Hiréns Hiréns skrev:
Exakt, det ser lite FÖR modernt ut när det blir sån kontrast till det vita tycker jag. Hade gärna haft huset grått. Har lite ångest över det men varje gång ångesten är som högst så traskar det förbi nån gammal dam som ser så glad ut, ger tummen upp och kvittrar "åh så fint det blev flicka!"
Det ÄR fint. Var stolt över ditt jobb och slit! :)

Justera detaljerna kan du göra den dan du känner att du har massor med energi och tid över.
Man ska vara snäll med sig själv och luta sig tillbaka lite och känna "i did that" :)

Utan dig hade huset varit rätt skruttigt.
 
  • Gilla
Jiji och 3 till
  • Laddar…
Fyllde i den här här på byggahus och började googla vad som är normalt.. Plötsligt förstår jag varför jag inte har elprispanik som alla andra :rofl:
Tror mitt hus skulle få en rätt hög värdering nu med tanke på att alla söker energisnåla hus
 
  • Skärmdump av husägares elanvändningsdata inklusive årsförbrukning, värmesystem och elavtal.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Wow
mikethebik och 3 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Var hittar man den enkäten?
 
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Var hittar man den enkäten?
På redigera profil tror jag jag var
 
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Var hittar man den enkäten?
 
  • Skärmbild av en användarprofil på ett forum som visar information om boende och elförbrukning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Beemaster och 1 till
  • Laddar…
J
Hiréns Hiréns skrev:
Fyllde i den här här på byggahus och började googla vad som är normalt.. Plötsligt förstår jag varför jag inte har elprispanik som alla andra :rofl:
Tror mitt hus skulle få en rätt hög värdering nu med tanke på att alla söker energisnåla hus
25A huvudsäkring med elförbrukning på drygt 2500kWh/år?

Det låter extremt onödigt.
 
J Jerald Stuartson skrev:
25A huvudsäkring med elförbrukning på drygt 2500kWh?
jag har helt ny el och dom installerade nå värstinggrejer men är inte helt inne i El, vet bara att det är nånting värre än den normala säkringen så har i princip gissat på den :crysmile:
 
Men det är ju perfekt om jag vill ha solceller en dag!
 
J
J
Hiréns Hiréns skrev:
Men det är ju perfekt om jag vill ha solceller en dag!
Det beror på när "en dag" infaller samt hur stor solcellsanläggning som installeras. Att fortlöpande ha en onödigt stor fast kostnadspost tycker jag är onödigt om du inte i närtid vill installera en stor solcellsanläggning.
 
J Jerald Stuartson skrev:
Nu är det ditt största effektbehov som dimensionerar säkringen men här är en fingervisning.

[länk]
Kanske dom tänkte att jag skulle installera laddare till elbilen som jag inte har än :rofl: nä men säg mig var jag ser korrekt info så ska jag kika när jag kommer hem
 
J
Hiréns Hiréns skrev:
Kanske dom tänkte att jag skulle installera laddare till elbilen som jag inte har än :rofl: nä men säg mig var jag ser korrekt info så ska jag kika när jag kommer hem
Hos din nätägare i första hand, annars visar den länken jag postade ett ungefär var du bör ligga.
 
J Jerald Stuartson skrev:
Hos din nätägare i första hand, annars visar den länken jag postade ett ungefär var du bör ligga.
Alltså står det på fakturan?
 
J
Hiréns Hiréns skrev:
Alltså står det på fakturan?
Du har skrivit 25A, stämmer det står det på fakturan från nätägaren. Elhandel sker antingen via nätägaren eller via ett annat bolag.
 
Ni vet jag inte hur det är på Åland men nere hos oss hade 25A kontra 16A gjort en skillnad på 6-700kr/mån i fast avgift
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.