Ser det ut sådär nu?
 
A Andy78 skrev:
Ser det ut sådär nu?
Väldigt relevant fråga. Är det före eller efter-bilder vi ser...
 
Dowser4711 Dowser4711 skrev:
Väldigt relevant fråga. Är det före eller efter-bilder vi ser...
Efter...
 
  • Ledsen
a.o.f
  • Laddar…
SnällKyckling Kycklingen skrev:
Efter...
Är det bara detta kvar eller är det mer som måste göras?
Jag kan tyvärr inte komma med något bra svar, då det är svårt att se helhelten.

Är köket klart?
Är badrummet klart?


Om inte vad är kvar att göras, samt framförallt har du betalt hela fakturan?
 
SnällKyckling Kycklingen skrev:
Ja ingen elektriker ville ta över jobbet. Firmans chefer svarar inte, så vart tvungen smöra för han som utförde jobbet. Han kom till sist och är inte direkt den snabbaste, tog 1arbetsdag för montera handdukstork och den är sne. Flera uttag skadade, eller upp och ner, elcentralen är paj, lampor som gått sönder. Men återigen har inget att säga vill bara få jobbet klart.

Mina ångugn ger felmeddelande "säkerhetsbrytning stäng av strömmen" vet ni vad det beror på?

Ja och han skulle komma igår men skrev i ett hastigt sms att han inte kan och kommer istället om 3 veckor :confused:
Du verkar ha en enormt märklig relation till din hantverkare. Varför smörar du för en enskild anställd? Har du ställt krav på firman, och vilka krav ställde du? Var du tydlig i din kravställning eller lindade du in kraven i smör, beröm och annat ovidkommande?

Problemet här verkar vara större än att du fått tag på landets klåpigaste elektriker. Du verkar ge ut en bild som säger att det är helt ok att köra över dig, strunta i dig, och när du blir tillräckligt efterhängsen skickar man motvilligt dit den sämsta medarbetaren man kan få tag på.

Om du ska ha någon form av kommunikation med den här firman igen tycker jag att det ska gå via en jurist, konsumentvägledare, eller något i den stilen. Du ska inte ha direktkontakt med firman.
 
  • Gilla
  • Älska
Krille4 och 6 till
  • Laddar…
Hemskt ledsen att säga det, men det KOMMER INTE BLI FÄRDIGT med de hantverkarna du har. OM de nu lyckas få ihop något.. så skulle jag inte tro att du ska använda det ens utan att annan elektriker/företag kollar igenom allt.

Så det enda du gör nu är att kasta ev pengar i sjön .. som du sedan kommer behöva för att göra om alltihopa en gång till.

Du bör också kontrollera om du verkligen vågar använda något de gjort utan att allt slår eld/brinner ner försvinner.. (du vill att din försäkring hjälper dig om något händer och då har de vissa krav)

Verkar inte finnas något rim och reson i företagets anda :(

Oavsett om du skulle betett dig dåligt på något vis (vilket jag inte påstår!) så ska de ha mer yrkesstolthet än såhär!
 
  • Gilla
Mortsken och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
SnällKyckling Kycklingen skrev:
Mina ångugn ger felmeddelande "säkerhetsbrytning stäng av strömmen" vet ni vad det beror på?
Kan ju vara lämpligt med en ny tråd om just det i forumet Vitvaror.
 
  • Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
SnällKyckling Kycklingen skrev:
Efter...
Men inget verkar vara klart, El, snickerier..hur gick det med avloppet?
Är badrummet klart?

Hur lagar du mat eller är det äta ute å frysrätter som gäller?
Urshäkta men jag förstår inte hur du orkar.


Hur mycket har allt kostat hitills?
 
SnällKyckling Kycklingen skrev:
Mina ångugn ger felmeddelande "säkerhetsbrytning stäng av strömmen" vet ni vad det beror på?

Troligtvisk en diskrepans mellan fast och nolla, sprakar det eller luktar nygrillat från vägguttagen?
Uppstår bruna fläckar eller ränder längst gipsväggen slå av huvudbrytaren omgående.
 
A Andy78 skrev:
Men inget verkar vara klart, El, snickerier..hur gick det med avloppet?
Är badrummet klart?

Hur lagar du mat eller är det äta ute å frysrätter som gäller?
Urshäkta men jag förstår inte hur du orkar.


Hur mycket har allt kostat hitills?
Ja det har varit ett rent helvete rent utslagt. Allt är klart, det är bara elen som är ett stort frågetecken.
 
Jag har inte betalat något än till företaget hur gör man i sådana fall? Har kostat mig snuskigt mycket allt dem tagit sönder, förseningar, köpa nya reservdelar som försvinner om och om igen.
 
BirgitS
SnällKyckling Kycklingen skrev:
Allt är klart, det är bara elen som är ett stort frågetecken.
Då vore det ju väldigt trevligt om du lägger ut lite bilder på hur det har blivit i dina gamla trådar.
 
BirgitS
SnällKyckling Kycklingen skrev:
Jag har inte betalat något än till företaget hur gör man i sådana fall? Har kostat mig snuskigt mycket allt dem tagit sönder, förseningar, köpa nya reservdelar som försvinner om och om igen.
Man har rätt att låta bli att betala så mycket som det kostar att åtgärda alla kvarstående fel.
 
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Kan vi inte få se hur det vart?
 
  • Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Då vore det ju väldigt trevligt om du lägger ut lite bilder på hur det har blivit i dina gamla trådar.
Okej jag ska göra det!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.