M maria01 skrev:
vad är det för typ av ägare till den jag länka påminner om svensk resande
Ingen aning vad de hittat på =) Men någon form av företagare har det allt varit. Just den du länkade är väl risken tyvärr stor att det blir öde, inte många som har råd att bo sådär i vår kommun. De som har råd vill bo i lite stiligare villor.
 
  • Gilla
maria01
  • Laddar…
M maria01 skrev:
vad är det för typ av ägare till den jag länka påminner om svensk resande
Vanligt svenskt förnamn och Jonsson i efternamn.
 
B Bengt Numelin skrev:
Vanligt svenskt förnamn och Jonsson i efternamn.
karlsson är namn på stor resande familj så din hypotes funkar inte
 
R Rkarlsson skrev:
Ingen aning vad de hittat på =) Men någon form av företagare har det allt varit. Just den du länkade är väl risken tyvärr stor att det blir öde, inte många som har råd att bo sådär i vår kommun. De som har råd vill bo i lite stiligare villor.
hur kommer det sig att eran komun är så pass billig att köpa hus i
 
M maria01 skrev:
hur kommer det sig att eran komun är så pass billig att köpa hus i
Vet faktiskt inte varför det blivit såpass. Förr oss som bor i kommunen tycker ju att Hässleholm och Vinslöv är löjligt dyra kontra allt annat här.
Men en av anledningarna menar folk på att det är en "sovande" stad, som till viss del stämmer.
Dock är det ju en järnvägsknut så du kommer åt alla väderstreck. Och vi har äntligen fått en entreprenör som vågar satsa på att bygga, mot mångas förtret (jantelag).

Sen kanske löneläget är betydligt lägre än andra ställen. Dock kan man tacka denna kommunen för tex citygross, barnvagnar, betong, osv osv =)

Nåväl, här finns en hel del coola hus.
 
  • Gilla
maria01
  • Laddar…
timmelstad timmelstad skrev:
Det blir speciellt när en psykoanalytiker ritar sitt hus själv...

[länk]

24 byster får jag det till. Hur många ingår i köpet?
 
M maria01 skrev:
här kan vi snacka yta

[länk]
M maria01 skrev:
karlsson är namn på stor resande familj så din hypotes funkar inte
Jag skrev Jonsson och inte Karlsson. För övrigt så brukar väl inte resandefolket bedriva industriell verksamhet och det är en fabrikslokal till detta hus i Hässleholm
 
B Bengt Numelin skrev:
Jag skrev Jonsson och inte Karlsson. För övrigt så brukar väl inte resandefolket bedriva industriell verksamhet och det är en fabrikslokal till detta hus i Hässleholm
Det är inte resande som bor/bott i detta hus. De såkallade resande är inte -son namnen heller som rör sig här =) Så hade vi rett ut det.

Sökte man på företag så var de något med data.
 
B Bengt Numelin skrev:
Jag skrev Jonsson och inte Karlsson. För övrigt så brukar väl inte resandefolket bedriva industriell verksamhet och det är en fabrikslokal till detta hus i Hässleholm
jag syftade mer på inredningen
 
P PatrikJ skrev:
Gerth Wingårdh har ritat:

[länk]
Detta hus finns inte kvar på mäklarsidan.
 
R Rkarlsson skrev:
Det är inte resande som bor/bott i detta hus. De såkallade resande är inte -son namnen heller som rör sig här =) Så hade vi rett ut det.

Sökte man på företag så var de något med data.
Har för mig att en kille som kom nerifrån Balkan hade patent på att bygga värdeskåp där för många år sen.(Tror att han hette Krystoff ursäkta stavningen)
Vet inte om han även byggde huset.
Det speciella var att där satt tjockt pansarglas i dom så att där var insyn i dom.
Dom såldes över hela världen bla annat till museum (svagt minne om Stockholms slott också)
En riktigt duktig och klurig kille.
 
  • Gilla
maria01 och 1 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
här kan vi snacka yta

[länk]
Tråkigt bara att bo i ett industriområde 10 meter från en genomfartsväg.
 
useless useless skrev:
Tråkigt bara att bo i ett industriområde 10 meter från en genomfartsväg.
men Ingalil grannar som kan klaga
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.