Status
Inte öppen för fler kommentarer.
MrJay MrJay skrev:
AFAIK består MDA av dig och brorsan, kikar jag på omsättningen verkar det fortfarande vara så?
Samt en tredje som inte omsätter något.
 
MrJay
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Samt en tredje som inte omsätter något.
Hittar dock bara ett bolag med dig i styrelsen. Nåja..
 
MrJay MrJay skrev:
Hittar dock bara ett bolag med dig i styrelsen. Nåja..
En tredje anställd
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag sparkar ju dem inte för att de strejkar utan för de inte passar in i värdegrunderna i bolaget. Men det är ju högst teoretiskt scenario detta. Man strejkar inte inom IT-sektorn
Vilket också är olagligt.
 
  • Gilla
LaoLars och 1 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Vilket också är olagligt.
Det var väl inte länge sedan en SD väljare fick sparken från något fackförbund för den inte delade deras värdegrunder så det verkar kosher
 
  • Haha
Dilato
  • Laddar…
MrJay
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
En tredje anställd
;)
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det var väl inte länge sedan en SD väljare fick sparken från något fackförbund för den inte delade deras värdegrunder så det verkar kosher
ABF var det
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Lär dig googla. men ett exempel kan du få. Bara googla själv så hittar du massor


[länk]
I var det ju inte fakta utan en debattartikel.
Att LO har starka band med Socialdemokraterna är ingen hemlighet och inget som någon vill ha hemligt och om de ger varandra uppdrag o arbete i de FÖRENINGARNA så är det ju upp till de själva. Det är ju oxå så att alla förtroendeuppdrag är valda av medlemmar.
Nu förekommer fel där som i alla organisationer men när det sker och det kommer fram blir det konsekvenser omedelbart till skillnad från företag och exempelvis Moderaterna ta bara FifflaUffe som exempel han sitter kvar.
Jag var ordförande i en bostadsrättsförening för ett antal år sedan och då kan jag säga att erbjudande om diverse förmåner kickoff o middagar o rabatter haglade tätt. Nä svarade aldrig gick aldrig på något sådant.
Och nu vill jag ha svar på vilket sätt fackliga företrädare är korrumperade.
 
K kortis skrev:
I var det ju inte fakta utan en debattartikel.
Att LO har starka band med Socialdemokraterna är ingen hemlighet och inget som någon vill ha hemligt och om de ger varandra uppdrag o arbete i de FÖRENINGARNA så är det ju upp till de själva. Det är ju oxå så att alla förtroendeuppdrag är valda av medlemmar.
Nu förekommer fel där som i alla organisationer men när det sker och det kommer fram blir det konsekvenser omedelbart till skillnad från företag och exempelvis Moderaterna ta bara FifflaUffe som exempel han sitter kvar.
Jag var ordförande i en bostadsrättsförening för ett antal år sedan och då kan jag säga att erbjudande om diverse förmåner kickoff o middagar o rabatter haglade tätt. Nä svarade aldrig gick aldrig på något sådant.
Och nu vill jag ha svar på vilket sätt fackliga företrädare är korrumperade.

 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det var väl inte länge sedan en SD väljare fick sparken från något fackförbund för den inte delade deras värdegrunder så det verkar kosher
Det är riktigt och helt rätt delar man inte värdegrunden i den förening man är med i så ska man u något annat är absurt. Supa i IOGT ex
Inte tro på sin gud o vara pingstvän.
Inte bedriva vänskapskorruption o vara med i Frimurarna det funkar helt enkelt inte
 
K kortis skrev:
Det är riktigt och helt rätt delar man inte värdegrunden i den förening man är med i så ska man u något annat är absurt. Supa i IOGT ex
Inte tro på sin gud o vara pingstvän.
Inte bedriva vänskapskorruption o vara med i Frimurarna det funkar helt enkelt inte
Exakt och medarbetare som går i strejk eller är aktiva i facket går emot mitt företags värdegrund. Faktum är att röstar du vänster om KD delar du inte mitt bolags värdegrund.
 
  • Haha
kashieda
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det var väl inte länge sedan en SD väljare fick sparken från något fackförbund för den inte delade deras värdegrunder så det verkar kosher
Också olagligt, då vardegrund inte är "saklig grund". Men om man bara betalar några extra månadslöner utöver lag och avtal så protesterar knappt någon (med undertecknad som ett lysande undantag)..
 
Björkisvägen Björkisvägen skrev:
Också olagligt, då vardegrund inte är "saklig grund". Men om man bara betalar några extra månadslöner utöver lag och avtal så protesterar knappt någon (med undertecknad som ett lysande undantag)..
Nu var det ju kosher för ABF göra det. Ska vi ha olika måttstock för olika arbetsgivare?
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
[media]
Ja och vad vill du mena med det? Det är offentliga siffror och som medlemmarna vet om och godkänt.
S har föreslagit att alla bidrag till partierna ska vara offentliga till sissta öret men det vägrar M o SD
Just hur SD finansieras är faktiskt en gåta men att Svenskt Näringsliv bidrar med mycket är något som man misstänker.
Men var kommer andra pengar ifrån och kanske framför allt vilka står bakom i kulisserna och viskar för den partiledningen skulle aldrig klara sig själva.
När Jimmie skulle fira valframgångar förra valet så publicerarades en bild när han skulle gå ombord på en av kanske Sveriges största lyxkryssare det kanske ger en hint. Och på något sätt verkar den bilden försvunnit från nätet, märkligt
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Exakt och medarbetare som går i strejk eller är aktiva i facket går emot mitt företags värdegrund. Faktum är att röstar du vänster om KD delar du inte mitt bolags värdegrund.
Du spelar bara dum
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.