Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
BirgitS
B B-coy skrev:
Vad pratar du om? Håll dig till ämnet.
Tack detsamma!
B B-coy skrev:
Du vägrar inse faror med vaccin
Fel, jag vet däremot att det genomsnittligt är mycket farligare att få covid än att vaccinera sig.
B B-coy skrev:
Fortsätter vi så blir det bara repetition och prat i cirklar.
Det är det hela tiden i den här tråden. Det dyker upp nya vaccinmotståndare lite då och då som tror att de tycker något helt unikt fast det redan har diskuterats en massa gånger i tråden.
B B-coy skrev:
Du är bara sur för att jag litar på mitt immunförsvar som klarar av infektionen och inte sitter i vaccinhelvetet som du.
Men, du kan kalla mig namn om det får dig att må bättre.
För att påminna dig, vi pratar om mRNA vaccin. Jag säger inget om de klassiska vaccin. Dessa har jag inget emot och har tagit alla hittills. Senast mot TBE.
Fel två gånger, jag är inte sur och jag sitter inte i något vaccinhelvete.

Då kan du ju vaccinera dig med det covidvaccin som är framtaget med en klassisk metod.

Så då sitter du i ett vaccinhelvete och måste vaccinera dig mot TBE livet ut. Hur många gånger hinner det bli, 20 eller?
Och det med ett vaccin som är mindre beprövat än Pfizers mRNA-vaccin mot covid.
 
  • Gilla
skogaliten och 3 till
  • Laddar…
BirgitS
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Än en gång. Det är inga bevis, det är ju bara uppskattningar. Jag förstår mycket väl statistik. Men det måste finnas tillförlitliga källor till statistiken. Inte bara uppskattningar och gissningar. Jag har som regel att alltid vara kritisk till allt jag läser och ser.Fråga mig själv, kan detta stämma och är det rimligt?
Det finns tillförlitlig statistik från många länder som entydigt visar att risken för att bli sjuk, allvarligt sjuk och/eller dö är mindre för vaccinerade än för ovaccinerade.
 
  • Gilla
skogaliten och 3 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Förutsättningen är förstås att man vill arbeta bort sin fobi, för det kräver arbete och en bra terapeut.

Så är det inte, så vitt jag vet, men det finns mediciner som gör t.ex. ADHD lindrigare för många.

Naturligtvis, det är alltid upp till var och en att vara öppen för fakta eller hålla fast vid något som inte stämmer med verkligheten.
Fobi - terapeut. Ja då krävs det engagemang från vården också. Men när de ändrar så man inte längre ska komma till psyk utan ska gå till vårdcentralen..... Vården monteras ner överallt. Man tappar lusten för att förändra sig. ADHD nä då dög den medicinen jag redan hade sa dom. ( icke specifikt mot ADHD) Å SAD... där la dom ner ljusterapin på psyket. Så nu skiter jag i psykvården.

Men jag trodde att tråden handlade om varför folk inte vaccinerar sig.
Inte att det var operation övertalning som var den dolda agendan med hela tråden.
Så nu skiter jag i denna tråd, jag har besvarat frågan i rubriken.
 
blackarrow blackarrow skrev:
Nu har jag hunnit titta, läsa dokumentet och skriva lite men det har blivit några avbrott… Först lite om filmen.
Inom en minut får an höra att läkare har mördats för att informationen i dokumentet inte ska komma ut.
Sen får man höra (misstänkta) biverkningar…
Vaccinet kan bland annat orsaka flera olika typer av herpesinfektioner. Man får höra att vaccinet som kan orsaka dessa infektioner kan omvandlas till DNA. Sen sägs att vaccinet kan även orsaka HIV fastän det inte står i dokumentet. Efter omvandlingen till DNA integreras vaccinet i kroppens DNA kommer och kommer att finnas kvar där livet ut.

Hur fick flera olika virus plats i DNA-koden för ett spikprotein från sars-cov-2 viruset?! Eller hur skulle det gå till?HUR får man HIV av ett vaccin mot ett helt annat virus?

Det sägs i filmen att Pfizer kände till alla dessa biverkningar från vaccinstudien, men dokumentet listar biverkningar efter att vaccinet lanserades och användes kommersiellt fram till 28/2-21.

Den som pratar i filmen påstår att 42000 drabbats av 45000 deltagare i Pfizerstudien. Eftersom ca hälften i studien fick placebo så inser man att den som pratar inte har en susning om vad han pratar om.
Hur många som vaccinerats fram till 28 februari har retuscherats bort.

Det pratas även om självmordsspruta, folkmord, 5G (!?), Bill Gates osv. Att allt är en del av 3:e världskriget och att kriget i Ukraina bara ska dölja vad som egentligen pågår. Snacka om konspirationsteorier.

