5 349 läst · 26 svar
5k läst
26 svar
Varning för Tiles R Us
jag förstår….orustinnan skrev:
Tror nog att det är så många som försöker blåsa företagen, och försöka få dom att betala när man själv haft sönder något. Det gör att dom inte bara kan släppa saker takt upp och ner. Sen finns det ju rötägg även hos leverantörerna också vilket är tråkigt.J Jackie2times skrev:
Har haft exakt samma problem när jag beställde från Bauhaus. Fick hem allt och inget emballage var trasigt. När jag öppnar paketen till plattorna är över hälften trasiga. Kontaktar dom och får nya (i från samma batch). När jag får dom nya plattorna visar det sig att nästan hälften igen är trasiga... Kontaktar dom igen och får nya.
Troligen har dom blivit dåligt omhändertagena någonstans i kedjan tidigare då flera paket var trasiga.
Förstår att det är svårt för dom också då översta plattan inte var trasig så ser man ju inte. Tråkigt när det händer men inte mycket man kan göra åt direkt, dom gjorde vad dom kunde i min mening även om det gjorde att renoveringen drog ut lite på tiden.
Ja, usch vad tråkigt att det blev så för dig också. Men så mycket smartare att köpa från Bauhaus. Jag var ju lite naiv och köpte från Tiles r us. Men jag försökte läsa på om dem och kunde inte se några knasigheter eller dåliga omdömen. Men de är verkligen helt knäppa. Ena stunden säger de att jag måste packa upp allt för att kontroller alla plattor och när jag gjort det och ser att så många är trasiga - ja då vill de att jag ska packa ihop allt och skicka tillbaka detta. HUR packar man in trasiga plattor i uppbrutna kartonger - och så många? Helt omöjligt såklart.. Jag kämpar vidare med dem och får varje dag nya otrevliga svar i telefonen. Men inga lösnignar.T TechChad skrev:Tror nog att det är så många som försöker blåsa företagen, och försöka få dom att betala när man själv haft sönder något. Det gör att dom inte bara kan släppa saker takt upp och ner. Sen finns det ju rötägg även hos leverantörerna också vilket är tråkigt.
Har haft exakt samma problem när jag beställde från Bauhaus. Fick hem allt och inget emballage var trasigt. När jag öppnar paketen till plattorna är över hälften trasiga. Kontaktar dom och får nya (i från samma batch). När jag får dom nya plattorna visar det sig att nästan hälften igen är trasiga... Kontaktar dom igen och får nya.
Troligen har dom blivit dåligt omhändertagena någonstans i kedjan tidigare då flera paket var trasiga.
Förstår att det är svårt för dom också då översta plattan inte var trasig så ser man ju inte. Tråkigt när det händer men inte mycket man kan göra åt direkt, dom gjorde vad dom kunde i min mening även om det gjorde att renoveringen drog ut lite på tiden.
Trist. Men vem handlade du plattor av?J Jackie2times skrev:
Det jag säger är bara att jag jagar inte det billigaste och förväntar mig bästa kvalitet. Utan jag försöker köpa av företag som har rimliga priser och då tänker jag - kanske i min enfald - att jag borde får varor som är hela och rena. Vad annars kan man göra?A AG A skrev:
Näe, det var inte ens särskilt billigt. Som konsument bör man väl kunna köpa material från en leverantör som säger sig vara expert på kakel och klinkers? Och om man söker omdömen och recensioner från dem så syns det inga varningsflaggor. Jag har en känsla att Tiles R us "städar" sina omdömen - dvs plockar bort oönskad kritik....A AG A skrev:
Så nej, jag tycker inte att jag får skylla mig själv. Det är inte konsumentens fel och företaget säljer trasiga varor.
Det är ju stor skillnad på leverans av kakel och tex dörrar. En ovarsam hantering av en pall med kakel som lossas hårt eller ojämnt med tex Kranbil eller truck lämnar inga synliga skador på emballeringen tyvärr när plattorna spricker.
jag beställde rätt mycket marockanskt och vanligt kakel från tiles r us till badrum och källare och hade i samband med detta ett reklamationsärende som de löste bra vill jag minnas.
Detta är dock 4-5 år sedan. Som fotnot höll jag på att dö av blodförgiftning under denna renovering på grund av klantighet och minns att jag hade feber och mådde skit när jag tog emot tiles r us kakelleverans och trodde det berodde på förkylning…
jag beställde rätt mycket marockanskt och vanligt kakel från tiles r us till badrum och källare och hade i samband med detta ett reklamationsärende som de löste bra vill jag minnas.
Detta är dock 4-5 år sedan. Som fotnot höll jag på att dö av blodförgiftning under denna renovering på grund av klantighet och minns att jag hade feber och mådde skit när jag tog emot tiles r us kakelleverans och trodde det berodde på förkylning…
Liknande trådar
-
Varning för Parkettbutiken.se
Referenser Hantverkare & Entreprenörer -
Varning för Mr Urban Bygg, enligt dom i Stockholms tingsrätt.
Referenser Hantverkare & Entreprenörer -
Varning för oseriöst besiktningsföretag, Besiktagruppen
Köpa & Sälja hus -
Varning för Länsförsäkringar,
Försäkringar -
Kraftig varning för Teknos Woodex Aqua Classic lasyr!
Färg, Måla & Tapetsera