...men rätt najs ändå! Har samma "problem" här. Stängde av värmen förra veckan och det är en bra bit över 30 i poolen ändå.
 
Jonas Persson
MathiasS MathiasS skrev:
...men rätt najs ändå! Har samma "problem" här. Stängde av värmen förra veckan och det är en bra bit över 30 i poolen ändå.
Värmen har inte gått på flera veckor. Det är under sommaren som pooltaket betalar sig. Med dagens elpriser är pooltak mer prisvärt.

Ok, 34,5 grader klockan 23.00 är inte så tokigt. Vi badade under bar himmel och såg fladdermössen jaga mygg och hörde bålgetingarna flyga runt.
 
Den här tråden får mig att vilja gräva pool, men jag har så mycket annat att lägga pengar på först.

Kan ni inte bara skriva att det är bedrövligt kaölt och kostar mängder med pengar att värma upp istället? :crysmile:
 
  • Haha
  • Gilla
Hank_Ö och 3 till
  • Laddar…
Jonas Persson
B boohoo skrev:
Den här tråden får mig att vilja gräva pool, men jag har så mycket annat att lägga pengar på först.

Kan ni inte bara skriva att det är bedrövligt kaölt och kostar mängder med pengar att värma upp istället? :crysmile:
Tyvärr inte, pool är dyrt att skaffa. Men med pooltak mm är de löpande kostnader och arbetsinsatser låga(y)

Man njuter bara dagar som dessa:cool:
 
Stefan, jag såg denna tråden för ett par månader sedan nu, du inspirerade mig till ett hål i marken och ett i min plånbok :)

I april sattes skopan i marken.
Lagom till skolavslutningen tog ungarna första doppet! Mot slutet av veckan kommer grävaren och fyller igen det sista.
Så jäkla gott med egen Pool!
Stort tack för din inspiration!
Nygrävd pool på en baksida i kvällsbelysning med grävmaskin och dumper.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Byggprojekt av en pool i en trädgård med grävarbete och byggmaterial synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nybyggd poolgrund i trädgård, med armeringsjärn och nylagt betong, omgiven av grävd jord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Installation av en ny pool i en grävd grop i en trädgård, med byggmaterial och grävmaskin synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tomt poolområde med blå mosaikplattor och del av glastak, nyligen färdigställt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
jocke31 och 1 till
  • Laddar…
Va kul att du vart inspirerad, lycka till med det sista på bygget.
 
Stefan N Stefan N skrev:
Nu är allt inkopplat och uppstartat och värmen tuffar på. Chockklorerade och ska ta och städa en gång till imorrn. Satte även dit en soldusch och drog fram vatten till den.
[bild]
Den solduschen var snygg - vad är det för någon @Stefan N ?
 
Ni som kör Linerpooler och får så varmt i poolen så det drar iväg över 30 grader... är ni inte rädda för nedbrytningen av linern? Hörde om en på en grann-ö som redan efter 5 år får byta sin liner pga att de kört 32grader i poolen långa stunder...
 
Stefan N Stefan N skrev:
Nu sänkte Amazon priset till 8888:- så jag la en beställning då.
[bild]
Den har jag med :) Döpte den till Doris, för den är helt vilsen... :)
 
C
@Stefan N Vad snyggt trallen blev grå. Har ni påskyndat med kisel eller är det grå terrasslasyr?
 
Den är bara linoljesåpad, men det ger nog ingen färg.
 
C
Stefan N Stefan N skrev:
Den är bara linoljesåpad, men det ger nog ingen färg.
Ok, jag tänkte på denna bild men det kanske bara är fotot.
600039-963400083617b8cccc21f0a5361fa101.jpg
 
Blir inte helt klok på Aqua temp. Har satt timer enligt schema men den startar kl 6 och stänger av kl 17 med denna inställning? Hittar inte vart den plockar tid nånstans.
Skärmbild av appen för poolstyrning med aktuell temperatur och timerinställningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Den använder väl Coordinated Universal Time (UTC), GMT.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.