bonnier bonnier skrev:
[bild]
Dessa var storsäljare för bara 10-tal år sedan. Försvann över en natt känns det som. Ofta med lockpris, handla för 200kr och köp en back med dricka för 20kr.
Fast den riktiga drickabacken hade ju 5x5 flaskor.
 
  • Gilla
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
L lat skrev:
Au naturel, möjligtvis med lite saltvatten direkt ifrån där de plockades.
Vad menar du? De är ju proppfulla med det där vattnet? :thinking:
 
M Myckling skrev:
Jag har sagt det förr men säger det igen. Det är inte kläderna som gör mannen utan mannen som gör kläderna.
Så sant. Man blir inte sympatisk bara för att skjortan är dyr.
 
  • Gilla
Krille4 och 3 till
  • Laddar…
Blodsoppen
Nyfniken Nyfniken skrev:
Så sant. Man blir inte sympatisk bara för att skjortan är dyr.
Kan vi inte ta och skippa Anders klädval i denna tråd. Ta det privat, eller starta en egen tråd om det.
 
  • Gilla
bygg_katt och 9 till
  • Laddar…
Blodsoppen
D dåmus skrev:
Två klassiker från 80'talet
[bild]

[bild]
Ja oj vad roligt man hade med tennisbollar. Undrar hur många gånger gummibandet gick av. Fick knyta ihop det så det blev kortare och kortare.
 
  • Gilla
  • Haha
dåmus och 1 till
  • Laddar…
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Kan vi inte ta och skippa Anders klädval i denna tråd. Ta det privat, eller starta en egen tråd om det.
För somliga är kanske minnet så kort, så man inte ens kommer ihåg trådens rubrik :cool:.
Själv tycker jag att det var stort när man kunde byta ut 75/300 modemet mot ett 300/300 , så man kunde skicka textfiler ( av typen " ldaa #$3.....) Till andra personer lite snabbare.
 
Redigerat:
HasseTeknik HasseTeknik skrev:
För somliga är kanske minnet så kort, så man inte ens kommer ihåg trådens rubrik :cool:.
Själv tycker jag att det var stort när man kunde byta ut 75/300 modemet mot ett 300/300 , så man kunde skicka textfiler ( av typen " ldaa #$3.....) Till andra personer lite snabbare.
Självklart hade man sådana och fick skriva om i drivrutiner för att fungera. Brukade låna hem en bärbar dator på 80-talet och till den fanns akustiskt modem som fästes på en telefonlur med kardborreband, använde det aldrig.
 
  • Gilla
HasseTeknik och 1 till
  • Laddar…
RT-datorn (från tidningen Radio & Television) som hembygge med processorn Motorola 6802 och det populära operativsystemet Flex.
 
  • Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
HasseTeknik HasseTeknik skrev:
För somliga är kanske minnet så kort, så man inte ens kommer ihåg trådens rubrik :cool:.
Själv tycker jag att det var stort när man kunde byta ut 75/300 modemet mot ett 300/300 , så man kunde skicka textfiler ( av typen " ldaa #$3.....) Till andra personer lite snabbare.
Jag minns jag hade ett US-robotics "sportster" under en period.
Full av förvåning ser jag att US-robotics FORTFARANDE tillverkar och säljer modem, lite undrande vem som använder dem. Jag kan förstå typ satellittelefoner och liknande...

Vi pratade för ett par veckor sen om fax på jobbet. För inte -så- länge sen (15 år sen?) så förekom det faktiskt att folk faxade dokument. Idag tror jag inte det finns nån fax på jobbet. Eller, säkert har nån sparat en nånstans, men det finns nog inga telefonuttag kvar så... De yngre var lite förundrade över fax. De har nog aldrig sett en fax.
 
J JohanLun skrev:
Jag minns jag hade ett US-robotics "sportster" under en period.
Full av förvåning ser jag att US-robotics FORTFARANDE tillverkar och säljer modem, lite undrande vem som använder dem. Jag kan förstå typ satellittelefoner och liknande...

Vi pratade för ett par veckor sen om fax på jobbet. För inte -så- länge sen (15 år sen?) så förekom det faktiskt att folk faxade dokument. Idag tror jag inte det finns nån fax på jobbet. Eller, säkert har nån sparat en nånstans, men det finns nog inga telefonuttag kvar så... De yngre var lite förundrade över fax. De har nog aldrig sett en fax.
Tja, när jag började på mitt nuvarande jobb 2010, använde vi fax för en del saker, tror det dog ut några år efter det .. Såhär i efterhand skulle jag gissa att det berodde på att sekretesslagstiftning för olika myndigheter inte hunnit anpassas till e-post... Vi har faktiskt fortfarande ett faxnummer, men faxar man dit så omvandlar nån dator det till en pdf och så kommer det ett mail istället...

Det kom även en del reklam på faxen minns jag .... :rofl:
 
J JohanLun skrev:
Jag minns jag hade ett US-robotics "sportster" under en period.
Full av förvåning ser jag att US-robotics FORTFARANDE tillverkar och säljer modem, lite undrande vem som använder dem. Jag kan förstå typ satellittelefoner och liknande...

Vi pratade för ett par veckor sen om fax på jobbet. För inte -så- länge sen (15 år sen?) så förekom det faktiskt att folk faxade dokument. Idag tror jag inte det finns nån fax på jobbet. Eller, säkert har nån sparat en nånstans, men det finns nog inga telefonuttag kvar så... De yngre var lite förundrade över fax. De har nog aldrig sett en fax.
På vårat jobb faxar vi varje dag.
 
C
HasseTeknik HasseTeknik skrev:
Själv tycker jag att det var stort när man kunde byta ut 75/300 modemet mot ett 300/300 , så man kunde skicka textfiler ( av typen " ldaa #$3.....) Till andra personer lite snabbare.
75/1200 var det väl ändå?
 
Redigerat:
C cpalm skrev:
75/1200 var det väl ändå?
Nja, det första jag byggde, var taget från någon tidig variant av ett franskt informationssysten via telefon. Det var 75/300, men blev sedan en standard på 75/1200, som sedan blev valbart 75-300-600-1200 / 1200 . Imitt fall använde jag en mellanvariant på 300/300 ganska länge d.v.s. tills kompisarna propsade på högre hastigheter.
 
  • Gilla
lars_stefan_axelsson
  • Laddar…
Jag hade glömt bort trucker kepsarna från 80 talet, dom har gjort comeback har jag märkt.
 
Det ligger ett US robotics modem i mitt kontor på jobbet. Försökte få det att funka som faxmaskin för flera år sen men det ville inte. Så vi lade ner faxnumret, var ändå tänkt att ta bort det. Scanna och eposta är det som gäller om man har liknande krav.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.