Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
J Jocke Best skrev:
Det där har du ju ältat i två år nu. Har du kommit tillbaka från frysboxen igen? Personligen tycker jag att den tråkigaste diskussionsformen är den som bara går ut på att ställa motfrågor utan egna påståenden.
För 2 år sedan fanns väl inte vaccinet och min oro då för sjukdomen tror jag inte att du känner till.
Vet inte vad du menar med påståenden men jag beskrev iaf vad jag tycker om behandlingen av meningsskiljaktare.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Har du sagt det till vaccinmotståndaren här i tråden som nyligen berättade att han hade sagt upp bekantskapen med släkt och vänner för att i stället flytta dem till sin hatlista, hindrar barnen från att leka med vissa kompisar osv.?
#16269
Är det medmänskligt?
Nej, snarare tvärsom.
 
BirgitS
M mickef skrev:
Nej, snarare tvärsom.
Då kanske du kan sluta att låta som att det bara är de som är för vaccin som mobbar de som är emot.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Då kanske du kan sluta att låta som att det bara är de som är för vaccin som mobbar de som är emot.
Du kanske ska sluta tala om för mig vad jag får och inte får. Jag har inte sett mobbning av förespråkarna i trådarna men skulle nog ifrågasätta det också.
 
BirgitS
M mickef skrev:
Jag har inte sett mobbning av förespråkarna i trådarna men skulle nog ifrågasätta det också.
Jag har så många gånger utsatts för personangrepp, härskartekniker etc. i tråden så jag har då känt mig mobbad flera gånger. Märkligt att du inte har sett det.
 
  • Gilla
  • Älska
  • Ledsen
skogaliten och 4 till
  • Laddar…
Nissens
M mickef skrev:
Du menar att man är omedmänsklig per automatik om man känner osäkerhet inför Covidvaccinet eller inte oro för Covid-19?
Personligen tycker jag att en behandling av medmänniskor som paria är värsta typen av mobbning.
Eftersom infektionen dels är många gånger farligare än det synnerligen väl beprövade vaccinet så är det helt irrationellt och egoistiskt att inte bidra till att skydda samhället mot en samhällsfarlig pandemi genom att vaccinera sig.

Det beteendet är i mina ögon inte ett dugg bättre än att mobba någon. Detta eftersom det bidrar till lidande och död i samhället. Detta om något är mycket illa att utsätta sina medmänniskor för…
 
Nissens Nissens skrev:
Eftersom infektionen dels är många gånger farligare än det synnerligen väl beprövade vaccinet så är det helt irrationellt och egoistiskt att inte bidra till att skydda samhället mot en samhällsfarlig pandemi genom att vaccinera sig.

Det beteendet är i mina ögon inte ett dugg bättre än att mobba någon. Detta eftersom det bidrar till lidande och död i samhället. Detta om något är mycket illa att utsätta sina medmänniskor för…
Det finns en motsägelse i att det är ren egoism att inte ta en gratisspruta för att klara livhanken.
Betr. mobbning har vi olika höjder på trösklarna.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Jag har så många gånger utsatts för personangrepp, härskartekniker etc. i tråden så jag har då känt mig mobbad flera gånger. Märkligt att du inte har sett det.
Med den argumentationsteknik du har borde du vara tämligen hårt hudad.
 
  • Gilla
tank77 och 1 till
  • Laddar…
M mickef skrev:
Det finns en motsägelse i att det är ren egoism att inte ta en gratisspruta för att klara livhanken.
Det behöver inte vara någon motsägelse. Inte alla egoister har ett väl utvecklat konsekvenstänkande, vet du.
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
B b8q skrev:
Det behöver inte vara någon motsägelse. Inte alla egoister har ett väl utvecklat konsekvenstänkande, vet du.
Nej och det är nog ganska jämt fördelat bland populationen.
 
BirgitS
M mickef skrev:
Med den argumentationsteknik du har borde du vara tämligen hårt hudad.
Det har inte att göra med att du inte har sett angreppen, vilket är förvånande. Men naturligtvis är det sårande att bli angripen.
 
BirgitS
M mickef skrev:
Det finns en motsägelse i att det är ren egoism att inte ta en gratisspruta för att klara livhanken.
Nej, inte när man är så övertygad om att man är oövervinnerlig och just anser att man inte behöver något vaccin själv för att man inte kan bli allvarligt sjuk, men inte kan tänka sig (eller inte bryr sig om) att ens egen vaccinering kan skydda någon annan från att bli allvarligt sjuk eller få postcovid.
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Det har inte att göra med att du inte har sett angreppen, vilket är förvånande. Men naturligtvis är det sårande att bli angripen.
Att bli ifrågasatt kan tolkas som att bli angripen och definitivt upplevas sårande och där är absolut "skeptikerna" mest utsatta.
 
  • Gilla
Blodsoppen
  • Laddar…
BirgitS
M mickef skrev:
Att bli ifrågasatt kan tolkas som att bli angripen och definitivt upplevas sårande och där är absolut "skeptikerna" mest utsatta.
Nu är det ju inte ifrågasättande av mina åsikter jag skriver om utan personangrepp och härskartekniker som påstår något om min person och inte något om mina åsikter.
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Nej, inte när man är så övertygad om att man är oövervinnerlig och just anser att man inte behöver något vaccin själv för att man inte kan bli allvarligt sjuk, men inte kan tänka sig (eller inte bryr sig om) att ens egen vaccinering kan skydda någon annan från att bli allvarligt sjuk eller få postcovid.
I det fallet är det ingen motsägelse, tvärsom är vederbörande en tvättäkta egoist.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.