Detta måste ju vara en bildtråd :D. Jag ger några exempel från olika rum så kan ni som har allt i vitt lägga upp några bländande bilder.
Nahaufnahme einer Holzfigur vor einem kreativen roten Hintergrund im Arbeitszimmer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

kreativt rött i arbetsrummet

Del av ett grönt krukväxtkärl på mörkt träbord, svagt inomhusljus, detaljer ej tydliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

lugnt grönt i vardagsrummet
Närbild på vägg med kvadratiska havsturkosa kakelplattor och vita fogar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Havsturkos i regnrummet

Vägg med skuggspel över ljusa rutiga tapeter, svaga inslag av blått och beige.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

klanens mönster i sovrummet

Vit, geometrisk taklampa mot en ljusbrun vägg med skuggspel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Solgult i hallen
Närbild på blommigt tapetmönster med blad och blomster i rosakoppartoner mot en grå bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

blommigt i dressing room a.k.a. klädkammaren
Till tapet med marint tema, vita och blå randiga med segelbåtar och fyrar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

marint på toaletten


Lite dåligt dagsljus nu att visa allt i sin fulla prakt.
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
perror och 9 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Detta måste ju vara en bildtråd :D. Jag ger några exempel från olika rum så kan ni som har allt i vitt lägga upp några bländande bilder.
[bild]
kreativt rött i arbetsrummet

[bild]
lugnt grönt i vardagsrummet
[bild]
Havsturkos i regnrummet

[bild]
klanens mönster i sovrummet

[bild]
Solgult i hallen
[bild]
blommigt i dressing room a.k.a. klädkammaren
[bild]
marint på toaletten


Lite dåligt dagsljus nu att visa allt i sin fulla prakt.
Allt mellan denna text

















och denna text är vitt. Ett utrymme fullt av enorma möjligheter!
 
  • Haha
  • Gilla
mikethebik och 4 till
  • Laddar…
H henlin431 skrev:
Allt mellan denna text
Ja en röd gardin och en gul soffa och en modern oljemålning där skulle sitta fint! (y)














och denna text är vitt. Ett utrymme fullt av enorma möjligheter!
 
Såna randiga tapeter satt det i ett sovrum. Now it's gone. ;)

Det är bara att tugga i sig att folk har olika smak. Även om många väljer att följa trender.
 
  • Gilla
TheGrayLady och 2 till
  • Laddar…
imported_Benno imported_Benno skrev:
Såna randiga tapeter satt det i ett sovrum. Now it's gone. ;)

Det är bara att tugga i sig att folk har olika smak. Även om många väljer att följa trender.
Hade liknande blå-vitrandiga i ett sovrum. Nu är det grått.
 
En gul soffa? Nej, det är lite magstarkt för oss. Möjligtvis skulle vi kunna byta ut våra vita tavelramar (med vintermotiv) till något med mörkare ton.

Men det är bra livat i ett av våra största rum. Hela kaminbygget är i vitt men själva kaminkassetten är svart. Ja, vi kändes oss lite wild där helt enkelt. Sen är ju furugolvet vitoljat men man ser en del kvistar som skiner fint igenom. Vi har i princip inga vitmålade väggar. Samtliga ytor är vita men med struktur. Även taket.

Toalettsitsarna också vita.

Något säger mig att jag inte riktigt var ämnad att skriva i den här tråden. Kan inte riktigt sätta fingret på det....
 
  • Gilla
  • Haha
dilemma och 3 till
  • Laddar…
H henlin431 skrev:
En gul soffa? Nej, det är lite magstarkt för oss. Möjligtvis skulle vi kunna byta ut våra vita tavelramar (med vintermotiv) till något med mörkare ton.

Men det är bra livat i ett av våra största rum. Hela kaminbygget är i vitt men själva kaminkassetten är svart. Ja, vi kändes oss lite wild där helt enkelt. Sen är ju furugolvet vitoljat men man ser en del kvistar som skiner fint igenom. Vi har i princip inga vitmålade väggar. Samtliga ytor är vita men med struktur. Även taket.

Toalettsitsarna också vita.

