Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
F
BirgitS BirgitS skrev:
Du verkar ju inte ens veta vad censur är.
Dessutom är det ju du som försöker tysta folk genom personangrepp, förlöjliganden och lögner.
Nja, nu tar du som vanligt på dig offerkoftan och försöker få folk bannade med din retorik och anmälningar. Det är ju så ni fungerat under hela pandemin. Ert jobb har varit att tysta meningsmotståndare och sprida propaganda.
 
  • Gilla
arn bygg
  • Laddar…
F
BirgitS BirgitS skrev:
Du gillar uppenbarligen inte yttrandefrihet och demokrati. Det låter rätt nazistiskt, kommunistiskt och fascistiskt eller kanske psykopatiskt.
Och du ska snacka om personangrepp. Komiskt.
 
  • Gilla
B-coy
  • Laddar…
F
BirgitS BirgitS skrev:
Nej, det förekom kritik mot vaccinering även för ett år sen.

Måste vara några undantag du skriver om.
Nej, nu ljuger du. Kritik mot vaccinet var omgärdat av enorm stigma och folk på arbetsplatser vågade inte ens säga att de var ovaccinerade pga människor som du som sysslat med vuxenmobbning och påtryckningar. Det är fruktansvärt och riktigt vidrigt. Om du beter dig på din arbetsplats som du gör här kan du inte ha många riktiga vänner.
 
  • Gilla
arn bygg och 2 till
  • Laddar…
Plätt Fia Plätt Fia skrev:
Verkar vara en evighets diskussion. Tror viruset är här för att stanna.

Har ännu inte vaccinerat mig. Har aldrig vaccinerat mig för säsongsinfluensa heller.
Vi, min man och jag umgås inte med folk så ofta på grund av min mans sociala fobi.
Och min man är paniskt rädd för allt vad sprutor heter. Man kan ju inte tvinga folk.

Jag tog en spruta mot lunginflammation när pandemin började. Det fick räcka.
Något oprövat medel ville jag inte ha.

Ju mer biverkningar som framkommer ju mindre vill jag vaccineras. Det kvittar att bara en liten del av befolkningen får dessa för det kan bli jag om jag har otur. Så jag tar min chans och låter naturen ha sin gång. Då känner jag mig lugn och får inte ångest för att jag gjort ett oåterkalleligt val genom att spruta in ett på lång eller kort sikt potentiellt farligt preparat.

Sen får andra säga vad de vill. Jag kommer inte att ta sprutan. De som vill får göra detta. Undrar bara hur många sprutor som är tillräckligt många? 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10 eller vad? Ackumulerar detta sig i kroppen över tid så kan det kanske förkorta livstiden eller förstöra levern. Finns svensk forskning just på att det påverkar levern. Så nä ingen spruta för mig tack.
Det kommer en tid då en med åtta vaccin säger till den med "bara" sex:"Jävla antivaxxare, det är såna som du som gör att pandemin aldrig tar slut!"

I övrigt håller jag med om allt du skrev och respekterar ditt val.
Du kommer att märka hur de som har tagit vaccin greppar efter halmstrån i försök att få mRNA hoppkoket som säkert och effektivt. Det bästa som uppfunnits. Det är de tvungna till, annars blir de galna av oro över dessa 1300 (ok, jag avrundade uppåt från 1269) biverkningar.
Undrar vad som hände med vanliga säsongsinfluensan förra år, satt den också i karantän pga Covid?
 
  • Gilla
Feratin
  • Laddar…
BirgitS
F Feratin skrev:
Nej, det vet vi inte eftersom man försökte vaccinera bort kontrollgruppen.
Det är väldigt lätt att se att vaccineringen räddade väldigt många från att dö under tredje vågen.
Har du inte följt med i vad som händer?
F Feratin skrev:
Covid muterade snabbt till mildare varianter samtidigt som väldigt många redan var naturligt immuna.
Covid muterade snabbt till alfa och sedan delta, som båda var allvarligare varianter jämfört med varianterna under 2020. Det var en liten andel (typ 15 %) som var immuna när alfa nådde oss.
F Feratin skrev:
Vaccinet har inte spelat så stor roll som ni vaccinpropagandister försöker påskina och det har dessutom förstört livet för väldigt många människor vilket du helt försöker förneka, förminska och bortförklara med diverse jämförelser.
Vaccinet har spelat stor roll till skillnad från vad ni vaccinmotståndare försöker påskina och covid har dessutom förstår livet för väldigt många människor (till skillnad från antalet som fått allvarliga vaccinbiverkningar), vilket du helt försöker förneka, förminska och bortförklara med diverse jämförelser. Det är sånt som revisionister sysslar med.
 
