Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
F Feratin skrev:
Det är en fånig jämförelse. För min del är covid över då jag smittades och således har naturlig immunitet samtidigt som viruset blir allt svagare. Jag har således fascit. Däremot utsätter du dig för en viss risk varje gång du sätter dig i en bil och riskfaktorn nollställs således vid varje enskilt tillfälle. Oavsett skulle jag inte delta i ditt experiment med cocktails av nya obeprövade vacciner bara för att risken att få en buckla för mig skulle minska från 0.0002% till 0.0001%.

Tror du på riktigt jag tänker sitta och ta råd av en anonym tomte på byggahus. Tror du på riktigt att du vet bättre vad som är rätt för mig eller min familj än jag själv? Kom ner från din höga häst istället. Och bara för att du är ett lydigt får som är programmerad och hjärntvättad att lyda dina överordnade och dina politiker så är inte vi alla sådana. Historiskt sett har dessa experiment ställt till det rätt rejält för människor och ett vaccin som inte ens tåls att kritiseras och som måste skyddas med censur och mobbning är det sista i livet jag skulle tänka mig att ta. Vilket skämt.
En fråga , anser du att ingen alls borde tagit vaccinet ? Att det hade gått bättre eller lika som det nu gick för oss då de flesta vaccinerade sig?
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
F Feratin skrev:
Det är en fånig jämförelse. För min del är covid över då jag smittades och således har naturlig immunitet samtidigt som viruset blir allt svagare. Jag har således fascit. Däremot utsätter du dig för en viss risk varje gång du sätter dig i en bil och riskfaktorn nollställs således vid varje enskilt tillfälle. Oavsett skulle jag inte delta i ditt experiment med cocktails av nya obeprövade vacciner bara för att risken att få en buckla för mig skulle minska från 0.0002% till 0.0001%.

Tror du på riktigt jag tänker sitta och ta råd av en anonym tomte på byggahus. Tror du på riktigt att du vet bättre vad som är rätt för mig eller min familj än jag själv? Kom ner från din höga häst istället. Och bara för att du är ett lydigt får som är programmerad och hjärntvättad att lyda dina överordnade och dina politiker så är inte vi alla sådana. Historiskt sett har dessa experiment ställt till det rätt rejält för människor och ett vaccin som inte ens tåls att kritiseras och som måste skyddas med censur och mobbning är det sista i livet jag skulle tänka mig att ta. Vilket skämt.
Även om den är fånig så är den icke desto mindre sann. Din naturliga immunitet ger dig inget säkert skydd. Många återinfekteras av viruset, och nya varianter och mutationer som uppkommit, har visat att tidigare infektion inte skyddar jättebra. Så risken kanske inte riktigt nollställs varje gång, men den minskar något - precis som en bilförare får mer och mer erfarenhet och därmed blir bättre och bättre i trafiken.

Men även om man klarat sig undan med bara en buckla hittills, är det ingen garanti för att det inte blir en dödsolycka nästa gång, typ.

Och nej, jag säger inte att vaccin tar bort riskerna. De bara minskar. Och jag är FÖR riskminimering.
 
  • Gilla
Jocke Best och 2 till
  • Laddar…
F
B b8q skrev:
Även om den är fånig så är den icke desto mindre sann. Din naturliga immunitet ger dig inget säkert skydd. Många återinfekteras av viruset, och nya varianter och mutationer som uppkommit, har visat att tidigare infektion inte skyddar jättebra. Så risken kanske inte riktigt nollställs varje gång, men den minskar något - precis som en bilförare får mer och mer erfarenhet och därmed blir bättre och bättre i trafiken.
Det är ju fullständig lögn du kommer med! Låter snarare som att du beskriver vaccinet, herregud. Vaccinet förhindrade inte smitta överhuvudtaget, har du levt under en sten eller? Alla som lurades att vaccinera sig av "solidaritet" blev totalt blåsta. Varenda jävel fick omicron vaccinerad eller inte och jag såg överhuvudtaget ingen skillnad på sjuklighet mellan vaccinerade och ovaccinerade. Faktum är att alla vaccinerade jag känner blev rejält mer sjuka än vad vi blev. Vilket skämt. Ännu mer bluff, lögner och propaganda från er extremister.

Det är dessutom allmänt känt att naturligt immunitet ger fullgott skydd. Även om skyddet inte är mätbart så har kroppen ett minne. Det är det absolut dummaste jag hört att du försöker förneka detta lol. Bitter för att du sitter fast med vaccinet i kroppen resten av livet till ingen nytta och nu måste oroa dig för potentiella framtida bieffekter? Ja, vi vet att det är så.

Och det är som sagt ingen som bryr sig om covid längre. Flygterminalerna är fulla, restriktioner borta, ert nazistiska vaccinpass ni vurmade för tillhör historieböckerna tillsammas med Hitler och Stalin. Det är bara några fåtal av er som biter er fast desperat och är beredda att dö i bunkern för er politiska sak.
 
