Ramnemark Ramnemark skrev:
Nej det har jag inte. Vi får se vad för kul som finns på marknaden om 5-6 år :)
Det är 5-6 förlorade år, speciellt för dig i område 4 :(
 
  • Gilla
NoiseMaker
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Det är 5-6 förlorade år, speciellt för dig i område 4 :(
Jag känner hur varje solig dag utan solceller är en förlorad dag. Men jag tänker vänta tills jag kan pröjsa cash. Dessutom har jag hört att de ökar i pris nu. Vet inte om det stämmer dock.
 
  • Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
N NoiseMaker skrev:
Jag känner hur varje solig dag utan solceller är en förlorad dag. Men jag tänker vänta tills jag kan pröjsa cash. Dessutom har jag hört att de ökar i pris nu. Vet inte om det stämmer dock.
Bedömt alla trådar man ser om det både här och i solcellsforum/-grupper är det precis så, priserna har ökat rätt kraftigt senaste tiden.
 
Åsa Lund
Allt har ökat ännu mer i pris de senaste hundra dagarna
 
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Allt har ökat ännu mer i pris de senaste hundra dagarna
Och det kommer säkert öka mer i pris ju längre man väntar och elpriserna kommer knappast bli billigare under tiden...
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Och det kommer säkert öka mer i pris ju längre man väntar och elpriserna kommer knappast bli billigare under tiden...
Nu räcker det med diskussioner om hur dyrt det är med solceller, det gör varken till eller från. Innan det ens är ett alternativ så ska huset ev byggas ut och bytas tak.
 
  • Gilla
Fadai och 19 till
  • Laddar…
Trevligt att du behåller råspont i väggarna! Det är en härlig känsla att kunna spika upp saker på väggarna.
 
  • Gilla
Åsa Lund och 2 till
  • Laddar…
Nu är all el fixad i bägge köksväggar. Nu ska vi börja tömma vardagsrummet och gå på det. Vatten och avlopp kvar i köket men sen kan man börja stänga golvet :)
 
  • Renoverat kök med öppet golv och väggar som visar ny elektrisk installation och rördragning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoverat köksvägg med nyligen installerad el, synliga ledningar och vägguttag, i ett pågående byggprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
LoweW och 10 till
  • Laddar…
Skit snyggt, men en el snubbe till en annan. En fråga varför sätter man så in i nordens med så många apparatdosor för vid dörren? Har en bekant som har 6 vriddimmrar i rad hemma och man mår ju dåligt av att bara se det. Så lite enligt mitt tycke är så clean som möjligt. . En undring bara :geek:
 
  • Gilla
NoiseMaker och 1 till
  • Laddar…
K _Fredrik_ skrev:
Skit snyggt, men en el snubbe till en annan. En fråga varför sätter man så in i nordens med så många apparatdosor för vid dörren? Har en bekant som har 6 vriddimmrar i rad hemma och man mår ju dåligt av att bara se det. Så lite enligt mitt tycke är så clean som möjligt. . En undring bara :geek:
Har du bara en lampa i taket? :thinking:

Det är ingen dörr utan en öppning hela vägen upp.
Vi har spottar i taket, spottar över bänkskiva, bänk/skåpsbelysning, fönstersmygsspottar, lampa över köksbordet och markis.

Jag föredrar vanliga 1-pol brytare istället för massvis med kron-brytare. Speciellt när det ska in en massa puckar :)

Om man vill ha ”så lite som möjligt” så behöver man ju inte göra om elen? Den var ganska minimal på 50-70 talet :crysmile::cool:
 
  • Gilla
  • Älska
Grod4n och 6 till
  • Laddar…
En hel helg utan att renovera, det var längesedan. Vi tömmer vardagsrummet och idag har jag lagt om slingan till gräsklipparen och hjälpt frugan att gräva bort ogräset vid uterummet. Har använt det vi grävde bort för att jämna ut där vi tagit bort buskar och har även sått nytt gräs. Det blir en sandlåda, två pallkragar att odla i och sen ev blir studsmattan där. Sen blir det singel så vi slipper rensa ogräs :)

Nyjordade ytor i trädgård förberedda för att så gräs och anlägga sandlåda samt pallkragar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Förberedande arbete i trädgården för sandlåda, odling och gräsmatta vid tegelhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Uppriven trädgård med markduk utlagd vid uterum inför kommande anläggningsprojekt med sandlåda och pallkragar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Mikael.S och 9 till
  • Laddar…
Lagt markduk, byggt sandlåda, lagt ut pallkragar och beställt 9 ton singel.
Har även kört en sväng och lämnat soffan hos ett par vänner medans vi renoverar :)
 
  • Upprullad markduk bredvid en uppfart och en sandlåda samt pallkragar på en trädgård under renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trädgård med nyutlagd markduk och två träpallkragar fyllda med jord inför renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Mikael.S och 11 till
  • Laddar…
Det blev en liten paus över midsommar med tvingad ledighet. Småländska skärgården med ett femtiotal vänner till familjen. Här skulle man kunna bo :)

Utsikt från ett fönster i hus på sommardag med utsikt över småländsk skärgård och sjö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vy över en lugn vik i den småländska skärgården med gröna ängar och ett hus i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Utsikt över blåaktigt vatten omgivet av grönska under klarblå himmel i Smålands skärgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vy över svensk skärgård med gräs, träd och en bil parkerad till vänster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
Fadai och 17 till
  • Laddar…
4 ton singel flyttat. Jag var mest arbetsledare men ändå :)
 
  • Yta täckt med singel vid husfasad, trädgårdsredskap och regnvattentunna synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyplanterade odlingslådor på markduk bredvid ett hus med uterum och nyfördelad singel på uppfarten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyutlagd singel framför tegelhus med utsikt över trädgård och terrass.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Mathias12 och 7 till
  • Laddar…
Perfekt väder för skyfflande (om du gjorde det igår..) pust.. får isf hoppas du slet på natten! Det har varit ruggigt varmt..

..lite kvar oxå innan det är klart (y):cool:

Har sandlådan fått sand? :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.