F
BirgitS BirgitS skrev:
Nej, det har framförts enormt mycket vaccinkritik i denna tråd. För att inte tala om facebook-grupper och en massa webbplatser, platser som vägrar publicera information som är för vaccinet.
Ja det har det och varje gång har folk bannats och tystats eller fått någon löjlig disclaimer på sig. Dessutom har folk blivit utsatta för påtryckningar och mobbning. Vaccinet har inte tillåtits att kritiseras. Se bara vad som hände Joe Rogan. Hans kritik var inte ens allvarlig och han var både saklig och öppen för diskussioner, men ändå skulle han svartlistas och stängas av från Spotify bla bla bla. Det är så vidrigt. Vad är det för vaccin som inte tål kritik och vars negativa effekter inte får komma fram under några omständigheter. Även du sitter ju här och helt förnekar dessa negativa effekter, som om det finns ett enda preparat i världens om inte har negativa effekter. Det är så absurt. Modern fascism.
 
  • Gilla
arn bygg och 2 till
  • Laddar…
F
BirgitS BirgitS skrev:
Jag hoppas att du klarar dig utan fler följdsjukdomar av din covidsjukdom.
Haha komedi. Det är inte ens någon som kan bevisa långtidscovid och nu plötsligt är det helt tyst om det. Ännu en lögn från er vaccinextremister helt uppenbart. Och jag har hört från flera nu som svängt och inser nu att deras "långtidscovid" i själva verket är en effekt av vaccinet.

Som sagt, jag och hela min familj struntade i att vaccinera oss och fick alla covid och det gjorde inte ett skit med oss. Absolut ingenting. Nageltrång är värre än covid.
 
  • Gilla
  • Arg
tank77 och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
F Feratin skrev:
Nej, smittspridning stoppades av naturlig immunitet och naturlig mutation till mildare varianter
Det var absolut inte någon flockimmunitet pga. tidigare sjukdom under den hösten. Däremot var det så i många grupper där många var vaccinerade. Deltavarianten var inte heller mildare utan orsakade att en större andel behövde sjukhusvård.
F Feratin skrev:
Det är så den här typen av virus beter sig
Det är ingen naturlag utan som sagt allvarligare varianter har uppstått under pandemin.
F Feratin skrev:
För 98% av befolkningen var covid hela tiden ett ickeproblem och i första hand ett problem för extremt gamla och sjuka.
Du uppvisar en väldig okunskap om vilka som har drabbats svårt av covid.
F Feratin skrev:
Men sådana som du försökte ändå tvinga på ett expremintiellt vaccin på unga oskyldiga människor.
Nej, covidvaccinerna upphörde att vara experimentella i det ögonblick som de godkändes.
Ännu ett patetiskt försök till personangrepp, helt fel dessutom.
F Feratin skrev:
Det är fruktansvärt och historien kommer aldrig glömma era folkbrott.
Det är fruktansvärt och historien kommer aldrig att glömma folkbrottet att förneka vaccinets betydelse för att göra så covid upphörde att vara en epidemi i Sverige.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Du uppvisar än en gång att du tror helt fel om hur immunsystemet fungerar.
Kroppen vet lika bra hur den ska hantera en infektion oavsett om man har blivit vaccinerad mot sjukdomen eller har haft sjukdomen. Det är liksom därför som folk vaccinerar som mot en massa olika sjukdomar.

Nej, kroppen vänjer inte vid vaccinering. Du saknar grundläggande kunskap om vaccinationer och infektionssjukdomar. Läs på så slipper du göra bort dig så mycket gång på gång.
Hahaha, härskarteknik? Kom igen, du kan allt bättre. Ta i lite.
Du är bara sur för att jag litar på mitt immunförsvar som klarar av infektionen och inte sitter i vaccinhelvetet som du.
Men, du kan kalla mig namn om det får dig att må bättre.
För att påminna dig, vi pratar om mRNA vaccin. Jag säger inget om de klassiska vaccin. Dessa har jag inget emot och har tagit alla hittills. Senast mot TBE.
 
  • Gilla
arn bygg och 1 till
  • Laddar…
F
BirgitS BirgitS skrev:
Där kom det lite lögner. Det blir bara patetiskt när du försöker uttala dig om mig.

De är redan kända. Däremot är det ännu inte känt alla skador som covidsjukdomen orsakar på lång sikt.

Det finns en hel del hängivna vaccinmotståndare som insåg sanningen att de hade blivit lurade när de behövde sjukhusvård pga. covid.
Du ser, du fortsätter att förneka vaccinets negativa effekter. Du ska alltid komma med någon ursäkt eller försöka 1-uppa folk med en massa trams. Ingen har sagt att gamlingar och sjuka dött eller blivit sjuka av covid. Det är helt väntat. Det sker även med influensavirus. Har du plötsligt upptäckt att folk dör?

Det är så jäkla skönt att pandemin är över för mig, men du som vaccinerad tvingas leva med det resten av ditt liv utan att veta om de negativa effekterna av ett nytt obeprövat vaccin kommer slå till mot din kropp som en tickande bomb.
 