Om Dokumentet
Dokumentet innehåller vaccinbiverkningar eller misstänkta händelser som är inrapporterade i olika länders rapporteringssystem för biverkningar. Det är ingen hemlig information.

Dokumentet tillför inget nytt förutom att visa vad Pfizer är intresserade av att följa upp.

Möjligen kunde Pfizer informera om vilka misstänkta biverkningar de är intresserade av för att läkare ska ta dessa på alvar och rapportera bättre.

Det är ju ”helt vanliga eller ovanliga sjukdomar” som listas som folk kan få utan att vaccineras. Hur mycket vanligare är dessa efter vaccineringen eller om de är fler än normalt framgår ej av dokumentet. Det skulle i och för sig inte vara svårt att räkna på eller göra registerstudier på med slumpade kontrollgrupper.

Vaccinförespråkare och läkare är väldigt duktiga på att inte se samband, men hur (be)visar man att tex 11 fall av inrapporterade fall av ansiktsförlamning i Sverige beror på vaccinet när det under samma tidsperiod normalt inträffar 250 ansiktsförlamningar? I statistiken försvinner lätt biverkningarna efter som de är ovanliga och betydligt färre än den normala förekomsten av sjukdomen.

Det står på sidan 16 i dokumentet att man listar ”händelser av intresse” pga dess kopplingar till svår covid-19 och händelser vId vaccinering i allmänhet.

Utvärdering av möjliga biverkningar är inte samma sak som analysera vaccinets säkerhet.

Att man listar alla dessa sjukdomar är inte en bekräftelse från Pfizer att det är bekräftat att det är biverkningar av vaccinet, eller hur vanliga de är, bara att man är intresserad av händelserna.

—-

Jag saknar den svunna tiden då det fanns reportrar som förstod vad de pratade om. Nyheter blev liksom översatta till ett begripligt språk för vanligt folk. Nya media är jätteeffektiva på att sprida halvsanningar och missförstånd.
Är det censur att när tex SVT (eller gammelmedia) inte presenterar hittepålögner, missuppfattade fakta etc för att skrämma folk?
Vad var tanken/syftet med den här tråden du startade förra året?
 
Blodsoppen
Jag håller med Plätt fia. Tråden handlar om varför man inte vaccinerat sig. Men om man skriver om det blir man genast påhoppad av Birgitt och hennes gelikar. Om det hade varit ett mer tolerant synsätt i denna tråd hade nog många fler deltagit. Jag har hela tiden respekterat dom som tagit sprutorna, men ytterst få har gett mig samma respekt tillbaks.
Så sluta upp med era pekpinnar till alla som faktiskt skriver om det som tråden ska handla om.
 
  • Gilla
tank77 och 1 till
  • Laddar…
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Och nej, jag är inte okritiskt mot något. Sen tror jag mer eller mindre på saker beroende på varifrån dom kommer.
Vi noterar att FN och WHO hör till de du tror mindre på.
 
  • Gilla
RoAd och 1 till
  • Laddar…
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Jag håller med Plätt fia. Tråden handlar om varför man inte vaccinerat sig. Men om man skriver om det blir man genast påhoppad av Birgitt och hennes gelikar. Om det hade varit ett mer tolerant synsätt i denna tråd hade nog många fler deltagit. Jag har hela tiden respekterat dom som tagit sprutorna, men ytterst få har gett mig samma respekt tillbaks.
Så sluta upp med era pekpinnar till alla som faktiskt skriver om det som tråden ska handla om.
Precis. Men, svarar man på så kommer påverkansteamet fram.
Bry dig inte om dessa, det är de som siter med svarte petter och det vet de. Därav sådana påhopp, de är helt enkelt sura att vi klarar oss undan biverkningar. Ju fler som vaccinerar sig och åker på biverkningar desstå känns det lättare för dem.
Typ "Men, Gud vad skönt, jag är inte ensam med om att ha fått biverkningar."
Rätten till biverkningar lämnar jag exklusivt åt dem. De fullproppar sig med mRNA hoppkoket. Självförvållat så det skriker om det. Sitter liksom i en rävsax. Grattis!
 
  • Gilla
Blodsoppen
  • Laddar…
Plätt Fia Plätt Fia skrev:
Trodde att jag läst det här men hittar det inte nu. [länk]

Var det inte Lunds universitet som gjorde studien?
Hittade den:
https://www.mdpi.com/1467-3045/44/3/73/htm
Bristerna i undersökningen är kanske inte egentliga fel men den är gjord in vitro, dvs i labbet och man har bl a använt en linje av levercancer-celler som man badat i mycket högre koncentrationer än vad vaccinet någonsin utsätter våra egna leverceller för. Så det blir bara en teoretisk möjlighet att det dom beskriver skulle kunna ske.
 