  • Gilla
  • Haha
Borgir och 3 till
  • Laddar…
F Feratin skrev:
Det är ju fullständig lögn du kommer med! Låter snarare som att du beskriver vaccinet, herregud. Vaccinet förhindrade inte smitta överhuvudtaget, har du levt under en sten eller? Alla som lurades att vaccinera sig av "solidaritet" blev totalt blåsta. Varenda jävel fick omicron vaccinerad eller inte och jag såg överhuvudtaget ingen skillnad på sjuklighet mellan vaccinerade och ovaccinerade. Faktum är att alla vaccinerade jag känner blev rejält mer sjuka än vad vi blev. Vilket skämt. Ännu mer bluff, lögner och propaganda från er extremister.

Det är dessutom allmänt känt att naturligt immunitet ger fullgott skydd. Även om skyddet inte är mätbart så har kroppen ett minne. Det är det absolut dummaste jag hört att du försöker förneka detta lol. Bitter för att du sitter fast med vaccinet i kroppen resten av livet till ingen nytta och nu måste oroa dig för potentiella framtida bieffekter? Ja, vi vet att det är så.

Och det är som sagt ingen som bryr sig om covid längre. Flygterminalerna är fulla, restriktioner borta, ert nazistiska vaccinpass ni vurmade för tillhör historieböckerna tillsammas med Hitler och Stalin. Det är bara några fåtal av er som biter er fast desperat och är beredda att dö i bunkern för er politiska sak.
Även om DU inte sett någon skillnad på sjuklighet och dödlighet innan och efter vaccinen kom in i bilden, så talar siffrorna sitt tydliga språk. Jag undrar vem som bott under en sten?
 
  • Gilla
  • Älska
Klacken och 8 till
  • Laddar…
Nissens
B B-coy skrev:
Ja, alla dessa jävla egocentriker med starkt immunförsvar.
Vad nu immunförsvaret skulle ha med det att göra. Ingenting faktiskt.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Nissens
F Feratin skrev:
Det är ju fullständig lögn du kommer med! Låter snarare som att du beskriver vaccinet, herregud. Vaccinet förhindrade inte smitta överhuvudtaget, har du levt under en sten eller? Alla som lurades att vaccinera sig av "solidaritet" blev totalt blåsta. Varenda jävel fick omicron vaccinerad eller inte och jag såg överhuvudtaget ingen skillnad på sjuklighet mellan vaccinerade och ovaccinerade. Faktum är att alla vaccinerade jag känner blev rejält mer sjuka än vad vi blev. Vilket skämt. Ännu mer bluff, lögner och propaganda från er extremister.

Det är dessutom allmänt känt att naturligt immunitet ger fullgott skydd. Även om skyddet inte är mätbart så har kroppen ett minne. Det är det absolut dummaste jag hört att du försöker förneka detta lol. Bitter för att du sitter fast med vaccinet i kroppen resten av livet till ingen nytta och nu måste oroa dig för potentiella framtida bieffekter? Ja, vi vet att det är så.

Och det är som sagt ingen som bryr sig om covid längre. Flygterminalerna är fulla, restriktioner borta, ert nazistiska vaccinpass ni vurmade för tillhör historieböckerna tillsammas med Hitler och Stalin. Det är bara några fåtal av er som biter er fast desperat och är beredda att dö i bunkern för er politiska sak.
Det var inte många rätt där inte.

Dessutom tror du att pandemin är över tydligen.

Jag skall ut och resa nu, och utan vaccinationsintyg och ffp2 munskydd kommer man inte långt.

Helt oootroligt att du tror att ”ingen bryr sig om Covid längre”… hoppas att du skämtar…

Men om du stannar kvar under din sten så märker du antagligen inte hur det är ute i den riktiga verkligheten…
 
Redigerat:
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
B B-coy skrev:
[länk]

Uppe är video där någon går igen biverkningar. Under har du länk till själva dokumentet. Kopiera och klistra in i webläsaren och läs dokumentet i .pdf format.
Lättare och överskådligare att göra det på en datorskärm än mobilen.
Passar inte det du ser så kan du avfärda det med orden:"Är det inte från Aftonbladet så är det påhitt." Eller något liknande.❤️
Nu har jag hunnit titta, läsa dokumentet och skriva lite men det har blivit några avbrott… Först lite om filmen.
Inom en minut får an höra att läkare har mördats för att informationen i dokumentet inte ska komma ut.
Sen får man höra (misstänkta) biverkningar…
Vaccinet kan bland annat orsaka flera olika typer av herpesinfektioner. Man får höra att vaccinet som kan orsaka dessa infektioner kan omvandlas till DNA. Sen sägs att vaccinet kan även orsaka HIV fastän det inte står i dokumentet. Efter omvandlingen till DNA integreras vaccinet i kroppens DNA kommer och kommer att finnas kvar där livet ut.

