1 466 055 läst · 24 285 svar
1466k läst
24,3k svar
För tidigt att köpa elbil? Räckvidd
Självbyggare
· Stockholm
· 9 832 inlägg
Honda E var intressant att lyssna om av just Honda säljarna.B Bombus pratorum skrev:
Ville se den live i stan där de säljer Honda.
Men de vägrade ta in den ens som demobil och tänkte inte göra något stort av den då den var dyr, låg räckvidd, minibil och enbart i deras syfte vettig att köra inne i en stad med.
De var inte mycket positivt de hade att säga om den helt enkelt
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 385 inlägg
Ja, Kia EV6 har jag provkört och gillade den skarpt, men, båda dessa kategoriseras som crossover och går bort pga bilpolicyn.Nötegårdsgubben skrev:
Nissan Ariya tilltalar mig mest, den uppfyller de krav jag har och får dra 1500 kg, gillar designen också. Har provsuttit den och interiören, wow, man kunde inte tro de var en Nissan man satt i.
Nissan benämner den dock som en "crossover-SUV", antar det får bli en brottningsmatch med HR-människorna innan man får sin vilja igenom.
Nissan benämner den dock som en "crossover-SUV", antar det får bli en brottningsmatch med HR-människorna innan man får sin vilja igenom.
De tjänar väl mer på att årligen springa förbi en dinosauriebil med en penna och sen ta 8000 för ”service”.R Rkarlsson skrev:Honda E var intressant att lyssna om av just Honda säljarna.
Ville se den live i stan där de säljer Honda.
Men de vägrade ta in den ens som demobil och tänkte inte göra något stort av den då den var dyr, låg räckvidd, minibil och enbart i deras syfte vettig att köra inne i en stad med.
De var inte mycket positivt de hade att säga om den helt enkelt
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 385 inlägg
Jag hoppade nog över den parametern för att jag inte förstod. Och det gör jag fortfarande inte, så då frågar jag.Raskus skrev:
Är inte en crossover ett mellanting mellan en ”vanlig” bil och en SUV? Hur är det då ok med kombi och SUV, men inte något däremellan?
De insåg väl att intresset var nära noll på en så opraktisk bil.B Bombus pratorum skrev:
416 tusen för 22 mil wltp.
Jämför då med tex min id3 fast lägsta pris, 469 900 kr men över 40 mils räckvidd, fullstort baksäte och hyffsat bagage.
Hade hondan kostat kanske 200 så hade den ju kanske funkat att köra till affären och ner till sjön Men ren stadsbil som sagt.
Jag hade aldrig kunnat pendla mina 8 mil och känt mig säker på att komma fram vintertid.
Den frågan har jag ställt mig, men det har med lastutrymme att göra, en tjänsteman, som jag, ska kunna sluta och lämna bilen till en tekniker som behöver lasta skrymmande saker han behöver i tjänsten. Och då kanske min fräna crossover med kraftigt sluttande bakruta inte funkar. Jag köper det argumentet (motvilligt)Nötegårdsgubben skrev:
Hum, om man ska behöva analysera på det sättet är elbil inte lika mogen som våra fossila idagA Alexn72 skrev:
Kolla tankmätare och tanka fullt.