Byter upp mig
Ny Makita borrskruvdragare med batteri och laddare bredvid en äldre Bosch borrskruvdragare på en arbetsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Agorazo och 6 till
  • Laddar…
Viktor.J Viktor.J skrev:
Allt är ju relativt, för vissa är grön bosch premium och för vissa är det Festool.
I min hjärna är typ festool premium för mycket men för tyngre jobb så är hilti premium.
där under kommer kvalitetsmärken som makita, Millwaukee etc. Dewalt har väl lite blandad kvalité men mycket av deras sortiment platsar väl här med, samt blå bosch.
Sedan kommer Ryobi, AEG, SKIL etc. I nivån under. och sist/lägst ner kommer random kinamärken typ MEEC, biltemas etc.
Tack för svar, och genomgång av olika märken!
 
Hade massor av bonuscheckar på optimera som var tvungna att spenderas (y):D

Makita bärbar arbetsradio står på ett grått kaklat golv i ett kök.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Älska
  • Gilla
LoweW och 1 till
  • Laddar…
K
B Beretic skrev:
Hade massor av bonuscheckar på optimera som var tvungna att spenderas (y):D

[bild]
Snyggt! Optimera är svindyra annars är min erfarenhet. Dom skulle ha 3990 är plus moms, så nästan 5000, för kedjesågen som Hornbach m.fl. säljer för ca 3000 inkl. moms!
 
K kniv skrev:
Snyggt! Optimera är svindyra annars är min erfarenhet. Dom skulle ha 3990 är plus moms, så nästan 5000, för kedjesågen som Hornbach m.fl. säljer för ca 3000 inkl. moms!
Ja, optimera var inte billigast denna gången heller men 2199 var okej. Hade så mycket bonus att spendera och returpapper att lämna så sen "kostade" bara 200..:rofl:
 
T
B Beretic skrev:
Hade massor av bonuscheckar på optimera som var tvungna att spenderas (y):D

[bild]
Vilken modell är det?
 
T Ejmelie skrev:
Vilken modell är det?
Det är en dmr114b(y)
 
  • Gilla
Tovin
  • Laddar…
Om man köper Makita-verktyg på NetOnNet så kan man inte registrera sig för tre års garanti, NON är inte auktoriserad återförsäljare. Bajs tycker jag
 
  • Gilla
Johannes Carlsson och 2 till
  • Laddar…
LoweW LoweW skrev:
Skulle någon rekommendera 369:an över 368:an? Vad jag kan läsa mig till tar 369:an större diameter på skär(starkare motor?) men har motorn vid batterierna och en lång axeln genom hela maskinen som en traditionell trimmer.

Har bra erfarenhet med 22 tandad slyklinga och vill använda det emellanåt. 368:an kanske inte klarar av det?
Vi kör på en 369 AZ och dubbla effekten märks och uppskattas. Även om jag ofta kör den på läge 1 av 3 för att spara batteri så är det skönt att kunna öka och köra när det blir tjockt.
 
  • Gilla
LoweW
  • Laddar…
T
Någon Makitanörd som förstår varför Makitas nya byggradio, MR007gz knappt säljs i Sverige?

Har jämfört deras nya radioapparater och vad jag kan se är det bara MR006gz och MR007gz som har de nya och större högtalarna. Men MR006gz saknar DAB. Så den går bort.

Men när man tittar på Makitas återförsäljare så har många MR006gz men ingen MR007gz. Märkligt tycker jag.
 
  • Makitas byggradio MR007gz med stora högtalare och digital display, intill en strömadapter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Makitas byggradio MR007gz med stora högtalare, Bluetooth och DAB+, i blå och svart design.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Används ens dab än i Sverige?
 
T
dof dof skrev:
Används ens dab än i Sverige?
Vad menar du? Jag använder alltid DAB. Bättre ljud och bättre mottagning än FM.
 
  • Gilla
Peter_Ker
  • Laddar…
T
P patst577 skrev:
DAB fungerar tyvärr på en begränsad yta i Sverige:

[länk]
Jag förstår. Men det fungerar utmärkt där jag bor, därav behovet :)
 
  • Gilla
patst577
  • Laddar…
Det jag menade är att då täckningsgraden är så dålig är det inte så konstigt att de flesta handlare har radion utan DAB till försäljning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.