Skärmavbildning av ett satiriskt formulär med titeln "Lättkränkthetsrapport" med flervalsfrågor om orsaker till kränkning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Den här verkar lämplig nu...
 
  • Gilla
  • Haha
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
En vit yta är utan pigment och reflekterar därför allt ljus om det är vad du menar.
Vit färg har definitivt pigment. Titanvitt t.ex.
Nackdelen med vit färg är att den täcker dåligt.
 
  • Gilla
Hep
  • Laddar…
Microkatten Microkatten skrev:
bra att ni inte tog in hantverkaren svart!
Skattepengar förloras troligen i bägge fallen.
 
A Arne_Planka skrev:
Vit färg har definitivt pigment. Titanvitt t.ex.
Nackdelen med vit färg är att den täcker dåligt.
Där fick du mig. Uselt uttryckt av mig.

Jag bara stör mig på alla som missuppfattat det där med att vitt ljus (lite förenklat) är alla färger, medan en vit yta är avsaknad av färg. Det är alldeles för många som tagit till sig ungefär hälften och blandat ihop det.

Fast du har helt rätt i att jag inte skulle blandat i pigment.
 
  • Gilla
TowaTei
  • Laddar…
A AG A skrev:
Oj förlåt! Det var inte meningen att göra dig illa. Inte heller att kränka dig genom att verka provokativ. Hemskt av mig att tänka annorlunda, och ännu värre att framföra min åsikt.
H henlin431 skrev:
Haha, ja, men så funkar ju trådar härinne. Det är spelets regler. Nån börjar kasta ur sig nåt, nån skämtar över det, nån tar illa upp, sen kommer nån och städar upp.

Jag tror nog ändå det viktigaste som alla lärt sig nu är att vitt är den i särklass finaste färgen och att alla vill ha den, samt att alla som vill sätta liv på sina väggar och få det fantasifullt och livligt gör det för att de saknar det i sig själva och är otrygga som personer.

:)

Snart kommer vågen.....
Jag håller med. Borde inte nappat på det öht.
 
Kilrain Kilrain skrev:
Vitt gör det enkelt att skapa konstraster. Tänk dig en blå eller röd kudde mot en svart bakgrund. Och tänk dig nu en blå eller röd kudde mot en vit bakgrund.


Och så skänker det dessutom ljus, vilket är oerhört viktigt, särskilt på våra breddgrader.
Svart är knappast ett alternativ till vitt.
 
Fattar verkligen inte vad TS menar.

Vi har en villa och ett fritidshus. Båda vita såklart, både på in och utsida,
Två bilar - vita givetvis.
Samvetet - vitt som snö.

Men nu på söndag kommer jag välja en annan färg!
 
M Myckling skrev:
Fattar verkligen inte vad TS menar.
Men nu på söndag kommer jag välja en annan färg!
Jag förstår dig, jag väljer också röd nu på söndag.

Se'n återgår jag till vitt! :)
 
Redigerat:
Dan1891 Dan1891 skrev:
Ett svart/vitt schackmönstrat golv kan aldrig vara fult!
Är ju hur snyggt som helst i alla tider...Och passar i alla tider också.
Det passar bra i storkök typ restaurangkök men jag skulle aldrig lägga in det i mitt kök.
 
H henlin431 skrev:
Det här var lustigt. Vi hade helt vitt i förra huset.

Sen är det extremt funktionellt också. Lätt att måla om, lätt att komplettera materialmässigt, lätt att renovera (latexfog väver ihop allt fint). Därtill tar man vara på allt inkommande ljus och slipper ha så stark belysning.
Latexfog finns även ljusbrun och mörkbrun.
 
Redigerat:
Patrik440
Kollar man på Instagram t.ex. så finns många "hobbyinfluencers" som lägger upp sina inredningsbilder som är mer eller mindre vita allihopa..


Samling av inredningsbilder med mestadels vita och neutrala toner från ett Instagram-flöde.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
A AG A skrev:
Jag fattar inte hur något så fult och tråkigt som vitt kan vara så "inne".
Jag och frugan har haft som nöje att se mycket på byggprogram på TV. Mycket för att söka inspiration för vår egen husrenovering. Men det spelar ingen roll vilket program man ser, vilken inredare det är eller vilket hus det är. Allt, precis allt ska tydligen vara vitt. Det känns som att det måste vara roligare att sitta inlåst på någon institution än att vara i dessa kök vardagsrum osv. Jag tänker att socialen borde komma och hämta dessa barn, som växer i de här miljöerna. Tänk er själva att som barn sitta i sitt rum med vita målade väggar, vitt tak och vitt golv...
Till råge på allt säger ibland inredarna att de nu är hemme hos några som älskar starka färger. Och därför tänker de nu leka ordentligt med färger. Det slutar med att skåpluckor, väggar, golv och tak ör vita. Likaså möbler, men sedan har man lagt en röd och vitrandig kudde på soffan...
Att konstnärer, arkitekter och inredare är speciella vet de flesta. Men det värsta är att folk sedan menar att det är snyggt. Vad är det för fel? Är allt likt "Kejsarens nya kläder" att ingen törs säga ifrån, med risk för att verka dumma?
Jag är arkitekt och HATAR vitt! Det enda som är vitt hemma hos mig är innertaken. Väggarna är mörkgröna, mörkröda, blågröna, gula och gråa, och golven är oljat trä eller sten.
 
  • Gilla
mikethebik och 4 till
  • Laddar…
Liljencrantz Liljencrantz skrev:
Jag är arkitekt och HATAR vitt! Det enda som är vitt hemma hos mig är innertaken. Väggarna är mörkgröna, mörkröda, blågröna, gula och gråa, och golven är oljat trä eller sten.
Varför har du vita innertak om du HATAR vitt?
 
Dan1891 Dan1891 skrev:
Jag förstår dig, jag väljer också röd nu på söndag.

Se'n återgår jag till vitt! :)
"Också"??:crysmile:
 
M Myckling skrev:
"Också"??:crysmile:
Precis! :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.