R RalleB skrev:
Du ser ju klart o tydligt att din högra sensor inte funkar = 100% ett kabelbrott på en kabel i frontsensorn.
därav att den inte kan docka….

bara ta fram en multimeter o kolla vilken kabel som är paj om det inte syns fysiskt.
R RalleB skrev:
Du ser ju klart o tydligt att din högra sensor inte funkar = 100% ett kabelbrott på en kabel i frontsensorn.
därav att den inte kan docka….

bara ta fram en multimeter o kolla vilken kabel som är paj om det inte syns fysiskt.
Tack för svar jag har nog tänkt det jag också men jag var och prova med en test kabel men de gick inte att ladda för det. Så blir nog att se i frontsensorn. Skulle vara bra om man bara skulle kunna beställa en ny. Men har inte hittat till denna modell.
 
Brukar gå se rätt tydligt om man tar i sär den
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Ingen som har en reservdelsmaskin till salu? Min reagerar inte alls vid tryck på powerknappen och batteriet är nytt sen i våras och har bra spänning så tänkte försöka byta knappsats
 
AWS46
O olofh skrev:
Ingen som har en reservdelsmaskin till salu? Min reagerar inte alls vid tryck på powerknappen och batteriet är nytt sen i våras och har bra spänning så tänkte försöka byta knappsats
Nu vet jag inte vart i Skåne du befinner dig, men jag har varit i kontakt med en kille i sydvästra Halland som tycks ha en hel del reservdelar till Worx. Beg. och nytt. Såg nu att han annonserar på blocket.
https://www.blocket.se/annons/halla...tion_felsokning_av_robotgrasklippare/96681871

Hoppas att det kan vara till hjälp. (y);)
 
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Bortglömd kod till WG790.
Någon som vet om/hur den ev. går att låsa upp, utan att testa 10000 koder?
Maskinen har ett kort serienummer (11 siffror) som enligt. supporten inte går att låsa upp men jag tycker det verkar konstigt.
 
jag har en worx landroid wg798e som har fått fnatt, trode de va slingan som hade gått av nånstans och köpte ny, står fortfarande att roboten är utanför arb område, köpte då en ny slinga ihopp om att den senaste kunde vart dålig, men samma problem igen , gjorde en testslings på 20 meter då går den, men kopplar man in hela 150 meter slinga så tror roboten att den är utanför arb område, nån som har nån ide? sensorerna verka funka bra när man kör den med testslingsn, men kollar man på diagnostiken när den är innanför 150 slingan så står det bara 2 kors = sönder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.