Fick äntligen upp kranen i växthuset!
Träpelare med installerad vattenkran och slang i ett soligt växthus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
jeppe42 och 8 till
  • Laddar…
Fortsatt testa mina byggkunskaper, första gången jag bygger veranda!
Grundstomme till en nybyggd veranda i trä framför ett hus, med synlig geotextilduk och stödblock.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nåja stadigt blir det!
 
  • Gilla
Lintto1 och 13 till
  • Laddar…
Cheesen
Inte för att vara sån... Men än så länge är det en altan. Veranda har tak.
 
  • Gilla
  • Haha
Appendix och 2 till
  • Laddar…
FreQa FreQa skrev:
Fortsatt testa mina byggkunskaper, första gången jag bygger veranda!
[bild]
Nåja stadigt blir det!
Hej @FreQa!

Ser stabilt ut! Eftersom du reglat utifrån huset så skall du antagligen lägga trallen löpande med skarvar över bärlinorna. När du skarvar så lägg till en bit regel på bärlinan så att du får ett bredare skarvsställe och slipper sätta skruvarna så nära tralländorna. Förborra gärna vid skarvställena. Allt för att förhindra sprickbildning i ändan av trallen.
Lycka till!
Dag
 
  • Gilla
Kim Gyllenhorn och 6 till
  • Laddar…
stigen stigen skrev:
Hej @FreQa!

Ser stabilt ut! Eftersom du reglat utifrån huset så skall du antagligen lägga trallen löpande med skarvar över bärlinorna. När du skarvar så lägg till en bit regel på bärlinan så att du får ett bredare skarvsställe och slipper sätta skruvarna så nära tralländorna. Förborra gärna vid skarvställena. Allt för att förhindra sprickbildning i ändan av trallen.
Lycka till!
Dag
Tack för tipset.
Jag har de teoretiska kunskaperna men försöker omsätta de i praktiken nu. Jag har inte reglar klart än så det kommer. Tänkte att det ska vara 145 friser runt vardera rektangel. Jag får inga skarvar men väl möten mellan de olika bredder.
Har läst många trådar här på BC, bra inspirationskälla!
 
  • Gilla
stigen
  • Laddar…
FreQa FreQa skrev:
Tack för tipset.
Jag har de teoretiska kunskaperna men försöker omsätta de i praktiken nu. Jag har inte reglar klart än så det kommer. Tänkte att det ska vara 145 friser runt vardera rektangel. Jag får inga skarvar men väl möten mellan de olika bredder.
Har läst många trådar här på BC, bra inspirationskälla!
Finns det någon bra tråd att kolla i för däck-inspiration?
 
Tack, precis vad jag sökte!
 
Jag blev lite irriterad igår, köpt en sandblästringstank och skulle prova den, men det satt nån konstig typ av koppling på den. Uppenbarligen en "C-type air fitting".

81apqKJz04L._AC_SX355_.jpg

Hade alla sorters kopplingar men inte den jag behövde, en sånhär, hade flera i hongänga, typiskt...

17-246_xl_1.jpg
 
  • Ledsen
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Fördelen med standarder är att det finns så många att välja på ;).
 
  • Haha
Tule54
  • Laddar…
standards.png
 
  • Gilla
  • Haha
Workingclasshero och 5 till
  • Laddar…
Fast nu har EU bestämt att det skall vara USB-C på alla laddare från och med 2024(?). Bra att de gör något vettigt. Alla utom ett av mina uttag är vanlig USB. Gaaaaah!
 
  • Gilla
Porsibygg och 2 till
  • Laddar…
Det är ju bra, men det där med att man ska minska mängden avfall genom att inte skicka med laddare är kanske lite naivt. Ungarna förbrukar laddare och kablar som flingor till frukosten… Så nu kommer vi ju behöva köpa ännu fler när det inte följer med telefonen.

Men det är ju skönt att de lyckas enas om något rejält viktigt i allafall och inte tex energi och klimat :crysmile:.

Appropå fler standarder så är väl esperanto ett utmärkt exempel på det där :D.
 
  • Gilla
Workingclasshero och 2 till
  • Laddar…
mattiasp mattiasp skrev:
Fast nu har EU bestämt att det skall vara USB-C på alla laddare från och med 2024(?). Bra att de gör något vettigt. Alla utom ett av mina uttag är vanlig USB. Gaaaaah!
Gött, ska renovera köket i september, har Schneider (exxact) några dubbeluttag med USB-C?
 
"Standarder är bra - Alla borde ha en"

//Ulf
 
  • Gilla
Henrik.S och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.