Något säger mig att jag inte riktigt var ämnad att skriva i den här tråden. Kan inte riktigt sätta fingret på det....
Struktur? Strukturtapet? Pizzeria.,.:rofl:

För starkt med en gul soffa? Jag har två!

i det vita utrymmet vet jag nu vad som saknas. Kan skrivas i svart text för högsta grafiska effekt:













CARPE DIEM





:crysmile::crysmile::crysmile:
 
  • Haha
Maria T och 1 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Struktur? Strukturtapet? Pizzeria.,.:rofl:

För starkt med en gul soffa? Jag har två!

i det vita utrymmet vet jag nu vad som saknas. Kan skrivas i svart text för högsta grafiska effekt:













CARPE DIEM





:crysmile::crysmile::crysmile:
Nej men. Det måste vi ha! Så innovativt. :)
 
A AG A skrev:
Jag fattar inte hur något så fult och tråkigt som vitt kan vara så "inne".
Jag och frugan har haft som nöje att se mycket på byggprogram på TV. Mycket för att söka inspiration för vår egen husrenovering. Men det spelar ingen roll vilket program man ser, vilken inredare det är eller vilket hus det är. Allt, precis allt ska tydligen vara vitt. Det känns som att det måste vara roligare att sitta inlåst på någon institution än att vara i dessa kök vardagsrum osv. Jag tänker att socialen borde komma och hämta dessa barn, som växer i de här miljöerna. Tänk er själva att som barn sitta i sitt rum med vita målade väggar, vitt tak och vitt golv...
Till råge på allt säger ibland inredarna att de nu är hemme hos några som älskar starka färger. Och därför tänker de nu leka ordentligt med färger. Det slutar med att skåpluckor, väggar, golv och tak ör vita. Likaså möbler, men sedan har man lagt en röd och vitrandig kudde på soffan...
Att konstnärer, arkitekter och inredare är speciella vet de flesta. Men det värsta är att folk sedan menar att det är snyggt. Vad är det för fel? Är allt likt "Kejsarens nya kläder" att ingen törs säga ifrån, med risk för att verka dumma?
P Pin skrev:
Detta måste ju vara en bildtråd :D. Jag ger några exempel från olika rum så kan ni som har allt i vitt lägga upp några bländande bilder.
[bild]
kreativt rött i arbetsrummet

[bild]
lugnt grönt i vardagsrummet
[bild]
Havsturkos i regnrummet

[bild]
klanens mönster i sovrummet

[bild]
Solgult i hallen
[bild]
blommigt i dressing room a.k.a. klädkammaren
[bild]
marint på toaletten


Lite dåligt dagsljus nu att visa allt i sin fulla prakt.
Ja, det där såg ju inte så roligt ut... Hade hellre haft alla väggar vita än den kombinationen du visar upp.
 
  • Wow
CatharinaX
  • Laddar…
Rekommenderar varmt den svenska inredningsarkitekten Beata Heuman. Finns ett avsnitt om henne i den serien om inredningsarkitekter som finns på SVT play.
 
  • Gilla
Noramasen
  • Laddar…
Jag gillar färger, men har väggar i neutralt vitt eller grått. Eftersom jag både är fotograf och känslig (gnällig) för hur omgivningsljuset påverkar, både vid fotografering och bildtittande, vill jag inte ha färgat ljus som stör.

Av samma skäl är jag väldigt glad över nya poolen som har grå istället för blå liner. Nu går det att ta vettiga undervattensbilder i naturligt ljus.
 
Vitt är opersonligt och intetsägande i min mening. Någon sorts brytning mot något annan färg behövs.

sen blir det så smutsigt, en hall med vitt. Testa det med två barn under tio år och en hund
 
  • Gilla
Mathildatiger och 1 till
  • Laddar…
Jag mår bäst när det är avskalat och sterilt, därför väljer jag vitt. Sedan ”målar” jag hemmet med noga utvald design i form av möbler och lampor, gärna skandinavisk design.
 
TheGrayLady TheGrayLady skrev:
Vitt är opersonligt och intetsägande i min mening. Någon sorts brytning mot något annan färg behövs.

sen blir det så smutsigt, en hall med vitt. Testa det med två barn under tio år och en hund
DÄR SATT DEN!!!!!

Det var faktiskt det enda jag väntade på i den här tråden. Någon som faktiskt är ärlig med varför de inte tycker om vitt. Det är för att det är jobbigare att städa och färgade hem döljer all skit enormt bra.

Skönt det är utrett. Kändes lite som en cliffhanger där ett tag.
 
  • Gilla
TheGrayLady och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.