Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
BirgitS BirgitS skrev:
Nej, jag har inte tråkigt men du visade ju upp en sån väldig okunskap.

De vaccinbiverkningar (lite ont i muskeln) jag har fått sammanlagt har varit betydligt mindre än de symtom jag hade vid en ytterst lätt covid (lite hosta, heshet, snuva). Men hur har man har haft covid en gång säger inte så mycket om hur svårt sjuk man blir nästa.

Jag hoppas att ditt immunsystem inte är tillfälligt sänkt, t.ex. pga. någon annan sjukdom nästa gång du smittas av covid.
Att vara lite febrig och ha ont i muskeln ser jag som normal reaktion då immunförsvaret aktiveras och man har fått ett stick i armen. Sådant är att vänta.
 
F frasen_36 skrev:
Ursäkta jag bytte tydligen ut ditt "känner mig lurad" mot "besviken". Oerhörd skillnad....:surprised:
Tack, det uppskattas.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Är du säker på att det inte är du som skriver trams?
Det du skrev är då verkligen inget stöd för konspirationsteorin att alla som hade vaccinerat sig skulle dö pga. det inom ett år.
Du hörde ett år, jag hörde inom tre år. Det är bara att vänta.
 
Fairlane Fairlane skrev:
Jag känner mig inte lurad och inte rädd, men så är jag också läskunnig och kan ta till mig kunskap.
Det är bara pinsamt att erkänna. Önskar verkligen ingen drabbas av biverkningar. Läste Pfizers dokument som de inte lyckades gömma undan offentligheten och det var rena skräcknovell.
 
Nissens Nissens skrev:
Och du har uppfattat det som att ingen blev sjukare än du av C19?
Självklart inte. Det drabbar folk väldigt olika. Verför är det så är det den stora frågan. Jag klarade mig lindrigt undan, mitt immunförsvar besegrade infektionen. Och det är däför jag anser mig inte behöva vaccin. Alla har egna val att göra, men det tycks som om mitt val - att inte vaccinera mig är betydligt svårare för vissa att smälta.
 
  • Gilla
FG
  • Laddar…
FG FG skrev:
Vilken är min uppfattning?

Eftersom jag själv är idrottare tycker jag det är intressant att följa idrottare som drabbats av biverkningar och fått lägga sina karriärer på hyllan. Jag är väl medveten om att folk dör av covid - precis som ett fåtal blir svårt drabbade av biverkningar.
Detta med att idrottare som kolapsar har hänt sen antikens Grekland, det är bara "rapporteringsfrekvensen som har ökat". (Kan innehålla spår av sarkasm.)
 
M mickef skrev:
jag förfäktade samma ståndpunkt härförleden och blev avstängd när drevet gick igång. Hoppas att du överlever och att diskursen sansar.
Jaha, är detta ett drev, alltså? Åh, B-coy, du är en stjärna på detta forum.
Detta rinner av mig som av en gås i Goretex® jacka. Ställer man sig frågan "Vem är dessa personer i mitt liv?" så är det inte svårt att se hur mycket värde jag lägger på deras "drev".
 
P pegr skrev:
Att du håller på fortfarande, helt otroligt. Det är bevisat gång efter annan att även folk som är vaccinerade smittar lika bra, faran är ju högre om du som vaccinerad inte ens skulle känna av sjukdomen o springer omkring o sprider dina graser.
Det är förgäves, vissa personer (ingen nämnd och ingen glömd) tar lättar 20cm av ett organ i rumpan än några ord i huvudet.
 
Fairlane
B B-coy skrev:
Det är bara pinsamt att erkänna. Önskar verkligen ingen drabbas av biverkningar. Läste Pfizers dokument som de inte lyckades gömma undan offentligheten och det var rena skräcknovell.
Vad är det du tycker är pinsamt för sig att erkänna?
 
Nissens
B B-coy skrev:
Självklart inte. Det drabbar folk väldigt olika. Verför är det så är det den stora frågan. Jag klarade mig lindrigt undan, mitt immunförsvar besegrade infektionen. Och det är däför jag anser mig inte behöva vaccin. Alla har egna val att göra, men det tycks som om mitt val - att inte vaccinera mig är betydligt svårare för vissa att smälta.
Nu när det inte är klassat som samhällsfarligt längre är det väl inget problem.
Tidigare var det väl mest svårt för de flesta att förstå att det finns människor som är så egocentrerade, och inte inser problemet det var för samhället i stort.
 
