Jag får också titt som tätt meddelande om ”Home” och ”Rail delay” fast den står parkerad utan schema i laddstationen.
Häromdagen fick jag dessutom ”Wire missing” körde ut klipparen för att direkt parkera den igen. Inga problem sen dess…
 
Dizzy84 Dizzy84 skrev:
Jag får också titt som tätt meddelande om ”Home” och ”Rail delay” fast den står parkerad utan schema i laddstationen.
Häromdagen fick jag dessutom ”Wire missing” körde ut klipparen för att direkt parkera den igen. Inga problem sen dess…
Home kommer upp när batteriet är fulladdat och rain delay betyder att regnsensorn är blöt och klipparen kan därför inte påbörja klippning eftersom du bockat i rain delay i appen
 
Kalendern
Nu verkar svärfar vilja köpa en han också men finns inte på Bauhaus hemsida längre (?). Ska dom inte producera dom längre tror ni?
 
810/12 verkar ju inte säljas mer, andra modeller finns ju för ungefär samma pris.
Min far är så nöjd med den vi köpte han vill byta den gamla Husqvarnan vi har på landent som jag gick igenom och tror jag fick att funka förra sommaren. Men då blir det isf en annan modell.

Fördelen med Landxcapen är ju att man har koll på den på distans, den gamla Husqvarnan är ju ej uppkopplad så stannar den har man ingen aning.

Jag funderar på att byta plats på dem, så HQ får gå i stan där farsan kan övervaka den, medan på landet där ofta ingen är kan LandXcape få vara. Undrar om den funkar bra oövervakad? Min egen har (så länge ingen lämnat nåt på gräsmattan) i princip alltid hittat hem. Tyvärr har åskan tagit HQ laddstationen ett par gånger, så frågan är om man vågar ha den (LandXcape) ikopplad när man inte är där pga det?
 
Fick äntligen en halvtimma att laga kabeln efter ett flertal brott sedan förra året. Skarvade med några gelfyllda 3M klämmor från Jula och basstationen lyste grönt igen. In i appen och - Start! Körde igång direkt utan knussel efter ett drygt halvårs vila.
En välskött trädgård med gräsklippare i funktion, grönskande buskar och en studsmatta i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
tobbbias och 4 till
  • Laddar…
Fungerar samma laddstation till 812i som till 790 modellen? Jag har två baser till min 812 idag (på vardera sida om huset) och tänkte köpa ännu en 790 till min sista gräsplätt... Men jag skulle vilja veta om jag sedan kan flytta runt de båda modellerna hur som helst mellan de olika baserna och områdena...?
 
Ingen som äger båda modellerna och vet något om min fråga ovan?
 
2 dagar på raken har Harold fått batteritorsk utmed gränskabeln på väg hem.
Igår mot slutet av sitt schema (5 h/dag) och idag när jag skickade ut den manuellt en sista runda.
3:e säsongen vi har den. Har någon varit med om något dylikt?
 
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
2 dagar på raken har Harold fått batteritorsk utmed gränskabeln på väg hem.
Igår mot slutet av sitt schema (5 h/dag) och idag när jag skickade ut den manuellt en sista runda.
3:e säsongen vi har den. Har någon varit med om något dylikt?
Japp.
Växte högt gräs brevid stationen som följde med in o la sig mellan laddbleck och kontakt.
Då körde roboten ett varv till o fick batteritorsk.

Samma kan hända om blecken har oxiderat
 
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
2 dagar på raken har Harold fått batteritorsk utmed gränskabeln på väg hem.
Igår mot slutet av sitt schema (5 h/dag) och idag när jag skickade ut den manuellt en sista runda.
3:e säsongen vi har den. Har någon varit med om något dylikt?
Vill bara meddela att problemet är löst. Harold har gjort en liten grop vid en skarp sväng utmed begränsningskabeln.
Vid hemgång har han då inte kunnat svänga där, utan fortsatt rakt fram, tills han träffar på begränsningskabeln igen. Börjar följa den, kommer till samma grop igen......'repeat'.
Därav tomt på batteri.
 
Hej, nu har Saga börjat busköra om nätterna. Har schema måndag till fredag på eftermiddagarna, men nu har hon stått fastkörd på samma ställe varje morgon (har en liten grop som ska fixas). Även idag, söndag, då hon ska stå still. Någon som har varit med om liknande? Var plockar hon sin tidsuppfattning från? Via Landxcapes server?
App-gränssnitt som visar robotgräsklippare Landxcape Saga fastkörd med felmeddelande "utanför kabel".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skärmbild av ett veckoschema i en app som visar start- och sluttider med bockmarkeringar för måndag till fredag och en notering för söndag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Min klippare har börjat röra sig för att ladda runt 42%..

Är det någon som varit med om liknande?
 
M mangeroffe skrev:
Hej, nu har Saga börjat busköra om nätterna. Har schema måndag till fredag på eftermiddagarna, men nu har hon stått fastkörd på samma ställe varje morgon (har en liten grop som ska fixas). Även idag, söndag, då hon ska stå still. Någon som har varit med om liknande? Var plockar hon sin tidsuppfattning från? Via Landxcapes server?
[bild] [bild]
På andra modeller sitter ett knappcellsbatteri på moderkortet som ska se till att klockan går rätt.

Liknande fenomen verkar kunna uppstå när det batteriet tar slut.

Värt att undersöka?
 
  • Gilla
mangeroffe
  • Laddar…
Topejas Topejas skrev:
Min klippare har börjat röra sig för att ladda runt 42%..

Är det någon som varit med om liknande?
Inte bara i samband med att klippschemat är slut för dagen?
 
S SA6BTU skrev:
Inte bara i samband med att klippschemat är slut för dagen?
tyvärr inte, hade 2h kvar och när jag manuellt startar när den kommit tillbaks så väljer den att gå hem strax efter det
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.