Totte lille Totte lille skrev:
120000 efter avdrag med laddbox
Men det är för jag har ett rätt så högt hus
Mer ställningskostnad mm
Där var några som var billigare men de gav inget bra intryck
Jag har lärt mig att man ska ta den installatör som man får bäst förtroende för och som vet vad de installerar om där inte är alldeles för stor skillnad
Om ni ska titta så var noga med garantierna då dessa varierar något otroligt vissa vill inte änns berätta vilka garantier de har
Jag rekommenderar en besiktning när det är klart. Det är ytterst få aktörer som följer alla regler/rekommendationer.
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
nikasp
Så jäkla nöjd med att vi köpte ställning för några år sen. Har lagt tak i torpet och har snart bara sista fasaden kvar på huset att måla. Grymt skönt att den kan stå långa tider utan stress ifall jobb och annat i livet kommer emellan. Har fler delar man kan bara bygga 6 meter brett.

Saknar ibland en till sektion men allt är så lätt så man kan hyfsat enkelt flytta eller bygga om. Lite knepigt att bygga högt, få upp durken högt, om man är helt själv. Som nu när jag jobbar och målar och sambon semestrar med barnen.

Ställning uppställd vid en gråmålad husfasad med en stege och omgivande grönska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Immobil och 12 till
  • Laddar…
Rensat hängrännorna runt huset. Helvete vad guckamucka och sand det var där.
 
  • Haha
CatharinaX
  • Laddar…
pjgb pjgb skrev:
Rensat hängrännorna runt huset. Helvete vad guckamucka och sand det var där.
Har du betongpannor kanske? De nöts ner till sand, som hamnar i hängrännan.
 
Ja precis, taket är väl 40 år eller så. Dags att byta. Gäller bara att bestämma sig för vad, och när. Och solpaneler eller inte. Och… och …
 
  • Gilla
Ramnemark och 1 till
  • Laddar…
Frun tog ungarna och åkte till Gotland, jag trodde jag skulle få ta det lugnt... Men det beställdes utbyggnad av befintlig altan. Sagt och gjort.

Före
Förberedande markarbete för utbyggnad av altan med verktyg och material synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Altan under utbyggnad med verktyg, byggmaterial och rörig omgivning, redo för trallmontering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Undertiden
Halvfärdigt bygge av en träaltan med bjälklag och stolpar intill ett vitt tegelhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Klart för trall i morgon
Altan under konstruktion med regelverk och verktyg utspridda på gräsmattan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Altan under konstruktion utan trall, med träreglar och stöd av betongblock framför en vitmurad husfasad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
hampasnöret och 15 till
  • Laddar…
Det är så man gör för att få saker gjort alltså? Skickar iväg dem. Det måste jag prova.
 
  • Gilla
mxjolle och 2 till
  • Laddar…
Byggt ställning med pappa. Ställning uppbyggd bredvid ett vitmålat hus med grönt tak för renoveringsarbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
gone_fishing och 4 till
  • Laddar…
nikasp
Sista 18 meter fasad nu. Grymt härligt att stå på lördagkväll med alg- och mögeltvätt som behövs skrubbas rejält pga att det här är fasad mot öster och skog dikt an. Men, en vecka jobb och målning innan det blir avloppsgrävning i torpet också. Kör på så två veckors semester i augusti ska få bli riktig semester.

Inte trevligt att få på medel på huden så regnrock och stövlar på, väldigt svettigt.

Renoveringsarbete på husfasad med stegar, tryckspruta och grönska i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fasaden på ett hus med grön träpanel och vita fönsterkarmar, en stege lutar mot väggen, omgivet av träd och gräs.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • En östvänd fasad med grönt vertikalt träpanel, synlig alg- och mögelbildning nära taket, och en stege lutad mot väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Bödvar McOlsson och 8 till
  • Laddar…
Satt nya underbleck på gaveln jag byter panel på, plus baksidan av huset. Tätat med gucka och lite annat småtjafs. Nu har jag lovat sambon lite semester på semestern. Så sista övre delen på gaveln blir lite pö om pö. Men sen är det ju mer ansträngande att låta bli för en med adhd :rofl: men har jag lovat, så har jag, antar jag :rolleyes:
Får väll åka hemifrån en sväng, så kan jag inte göra något :crysmile:
 
  • Gilla
nikasp
  • Laddar…
L lingonlingon skrev:
Frun tog ungarna och åkte till Gotland, jag trodde jag skulle få ta det lugnt... Men det beställdes utbyggnad av befintlig altan. Sagt och gjort.

Före
[bild]
[bild]

Undertiden
[bild]

Klart för trall i morgon
[bild]
[bild]
Ett tips, så här trallbyggare emellan. Där du skarvar brädorna ha dubbel stomme att skruva i så får Brädan sitta fast bättre. Glöm inte att förborra också!
(lite av tipsen jag fick i min tråd som jag vidarebefordrar).
Lycka till!
 
  • Gilla
Bödvar McOlsson och 2 till
  • Laddar…
richardtenggren
Tredje gången gillt för Ikea, så lyckades de leverera lite inredning till tvättstugan. Så igår inhandlades en bänkskiva också. Fick upp tre stommar idag, fick lite ”hjälp” av treåringen(hon testade CXSn och hammaren).:love:
Uppställning av tre vita köksstommar i en smal tvättstuga med verktyg på golvet och synliga rör på väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bilden är tagen med vidvinkel, så ser lite konstigt ut. Tvättstugan är bara 1,6 m bred :)
 
  • Gilla
Yaax och 5 till
  • Laddar…
L lingonlingon skrev:
Frun tog ungarna och åkte till Gotland, jag trodde jag skulle få ta det lugnt... Men det beställdes utbyggnad av befintlig altan. Sagt och gjort.

Före
[bild]
[bild]

Undertiden
[bild]

Klart för trall i morgon
[bild]
[bild]
Shit, bra jobbat. Ser ut att bli kanon.
 
Fick upp sex rader panel. Lurar på nya fönster, men inköpslistan och tillgångarna är för tillfället i grav obalans...
 
  • Hus med ställningar och ny panel på sex rader under renovering omgiven av grönska.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
nikasp och 12 till
  • Laddar…
Sakta men säkert går det framåt...
Halvfärdigt träaltan under konstruktion vid ett hus, med verktyg och grönt gräs synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Maxizor och 19 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.