richardtenggren
Jag fick jag också min Toolcheck Plus, samt Joker spärrnycklar och Kompakt 20 igår. Idag borde mejselsatsen dyka upp, man kan aldrig få för få Weramejslar! :)
 
  • Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
j.erkers
richardtenggren richardtenggren skrev:
Jag fick jag också min Toolcheck Plus, samt Joker spärrnycklar och Kompakt 20 igår. Idag borde mejselsatsen dyka upp, man kan aldrig få för få Weramejslar! :)
Har du för många kan du skicka dessa till mig
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
K kniv skrev:
Därför man ”alltid” köper två
Det gjorde jag och ska ge bort båda i present. Två per kund var max :cry:
 
Fick min amazon-beställning innan utsatt datum, det är alltid trevligt. Särskilt som jag nu håller på att bygga stenkista.
Öppen kartong med Bosch kombilaser och mottagare, VELCRO kardborrband och Tesa dubbelhäftande tejp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Var också inne på min favoloppis som tömmer dödsbon där det bott gubbar. Hittade en motorsåg som går som en klocka för 300.
Hand som håller i en gul och svart Stiga motorsåg modell SP 340 mot en bakgrund av flis och löv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Sthlm1891 och 6 till
  • Laddar…
Var finns detta magiska loppis? Eller det är kanske dumt att avslöja.
 
Hep Hep skrev:
Var finns detta magiska loppis? Eller det är kanske dumt att avslöja.
Tyvärr, vi får bli kompisar irl först isf. Men jag är öppen för lite mer bromance, alla mina polare 1. delar inte mina intressen och 2. är väldigt dåliga på att hänga pga barn osv. Har också barn men kom igen, lite tid över har man väl?

Kanske får dra ihop en stockholms-träff för byggahusare vid tillfälle? Jag drack faktiskt öl på Tennstopet med @Frustrator i höstas, det var oerhört trevligt.
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 7 till
  • Laddar…
Låter som en klok inställning. Stockholmsdate låter också bra och eftersom barn är till för att ignoreras, så jag är på.

Jag har förresten lovat @Frustrator att få en meter körsbärsstock, men vi lyckas inte få ihop logistiken. Vad han inte vet är att den stocken blev till plankor i dag då jag höll på med bandsågen och inte lyckades bromsa mig i tid.
 
  • Haha
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Låter som en klok inställning. Stockholmsdate låter också bra och eftersom barn är till för att ignoreras, så jag är på.

Jag har förresten lovat @Frustrator att få en meter körsbärsstock, men vi lyckas inte få ihop logistiken. Vad han inte vet är att den stocken blev till plankor i dag då jag höll på med bandsågen och inte lyckades bromsa mig i tid.
Bara posta ner plankorna, så limmar jag ihop dem igen! ;)
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Jag har förresten lovat @Frustrator att få en meter körsbärsstock, men vi lyckas inte få ihop logistiken. Vad han inte vet är att den stocken blev till plankor i dag då jag höll på med b
:thinking: Jag har nog en bit körsbärsstock kvar…….
Om intresse finns ;)
 
I ivp skrev:
[bild]

Jaha, då var man med bandsåg! Meber SR 600, oklart om det är enklare att bygga ut garaget och låta den stå kvar på pallen än att försöka få in den i garaget. Tung som ett as, finns det någon baxar-sekt i norra Stockholm också?
Kan också hjälpa till, har en precis likadan från 80-talet som jag först baxade in i min verkstad i Västerås och sen baxade ut och in i mitt nya hus i Åkersberga där den nu står. Enklast är att lägga den ned på rygg och när den ska in poå plats ställa den upp och sen "vippa" den in så den hamnar rätt. Brukar använda rör att rulla på.
 
T Taxture skrev:
:thinking: Jag har nog en bit körsbärsstock kvar…….
Om intresse finns ;)
Jag har nog så det räcker, men om någon annan här är sugen på att göra något med körsbär är det ett väldigt bra erbjudande. Jag har testat olika sätt att såga, olika tjocklek och olika torkvarianter. Nu är en hel del inne för att få torka klart. Tyvärr tror jag att en del av metoderna är sämre ändra, men om allt skulle funka får jag nog sätta igång och bli väldigt produktiv om ett år eller så.
Verkstadsinteriör med hyllor fyllda av torkande träbräder i olika tjocklekar och längder, sannolikt körsbärsträ.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Bara posta ner plankorna, så limmar jag ihop dem igen! ;)
Taget. Eller så får du ta med dig några snygga plankor om du masar dig upp till huvudstaden när de torkat klart.
 
ådal ådal skrev:
Väntat hemma hela dagen på en amazonleverans som skulle komma idag. Kl 15 kom det en uppdatering om klockslag. Kl 20 kommer den. Nu när klockan har slagit 20 uppdaterades det och säger istället mellan 27-30 november. dra åt skogen
ådal ådal skrev:
Nu fick jag ett till mail "9:11 PM Delivered to porch". Synd att man bor i en lägenhet och inte har en sån. Nu chattar jag med en bot på engelska hos amazon. Aldrig mer hemleverans därifrån :sweat:
Nu kom paketet fram :crysmile:
 
Jonas Persson
Med nu utgångna och omoderna varor:rofl:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.