HogeN HogeN skrev:
vara av namnet "rallysvart"
Den blev fin:
PWArTpxh.jpg
 
  • Gilla
  • Älska
Frasse99 och 14 till
  • Laddar…
:cool: Trall med upplagd skruvdragare och låda med trallskruv, swimmingpool i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

lite trallskruvande innan kväll & grillonsdag
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 7 till
  • Laddar…
Börjar nästan se ut som en såg igen. Det är nu man börjar bli nervös, kommer den å starta sen? Jag har inte servat förgasaren nåt så den är en okänd faktor, den fick bara ultraljudsrengöring.

7SlY8M4h.jpg
 
  • Gilla
FredrikR och 7 till
  • Laddar…
DennisCA DennisCA skrev:
Börjar nästan se ut som en såg igen. Det är nu man börjar bli nervös, kommer den å starta sen? Jag har inte servat förgasaren nåt så den är en okänd faktor, den fick bara ultraljudsrengöring.

[bild]
"kommer det att vara ett par skruvar kvar på bordet när sågen är ihopmonterad?"
 
  • Gilla
  • Haha
karlmb och 3 till
  • Laddar…
Det är bara om det är några konstiga skruvar kvar som man behöver vara orolig :rofl:
 
Se det som en bonus. Du får ytterligare några skruvar till bra-å-ha-lådan.
 
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Jag tycker det krävs skicklighet om man kan skruva ihop saker med färre skruvar än fabriken. Det visar att man är effektivare.
 
  • Gilla
  • Haha
Lajmen och 6 till
  • Laddar…
Klaugust Klaugust skrev:
"kommer det att vara ett par skruvar kvar på bordet när sågen är ihopmonterad?"
Påminner om historien som guiden på Pythagoras i Norrtälje berättade: Den nye lärlingen på verkstaden hade gått igenom den sedvanliga proceduren med praktiska skämt à la "Kan du hämta en synvinkel". Han såg sin chans att ge igen när den nya verktygsmaskinen från England hade levererats i lådor och skulle monteras. Under lunchen släppte han ner lite extra skruvar och muttrar i lådorna. När allt var monterat så vågade man inte starta maskinen eftersom det var skruvar över, utan plockade isär allt i minsta beståndsdel och gjorde om. Dagars extrajobb. Han vågade aldrig berätta att det var han som lagt i extradelar, inte förrän han som gammal besökte Pythagorasmuseet och berättade för guiden.
 
  • Haha
  • Gilla
ergonomen och 15 till
  • Laddar…
DennisCA DennisCA skrev:
Börjar nästan se ut som en såg igen. Det är nu man börjar bli nervös, kommer den å starta sen? Jag har inte servat förgasaren nåt så den är en okänd faktor, den fick bara ultraljudsrengöring.

[bild]
Bra jobbat! En fråga till dig, hur lägger du in bilder? För jag har tänkt på att dina bilder aldrig går att klicka på så att de blir större, men nästan alla andras bilder går det att göra det på.
 
Laddar upp dom till en extern bildhost. Byggahus mjukvara gör man kan bara klicka på bilder laddade upp på forumet, trots att forumet sen laddar ner externa bilder och hostar om dom lokalt, så det är lite konstigt uppförande av mjukvaran.... Men det för bökigt och omständigt för mig att börja ladda upp bilder på det viset bara för byggahus. Då skulle det inte bli några bilder.

Enklare för mig att ha bilderna centralt och länka till dom enligt behov.

De flesta andra kanske sitter och knapprar på mobiler och då finns det inte riktigt nåt alternativ för interfacet i mobilerna är så undermåliga och man kan inte använda nånting på ett mera avancerat och sofistikerat vis, allt dummas ner på en mobil. Men jag avskyr innerligt att skriva och göra inlägg på mobilen så jag gör aldrig det om det inte är kris, jag ska ha en skrivbordsdator eller så får det vara.
 
  • Gilla
JFrisk och 3 till
  • Laddar…
Slipat lite

Långt trästycke på bockar med slipmaskin och sladd utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren
@DennisCA, Problemet är väl kanske att du har för låg upplösning på bilderna, så det finns ingen anledning att ha en klickbar thumbnail till en lågupplöst bild?
 
  • Gilla
maglin
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
@DennisCA, Problemet är väl kanske att du har för låg upplösning på bilderna, så det finns ingen anledning att ha en klickbar thumbnail till en lågupplöst bild?
1024x768 px, tycker det är stort nog att det inte kan klassas som lågupplöst.

Vi kan testa, här är originalet på 4624 x 3472 px, bara att plocka bort det sista h ur filnamnet i url:en så får man den. Om det är lågupplöst då är jag för gammal helt enkelt.

7SlY8M4.jpg
 
richardtenggren
DennisCA DennisCA skrev:
1024x768 px, tycker det är stort nog att det inte kan klassas som lågupplöst.

Vi kan testa, här är originalet på 4624 x 3472 px, bara att plocka bort det sista h ur filnamnet i url:en så får man den. Om det är lågupplöst då är jag för gammal helt enkelt.

[bild]
Tydligen inte, hade bara för mig att det blev så om man laddar upp en bild som är lågupplöst, men tydligen inte samma beteende om man länkar in en bild då.
 
Kunde vara ett område för förbättringar, till feedbacktråden!
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.