  • Gilla
RoAd och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
Lite intressant att vaccinkritikerna visar de som valt att vaccinera sig respekt och önskar få samma respekt tillbaks.
Vaccinkritikerna respekterar de som är provaccib genom att kalla de lurade, ängsliga, fascister etc...
Respekt!
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Jag håller med Plätt fia. Tråden handlar om varför man inte vaccinerat sig. Men om man skriver om det blir man genast påhoppad av Birgitt och hennes gelikar. Om det hade varit ett mer tolerant synsätt i denna tråd hade nog många fler deltagit. Jag har hela tiden respekterat dom som tagit sprutorna, men ytterst få har gett mig samma respekt tillbaks.
Så sluta upp med era pekpinnar till alla som faktiskt skriver om det som tråden ska handla om.
Nej, påhoppad (och bannad) blir man om man bygger sin argumentation på lögner och konspirationsteorier. Sånt SKA inte få passera obemött.

Och om man är okunnig eller lurad, är det ju oftast bra att få förklarat för sig vad som gäller. Om vi haft en tråd som heter ”Varför har ni inte isolerat era hus” och jag där hade tyckt ”Onödigt, med tunna väggar och tak får jag mycket mer boyta”, eller varför inte ”Jag är rädd att bli allergisk av isoleringsmaterialet”, så hade det varit bra för mig att lära mig vitsen och nyttan med isolering.
 
Redigerat:
  • Gilla
Guzzi och 7 till
  • Laddar…
Blodsoppen
B b8q skrev:
Nej, påhoppad (och bannad) blir man om man bygger sin argumentation på lögner och konspirationsteorier. Sånt SKA inte få passera obemött.

Och om man är okunnig eller lurad, är det ju oftast bra att få förklarat för sig vad som gäller. Om vi haft en tråd som heter ”Varför har ni inte isolerat era hus” och jag där hade tyckt ”Onödigt, med tunna väggar och tak får jag mycket mer boyta”, eller varför inte ”Jag är rädd att bli allergisk av isoleringsmaterialet”, så hade det varit bra för mig att lära mig vitsen och nyttan med isolering.
B b8q skrev:
Nej, påhoppad (och bannad) blir man om man bygger sin argumentation på lögner och konspirationsteorier. Sånt SKA inte få passera obemött.

Och om man är okunnig eller lurad, är det ju oftast bra att få förklarat för sig vad som gäller. Om vi haft en tråd som heter ”Varför har ni inte isolerat era hus” och jag där hade tyckt ”Onödigt, med tunna väggar och tak får jag mycket mer boyta”, eller varför inte ”Jag är rädd att bli allergisk av isoleringsmaterialet”, så hade det varit bra för mig att lära mig vitsen och nyttan med isolering.
Vem av gör vad som är lögn och konspiration. Att få detta epitet kastat över dig så fort man har en avvikande åsikt är väldigt tråkigt.
 
Nissens
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Vem av gör vad som är lögn och konspiration. Att få detta epitet kastat över dig så fort man har en avvikande åsikt är väldigt tråkigt.
Åsikter och fakta är helt olika saker.
Om någon framställer en subjektiv åsikt som en sanning så är det självklart att den blir ifrågasatt.

Åsikter kan aldrig ersätta fakta…

Det är inte någon enstaka person som avgör vad som är lögn och/eller konspiration.

Har du en åsikt som inte stämmer med fakta som finns tillgänglig, så är det naturligt att många inte kommer att hålla med dig eftersom det du påstår helt uppenbart inte är sant…
 
  • Gilla
Guzzi och 6 till
  • Laddar…
Blodsoppen
Om vi återgår till ursprungsfrågan i tråden.
Finns det något svar som hade varit accepterat av Birgit och er andra?
 
  • Gilla
B-coy
  • Laddar…
Nissens
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Om vi återgår till ursprungsfrågan i tråden.
Finns det något svar som hade varit accepterat av Birgit och er andra?
Ett faktabaserat svar är en bra början…
 
  • Gilla
Fairlane och 2 till
  • Laddar…
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Om vi återgår till ursprungsfrågan i tråden.
Finns det något svar som hade varit accepterat av Birgit och er andra?
Ja, fakta som motbevisar att alla som vaccinerat sig gjort det i onödan och att samhället klarat sig flytande utan att en enda kotte vaccinerat sig, Bring it on!
 
  • Gilla
Klacken och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.