  • Gilla
Guzzi och 1 till
  • Laddar…
Många tror ju att pandemin är över och att allt återgått till det normala, men för många ovaccinerade är det långt ifrån sant. Många länder kräver t.ex. fortfarande att ovaccinerade sitter ett par veckor i karantän vid inresa. T.ex. Canada:

https://travel.gc.ca/travel-covid/travel-restrictions/isolation
 
  • Gilla
frasen_36 och 3 till
  • Laddar…
K
B B-coy skrev:
Du hörde ett år, jag hörde inom tre år. Det är bara att vänta.
Båda hörde rätt! Konspiratörerna flyttar dock tidsgränsen löpande eftersom inget händer. Snart är det fyra år. Kan jämföras med förutsägelserna när Trump skulle komma "tillbaka." började med 3mån....
 
  • Gilla
Guzzi och 9 till
  • Laddar…
R
FG FG skrev:
Min uppfattning är att det är upp till var och en att bedöma om man behöver vaccinera sig eller inte. Det vill säga väga för och nackdelar. Folk dog av både covid och vaccinet i början. Personligen har jag klarat mig fint utan covidvaccin och influensavaccinet tar jag inte heller.


Angående sprutorna; Om jag går efter min egen bekantskapskrets så verkar det vara ytterst få eller om ens någon som tänker gå vidare med påfyllnadsdos 3-4-5 utan de flesta säger att det räcker med två.

En del ångrar sin vaccinering, vissa fick biverkningar och vill inte ta fler doser, en del kände sig tvingade till vaccinering och hade inte tagit sprutan annars.

Eftersom effekten avtar med tiden och om man tänker fortsätta upprätthålla ett vaccinskydd mot covid kommande år så bör man då gå vidare med dos fyra och fem.
Därav frågan om hur många sprutor folk har tagit. En del på forumet verkar livrädda och lägger oerhört mycket tid på att skriva inlägg här, så jag antar att de tänker upprätthålla skyddet och ta alla påfyllnadsdoser.

Man kan fundera på varför Vdn för det europeiska läkemedelsbolaget PharmaMar tycker att det är bättre att betala dyrt för falskt vaccinpass istället för att vaccinera sig.

[länk]

[länk]

[länk]
Precis som jag trodde med andra ord.
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
BirgitS
P pegr skrev:
Att du håller på fortfarande, helt otroligt. Det är bevisat gång efter annan att även folk som är vaccinerade smittar lika bra, faran är ju högre om du som vaccinerad inte ens skulle känna av sjukdomen o springer omkring o sprider dina graser.
Jaså, var är bevisen för det?
Det finns flera länkar i covid/corona-trådarna till bevis för motsatsen.

Varför tror du att någon som redan har haft covid skulle ha mindre chans för att inte känna att de har blivit smittade igen än någon som är vaccinerad och blir smittad?
B-coy har ju haft covid innan i år, träffat en massa vaccinerad som har fått covidsymtom i år men inte märkt några symtom själv. Det tyder ju snarast på motsatsen, alltså att B-coy har haft en asymtomatisk covid och smittat andra medan de vaccinerade har haft en symtomatisk covid. Ni motsäger er själva i argumenten.
 
Redigerat:
  • Gilla
Fairlane och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
FG FG skrev:
Angående sprutorna; Om jag går efter min egen bekantskapskrets så verkar det vara ytterst få eller om ens någon som tänker gå vidare med påfyllnadsdos 3-4-5 utan de flesta säger att det räcker med två.
Eftersom vi vet att 66 % av befolkningen över 18 år har tagit 3 sprutor så är ju uppenbarligen inte din bekantskapskrets representativ. Det är alltså mycket bättre att utgå från befintlig statistik än att försöka dra några slutsatser från ens bekantskapskrets eller annan anekdotisk bevisföring.
FG FG skrev:
Eftersom effekten avtar med tiden och om man tänker fortsätta upprätthålla ett vaccinskydd mot covid kommande år så bör man då gå vidare med dos fyra och fem.
Du länkar ju själv till en sida där det står att en höstdos endast rekommenderas för vissa grupper. Varför skriver du då själv annorlunda?
FG FG skrev:
Man kan fundera på varför Vdn för det europeiska läkemedelsbolaget PharmaMar tycker att det är bättre att betala dyrt för falskt vaccinpass istället för att vaccinera sig.
Du kan ju fundera på om du tror att någon som säljer läkemedel som används i behandlingen av folk som har covid kan tycka att det är bra om många får covid så att många får allvarlig covid och behöver behandling.

Hur ser en bedömning av risker med covid och vaccin för en som är 76 år ut enligt dig?
Landar den i att det är bättre att vaccinera sig eller inte?
 
  • Gilla
frasen_36 och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.