Rengjort insatserna i vattenfilterhållarna. Kör dubbla nylon, mest för att jag är lat och inte orkar öppna dem så ofta, men också för att jag inte hade något nytt kolfilter. Gick från stril till brandslang i duschen. Hittade två till filterhållare bakom tvättmaskinen, de revs bort pga de var så gamla och bruna. Och vips så slutade tvättmaskinen klaga på taskigt flöde!

Funderar på om man byta till ett jättefilter istället för de små 10” som sitter nu. Längre mellan rengöringarna och bättre flöde kanske. Men nu får det sitta som det är till i höst, då blir det ny jetpump och byte från minihydrofor till en som har lite mer kapacitet. Pumpen går så fort man spolar i toaletten så som det är idag.
 
Byter fönster mot altandörr. Reglarna i väggen visar sig variera kraftigt i växttakt...
 
  • Öppning i vägg där gammalt fönster avlägsnats, visande ojämna träreglar med synliga skruvar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Wow
CatharinaX och 3 till
  • Laddar…
Storsockret
Börjat bygga igen öppningen i carporten där vi hittills haft presenning. Behöver ju inte vara klart förrän till vintern men lika bra att passa på när det är semester. Vad ska man annars göra? Ta det lugnt?! ;)

Påbörjad konstruktion av en vit trävägg i en carport för att ersätta en temporär presenning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Pågående arbete med att bygga igen en carportöppning med träreglar på en vitmålad carport.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Pågående bygge av träspaljé i vit stolpekonstruktion som ersätter presenning i carport.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
boschkenta och 6 till
  • Laddar…
Vatten och avlopp inkopplat!
 
  • Under diskbänk med nyligen installerade vattenledningar och avloppsrör.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
fremax och 5 till
  • Laddar…
richardtenggren
F Fluxor skrev:
Vatten och avlopp inkopplat!
Vad är det där för blandare? :)
 
Grovplanering för utekök
3D-modell av ett planerat utekök med arbetsbänkar och inbyggda enheter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
fremax och 3 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Vad är det där för blandare? :)
Mora Cera Duo Miniprofi!
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
TV-antennen har varit en nagel i ögat sen vi köpte huset för tre år sen. Eftersom jag lider av svår höjdrädsla har den fått sitta kvar men häromdagen erbjöd sig grannen att kila upp och ta ner den.
Person som tar ner en gammal TV-antenn från taket på ett hus mot en klarblå himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
fremax och 11 till
  • Laddar…
Storsockret
Så fort det kändes sent nog på dagen fortsatte jag sätta upp panel. Nån strykning till sen får det vara bra

Vit träpanel på en carport vid hus med gräsmatta, redo för installation av downlights.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vit träpanel på väggar och tak i en liten carport med röd garageport och en parkerad cykel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nästa vecka får jag hem sex st Hide-a-lite comfort 5w downlights jag ska försöka ge mig på att montera. Borde räcka gott för en så liten carport.

M.nu har även 20% rabatt på Aqaras sortiment så det blev lampknappar till hela huset + garage. Insåg att jag glömde toaletten men den skiter jag i (ba dum tsss) ;)
 
  • Gilla
Byggnåb och 4 till
  • Laddar…
nikasp
Packat skruttibangbang-Toyota-Aygon och ska till torpet en sväng och stå och stirra när de gräver avlopp och vatten och oss och två grannar. Hoppar över kap/ger och sågbord även om det lätt rymts om man fäller säte.
 
  • Haha
  • Gilla
Henningelvis och 2 till
  • Laddar…
Fick hem lite mer material till taket över altanen så nu behövde jag lyfta ytterligare en ~5,5 m limträbalk. Orkade inte låna grannens lastare och kände att jag hade behövt mer folk på plats om det skulle funka.
Flyttade ut min höglyftande handtruck (med elhöj!) och lite pallkragar så löste jag och sambon det galant. Förmonterade även balkskorna så man slipper stå och vinglande stegen.
Limträbalk med förmonterade balkskor stödd av en höglyftande handtruck och pallkragar på en byggarbetsplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Uppförande av träkonstruktion för altantak med hjälp av en höglyftande handtruck och pallkragar, i soldränkt trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Byggde färdigt väggen framför uteköket i förmiddags och sambon målade en första vända. Kommer bli kanon med ett skjutfönster ovanför som vindskydd.
Nybyggd vägg framför utekök med vita, vertikala plankor och mätband på betonggolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
fremax och 11 till
  • Laddar…
Fick du rätt dimension på det där limträet? Blir det en pool på taket?;)
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Fick du rätt dimension på det där limträet? Blir det en pool på taket?;)
skulle egentligen bara ha 90x405 men det blev fel i deras beställning så jag fick 115x405. Det ska inte vara någon stolpe i mitten och i framtiden ska vi glasa in och vill inte ha någon nerböjning i mitten. Med klenare virke hade vi fått det. Kostade inte så många kronor extra att slippa svikt.

Pool tänker jag inte lyfta upp men man bör kunna dansa däruppe utan problem!
 
  • Gilla
Krille4 och 2 till
  • Laddar…
Semestern började idag så det var hög tid att riva igång med altanen på gäststugan.
I morgon åker tigersågen fram:rofl:

Gammal gäststuga med altan under renovering, behöver nya fönster och målning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gammal gäststuga med slitet tak och vitmålad altan som behöver renoveras.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Röd gäststuga med påbörjad renovering av altan, vita plankor delvis avtäckta, stege mot väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsprojekt av en altan på en gäststuga med byggmaterial i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
fremax och 3 till
  • Laddar…
Hann få upp alla utom de yttersta balkarna ikväll. Måste flytta stolparna till balkongtaket innan jag kan få upp dem. Kör latvarianten på tak med råspontluckor och papp. Borde ha taket mer eller mindre färdigt på söndag…
Konstruktion av takstolar på en byggnad under uppbyggnad med klar himmel i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
fremax och 8 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.