  • Gilla
arn bygg och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
F Feratin skrev:
De tveksamma? Det är ingen som bryr som om covid längre förutom du och dina ryggdunkarvänner här. Har du inte varit ute någonting eller sitter du fortfarande hemma och trycker?
Du verkar ju bry dig väldigt mycket med tanke på alla dina inlägg i frågan.
Så blev det lite personangrepp igen. Brist på sakargument?
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
F
BirgitS BirgitS skrev:
Jag är inte coronapolisen.
Jag har verkligen inte spenderat hela dagar här i forumet.
Jag har inte tyckt att vaccinering har varit självklart i två år.
Jag har presenterat fakta och inte propaganda (till skillnad från dig).
27k inlägg varav hälften i denna tråd. Jo, tjena. Du menar att du inte sticker ut och får betraktas som extrem? Handen på hjärtat, hur många av de du känner sitter fortfarande och dedikerar sitt liv till att sprida vaccinpropaganda idag? Folk har gått vidare, de är ute och lever livet. Covid är redan glömt, men du sitter kvar i det förflutna. Det gör kanske till och med ont att du förlorade kampen och inte lyckades vaccinera hela världen. Inte ens när Österrike gjorde det till en lag att vaccinera sig ökade det vaccinationsgraden. Det var så värdelöst att de slopade hela skiten.
 
  • Gilla
arn bygg och 2 till
  • Laddar…
F
BirgitS BirgitS skrev:
Det är väldigt lätt att se att vaccineringen räddade väldigt många från att dö under tredje vågen.
Har du inte följt med i vad som händer?

Covid muterade snabbt till alfa och sedan delta, som båda var allvarligare varianter jämfört med varianterna under 2020. Det var en liten andel (typ 15 %) som var immuna när alfa nådde oss.

Vaccinet har spelat stor roll till skillnad från vad ni vaccinmotståndare försöker påskina och covid har dessutom förstår livet för väldigt många människor (till skillnad från antalet som fått allvarliga vaccinbiverkningar), vilket du helt försöker förneka, förminska och bortförklara med diverse jämförelser. Det är sånt som revisionister sysslar med.
Nu ljuger du igen och överdriver vaccinets effekter. Hela skiten har varit extremt korrupt och man har lagt locket på vad avser kritik mot vaccinet. Som sagt, pandemin försvann pga viruset muterade till mildare varianter samtidigt som folk redan hade naturligt immunitet. Att du försöker tillskriva detta vaccinet är väntat. Det är ditt uppdrag som propagandaspridare.
 
  • Gilla
  • Haha
arn bygg och 3 till
  • Laddar…
F
BirgitS BirgitS skrev:
Det var absolut inte någon flockimmunitet pga. tidigare sjukdom under den hösten. Däremot var det så i många grupper där många var vaccinerade. Deltavarianten var inte heller mildare utan orsakade att en större andel behövde sjukhusvård.

Det är ingen naturlag utan som sagt allvarligare varianter har uppstått under pandemin.

Du uppvisar en väldig okunskap om vilka som har drabbats svårt av covid.

Nej, covidvaccinerna upphörde att vara experimentella i det ögonblick som de godkändes.
Ännu ett patetiskt försök till personangrepp, helt fel dessutom.

Det är fruktansvärt och historien kommer aldrig att glömma folkbrottet att förneka vaccinets betydelse för att göra så covid upphörde att vara en epidemi i Sverige.
Eh nej, för 99.8% av befolkningen var covid ett ickeproblem. Över hälften av alla döda var så gamla att de dog på servicehem. Det här har hela tiden varit ett virus som slagit enbart mot mycket gamla och riskgrupper ändå försöker ni extremister få det till att det är 100% dödligt lol. Total överdrift och skrämselpropaganda från dag 1. Satt du och pratade om alla de som drabbats hårt av influensa innan denna pandemi? Nej då brydde du dig inte och människoliv var inte lika viktigt.

Covid är inget mer än ett politiskt verktyg för er extremister. Vaccinrörelsen har stora likheter med fascismen. N i har försökt tysta folk, mobbat dom, tagit ifrån folk deras grundläggande rättigheter. Det är riktigt vidrigt. Att du inte skäms ögonen ur dig? Vad säger din familj och dina närmaste?
 
  • Gilla
arn bygg och 1 till
  • Laddar…
F
BirgitS BirgitS skrev:
Du verkar ju bry dig väldigt mycket med tanke på alla dina inlägg i frågan.
Så blev det lite personangrepp igen. Brist på sakargument?
Och så på med offerkoftan igen och klickade på rapporteringsknappen så du kan få sitta här ifred och fortsätta sprida din propaganda och få lite fler ryggdunkningar av din lilla klick här :)
 
  • Gilla
arn bygg och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.