E
Edvhub01 Edvhub01 skrev:
Jag avser sätta upp en laddare till elbil i garage. Känns som att fler och fler går i de tankarna. Jag hade velat läsa om hur det görs, vilka laddare som rekommenderas och vad man bör tänka på.
Kan rekommendera Zappi V2. Mycket bra!
 
  • Gilla
Edvhub01
  • Laddar…
Hej!

En jämförelse av industridammsugare med och utan cyklon skulle vara intressant att ta del av både vad gäller pris och prestanda. Tips om vad som kan vara en lämplig modell för det lilla snickeriet och städning av bilen.

Trevlig midsommar önskar jag alla på det här trevliga forumet!
Leif
 
En forum del för barnen skulle jag vilja se.
Allt i från enkla pyssel till halloween jul påsk midsommar.
Spel man kan bygga som tex olika trädgårdspel, kubb Jenga plockepinn etc etc.
Fågelholk sandlåda trädkoja lekhus gungbräda.
Mindre projekt för dom mindre.
Verktygskunskap tex så skulle 12v passa bra för yngre personer.
 
  • Gilla
J_HBG
  • Laddar…
P
Jag skulle vilja ha ett litet sökbart miniarkiv där medlemmar kan (om man vill) ladda upp sina egna ritningar till olika projekt så man kan få både inspiration och guide till att kunna bygga liknande. Tex, om någon gjort en ritning på ett utekök, blomlåda, liknande så kan man i arkivet dela ens ritning.
 
Jag skulle vilja ha en funktion för att kunna hoppa till nästa inlägg som TS gjort. T.ex. i långa projekttrådar så kanske man bara vill läsa uppdateringarna som gjorts och inte all diskussion kring det och då kan man bara hoppa vidare. Om man däremot vill läsa diskussionen kring just ett inlägg så är det bara att skrolla vidare.
 
Jag skulle gärna läsa något om (semi)-automatiserad trädgårdsbevattning.

Något annat jag är intresserad av för min egen del är ett test av spikpistoler, med både tryckluftsdrivna och bateridrivna. Kanske gas också, men det känns inte lika relevant för en hemmafixare.
 
  • Gilla
Thullen
  • Laddar…
Jag skulle vilja läsa om aspekter att begrunda vid garagebygge: bygglov eller bygganmälan, regler kring golvbrunn, carport vs garage osv.
 
En annan sak:

Så bygger du hemnätverket. Trådlöst wifi vs trådat. Tre exempel på routrar från tre prisklasser. Vad är fördelen med en dyr router? Ska man använda 2.4GHz eller 5 GHz. Vad är meshnätverk.
Antagligen skulle man kunna få hjälp av någon från t ex Kjell o Co att skriva artikeln.
 
Skriv en riktigt bra artikel om elpris på timdebitering. Det är många idag som har "rörligt elpris" som tror att dom spara pengar genom att styra sin förbrukning utifrån timpriset. Men för att detta ska fungera så måste man aktivt välja ett timbaserat elavtal. Det blir mer och mer intressant med kraftigt varierande priser, speciellt i SE3 och SE4. Har man värmepump och/eller elbil så finns det stora besparingsmöjligheter.
 
Ett test / artikel av "miniftx"-system. Frågan har dykt upp ett par gånger här på forumet under åren.

Vad jag kunnat se finns det inga vettiga oberoende jämförande tester utav liknande ventilation.
 
En forumsdel som välkomnar alternativa metoder
 
A Agorazo skrev:
Bygginstruktioner hade varit trevligt att läsa. Gärna på enklare saker såsom sänggavel, sittbänk till trädgården, hobbyprojekt för barn, hur man gjuter ett fundament till ett staket.

Sedan en artikel om vilka renoveringar på huset som lönar sig mest ur ett försäljningsperspektiv hade varit intressant. En intervju med en mäklare som delar med sig av detta kanske?
Jag lyckas inte redigera mitt inlägg så jag svarar på mitt eget istället kom nämligen på ett annat förslag som jag tror skulle funka mer byggahus redaktionella resurser.

En testbank i stil med bäst i test hemsidan men med verktyg för hemmafixare. Dvs ni gör inga egna tester utan sammanställer de tester på nätet som redan finns och får på så sätt fram en vinnare.
 
Skulle vilja läsa ett reportage om någon som använder "supersugen" till att gräva ur källare/krypgrund. Skulle vara intressant att veta vad det kostar och hur effektivt det är.
Behöver ni ett testobjekt så ställer jag upp ;)
 
Något om kloka och smarta sätt att ordna med bevattning på tomten, av gräsmatta/häckar/tomater mm.
Det känns som det finns mycket man göra med nedgrävda droppslangar, pop-up spridare mm.
Vad man kan tänka på när man göra andra markarbeten, lägga ner slang eller kopplingspunkter.
 
Jag skulle vilja se smarta återbrukningar. Saker som med ganska små medel gjorts om, fått ett nytt liv eller bara förbättrats. Det behöver inte vara så avancerat! Känns som att det ligger rätt i tiden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.