Hur fick flera olika virus plats i DNA-koden för ett spikprotein från sars-cov-2 viruset?! Eller hur skulle det gå till?HUR får man HIV av ett vaccin mot ett helt annat virus?

Det sägs i filmen att Pfizer kände till alla dessa biverkningar från vaccinstudien, men dokumentet listar biverkningar efter att vaccinet lanserades och användes kommersiellt fram till 28/2-21.

Den som pratar i filmen påstår att 42000 drabbats av 45000 deltagare i Pfizerstudien. Eftersom ca hälften i studien fick placebo så inser man att den som pratar inte har en susning om vad han pratar om.
Hur många som vaccinerats fram till 28 februari har retuscherats bort.

Det pratas även om självmordsspruta, folkmord, 5G (!?), Bill Gates osv. Att allt är en del av 3:e världskriget och att kriget i Ukraina bara ska dölja vad som egentligen pågår. Snacka om konspirationsteorier.

Om Dokumentet
Dokumentet innehåller vaccinbiverkningar eller misstänkta händelser som är inrapporterade i olika länders rapporteringssystem för biverkningar. Det är ingen hemlig information.

Dokumentet tillför inget nytt förutom att visa vad Pfizer är intresserade av att följa upp.

Möjligen kunde Pfizer informera om vilka misstänkta biverkningar de är intresserade av för att läkare ska ta dessa på alvar och rapportera bättre.

B B-coy skrev:
Ingen skräckläsning? Så du alltså anser att dessa 1300 biverkningar är normalreaktion på vaccin. Då vet du vad du har att vänta dig. Jag hoppas att du slipper.❤️
Det är ju ”helt vanliga eller ovanliga sjukdomar” som listas som folk kan få utan att vaccineras. Hur mycket vanligare är dessa efter vaccineringen eller om de är fler än normalt framgår ej av dokumentet. Det skulle i och för sig inte vara svårt att räkna på eller göra registerstudier på med slumpade kontrollgrupper.

Vaccinförespråkare och läkare är väldigt duktiga på att inte se samband, men hur (be)visar man att tex 11 fall av inrapporterade fall av ansiktsförlamning i Sverige beror på vaccinet när det under samma tidsperiod normalt inträffar 250 ansiktsförlamningar? I statistiken försvinner lätt biverkningarna efter som de är ovanliga och betydligt färre än den normala förekomsten av sjukdomen.

Det står på sidan 16 i dokumentet att man listar ”händelser av intresse” pga dess kopplingar till svår covid-19 och händelser vId vaccinering i allmänhet.
The AESI terms are incorporated into a TME list and include events of interest due to their association with severe COVID-19 and events of interest for vaccines in general.
Utvärdering av möjliga biverkningar är inte samma sak som analysera vaccinets säkerhet.
This is distinct from safety signal evaluations which are conducted and included, as appropriate, in the Summary Monthly Safety Reports submitted regularly to the FDA and other Health Authorities.
Att man listar alla dessa sjukdomar är inte en bekräftelse från Pfizer att det är bekräftat att det är biverkningar av vaccinet, eller hur vanliga de är, bara att man är intresserad av händelserna.

—-

Jag saknar den svunna tiden då det fanns reportrar som förstod vad de pratade om. Nyheter blev liksom översatta till ett begripligt språk för vanligt folk. Nya media är jätteeffektiva på att sprida halvsanningar och missförstånd.
Är det censur att när tex SVT (eller gammelmedia) inte presenterar hittepålögner, missuppfattade fakta etc för att skrämma folk?
 
  • Gilla
  • Älska
Guzzi och 6 till
  • Laddar…
Blodsoppen
BirgitS BirgitS skrev:
Det där är ett inlägg som bara består av en konspirationsteori och inga fakta.

Vi vet att vaccineringen har räddat väldigt många från att dö, flera tusen bara i Sverige. Så vaccineringen har gjort nytta. Att du inte kan förstå det är ju bara beklagligt liksom att du inte kan diskutera sakligt utan går över till personangrepp och konspirationsteorier.
Hur kan man veta att det räddat folk från att dö?
Det är bara gissningar. Lite svårt att bevisa att någon hade dött om dom inte tagit sprutorna.
 
