat och friköpt tomt hade den lätt varit värd 20 miljoner
Jaha det var så pass stort ja
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Huddingebo Huddingebo skrev:
(Din sambo vill uppenbarligen inte bo i området )

Hon är sugen på gamla Enskede. Visst fina hus absolut. Men jag har noll sug till söderort. Jag vill ha nära till Norrmalm / östermalm inte Södermalm
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Hon är sugen på gamla Enskede. Visst fina hus absolut. Men jag har noll sug till söderort. Jag vill ha nära till Norrmalm / östermalm inte Södermalm
Morfar bodde i många långa år på sockenvägen 500 nånting. Bygget 1923. Drömhus!
Men alla hus där sjunker, är de inte grundförstärkta tidigare så har de ofta tydliga sättningsskador.
Men väldigt trevligt område!
Men äppelviken är verkligen det perfekta stället på många sätt.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Nej tyckte det var mer unket än mögel faktiskt vilket iofs är bra.
Det här tänkte jag på.
https://www.hemnet.se/bostad/villa-8rum-bromma-alsten-stockholms-kommun-ornbogatan-18-18948178
Långt över min budget men jag är förbluffande över priset.
De kan väl aldrig få de pengarna för ett totalt förvandskat 20-tals hus? Vad tror du?

Har svårt att avgöra om det är yngre nyrika eller kommande från långtbort som har "renoverat" eländet...
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Nästan 170 kvm plus 80 kvm biyta och 1100 kvm tomt i Ålsten. Hade det varit renoverat och friköpt tomt hade den lätt varit värd 20 miljoner
Om det kostar dig 16.5 och det är värt 20 renoverat, så vetekatten om du ror hem en renovering (med dubbla boenden) på 3.5MSEK om skicket är riktigt dåligt. Samtidigt, hus som INTE är förstörda är nog billigare att renovera, givet att man vill ha originalutförande.

Jag har sett ett antal hus i vårt område säljas, 40-tal med halvbra lägen (eller halvdåliga snarare) - de har gått för 5-7MSEK. Ett fint 40-talshus med OK läge gissar jag går på 10. De allra dyraste husen, där nåt haft tomt ned mot vattnet, har gått på 20MSEK. Ibland verkar renoveringsobjekten gå "för dyrt". Renovera i bromma är inte dyrare än 2 mil längre ut. Jag tycker nog renoveringsobjekten i vårt kvarter borde varit sämre köp än det där huset.

Troligen kommer väl en rejäl urblåsning på bostadsmarknaden nu. Frågan är när och hur djupt / länge. För den med pengar tror jag det kommer gå att köpa de där objekten som varit omöjliga tidigare. Det blir nog många som tar steget in i lägenhet när det blir dyrt att värma i vinter.
 
Huddingebo Huddingebo skrev:
Det här tänkte jag på.
[länk]
Långt över min budget men jag är förbluffande över priset.
De kan väl aldrig få de pengarna för ett totalt förvandskat 20-tals hus? Vad tror du?

Har svårt att avgöra om det är yngre nyrika eller kommande från långtbort som har "renoverat" eländet...
Hade en klasskamrat som bodde i det huset :D
 
J JohanLun skrev:
Om det kostar dig 16.5 och det är värt 20 renoverat, så vetekatten om du ror hem en renovering (med dubbla boenden) på 3.5MSEK om skicket är riktigt dåligt. Samtidigt, hus som INTE är förstörda är nog billigare att renovera, givet att man vill ha originalutförande.

Jag har sett ett antal hus i vårt område säljas, 40-tal med halvbra lägen (eller halvdåliga snarare) - de har gått för 5-7MSEK. Ett fint 40-talshus med OK läge gissar jag går på 10. De allra dyraste husen, där nåt haft tomt ned mot vattnet, har gått på 20MSEK. Ibland verkar renoveringsobjekten gå "för dyrt". Renovera i bromma är inte dyrare än 2 mil längre ut. Jag tycker nog renoveringsobjekten i vårt kvarter borde varit sämre köp än det där huset.

Troligen kommer väl en rejäl urblåsning på bostadsmarknaden nu. Frågan är när och hur djupt / länge. För den med pengar tror jag det kommer gå att köpa de där objekten som varit omöjliga tidigare. Det blir nog många som tar steget in i lägenhet när det blir dyrt att värma i vinter.
Jo jag vill ha lite is i magen, tror man kan göra bättre kap om 6 månader. Synd det objektet är sålt då bara :/
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.