Fairlane
F Feratin skrev:
Inte missförstått någonting. De allra flesta länder i Europa är helt öppna nu och har slopat ALLA covidrestriktioner, detta inkluderar Österrike, Tyskland, Spanien, Italien, Kroatien, Slovenien, Polen, Ungern, UK, Danmark, Tjeckien, Island, Turkiet, Grekland, Slovakien, mfl. De som fortfarande behåller någon form av restriktioner är i minoritet och de förlorar på det. Som sagt, USA fick slopa sina restriktioner nu eftersom de tappade enormt vad avser resande till landet. En väldigt stor andel människor vill inte ha restriktioner och covid tjafs när de ska ut och resa och många som jag svartlistar länder med restriktioner.
Det där är inte korrekt. Spanien har till exempel INTE tagit bort ALLA restriktioner än. Munskydd krävs fortfarande på vissa ställen.

Sen tycker jag väl det är onödigt, men vi ska väl försöka hålla oss till sanningen?
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Hur kan man veta att det räddat folk från att dö?
Det är bara gissningar. Lite svårt att bevisa att någon hade dött om dom inte tagit sprutorna.
På enskild nivå är det såklart omöjligt, på gruppnivå inte särskilt svårt. Det är väldigt tydligt i statistiken.

Sen finns det ju alltid de som säger att det kan finnas en annan, okänd faktor vilket såklart är sant, men då kan man i princip inte bevisa ett dugg med statistik. Säkerhetsbälte är Haag överty om att det minskar risken för.sllsvarlig skada eller död i en olycka. Statistiken är tydlig men det kan såklart finnas en annan, okänd faktor. Etc
 
  • Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
Blodsoppen
Fairlane Fairlane skrev:
På enskild nivå är det såklart omöjligt, på gruppnivå inte särskilt svårt. Det är väldigt tydligt i statistiken.

Sen finns det ju alltid de som säger att det kan finnas en annan, okänd faktor vilket såklart är sant, men då kan man i princip inte bevisa ett dugg med statistik. Säkerhetsbälte är Haag överty om att det minskar risken för.sllsvarlig skada eller död i en olycka. Statistiken är tydlig men det kan såklart finnas en annan, okänd faktor. Etc
Vad är det som gör att det går på gruppnivå, men inte enskilt?
 
  • Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
B b8q skrev:
Nej, jag tycker nog att BirgitS, i likhet med mig själv, tydligt medger att det finns risker med vaccin (vilket det gör med alla läkemedel). Däremot verkar det som om du och andra vaccinkritiker verkar tycka att riskerna med sjukdomar är MINDRE än riskerna med läkemedel och vaccin, tvärtemot vad både statistik och vetenskap visar. Det är DET som alla andra tycker är mycket konstigt.

Jag ser det som att jag kanske skulle ha en risk på 1/1000 att bli allvarligt sjuk i Covid. Ingen särskilt stor risk alltså. Men jag bedömer att risken att få en motsvarande allvarlig biverkning av vaccin uppskattar jag till kanske 1/10 000. Då är det självklart för mig vilket jag väljer - och obegripligt att någon frivilligt väljer tvärtom och utsätter sig för en större risk.
Jag ser det tvärtom, speciellt efter att jag haft skiten. Frisk hela tiden och när Omikron kom så fortsatte jag vara frisk medan mina vaccinerade arbetskamrater insjuknade och sjukskrev sig.
Varför, isåfall, skulle jag inte lita på mitt immunsystem och immuniteten jag fått efter genomgången infektion. Finns verkligen ingen anledning att, i mitt fall, ta till vaccin.
Jag respekterar fullkomligt ditt val att vaccinera dig. "Problemet" är att, hittills, ingen vaccinerad person har sagt detsamma till mig. Det är som ett sektliknande beteende.
 
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Hur kan man veta att det räddat folk från att dö?
Det är bara gissningar. Lite svårt att bevisa att någon hade dött om dom inte tagit sprutorna.
På individnivå är det som sagt omöjligt att säga om en viss person hade räddats från döden eller inte. Men på gruppnivå är statistiken tydlig. För ett drygt halvår sedan beräknade WHO att ca en halv miljon liv räddats bara i Europa:
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/u...n-halv-miljon-liv-i-europa/ar-AAR9CTS?index=3
 
  • Gilla
skogaliten och 1 till
  • Laddar…
Blodsoppen
B b8q skrev:
På individnivå är det som sagt omöjligt att säga om en viss person hade räddats från döden eller inte. Men på gruppnivå är statistiken tydlig. För ett drygt halvår sedan beräknade WHO att ca en halv miljon liv räddats bara i Europa:
[länk]
Som jag ser det är det bara spekulationer. Ingen kan veta om personerna hade dött utan att ta sprutorna .
 
R
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Som jag ser det är det bara spekulationer. Ingen kan veta om personerna hade dött utan att ta sprutorna .
Suck. Det blir omöjligt att föra en vettig diskussion med "er" när ni inte förstår grundläggande statistik. Det är statistiskt helt säkerställt att vaccinet räddat massor av liv och förhindrat mängder med fall av svår sjukdom.

Det du håller på med nu är filosofiskt snömos.
 
  • Gilla
Guzzi och 9 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.