Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Ddf484 är ju given. 083 är ju mer som ett komplement då det är lite svårt att hitta bitsborr
Ja det är väl sant. Men jag har en Hitachi dragare redan så jag villhöver något lättare att använda när kraften inte behövs... Men jag kanske ändå ska slå till på en ddf484 ändå
 
Köper du inte 083 kommer du att ångra dig , helst om du redan har en dragare med chuck. Då den ger upp köper du en 486 (y)
 
K
dof dof skrev:
Köper du inte 083 kommer du att ångra dig , helst om du redan har en dragare med chuck. Då den ger upp köper du en 486 (y)
486 för att ha som skruvdragare? Nej då är DDF484 mycket hellre att föredra. 486 har mer är dubbelt så mycket moment så om det behövs primärt för borrning är det nästan så att man ska kika på en borrpress istället
 
A Agorazo skrev:
Har bestämt mig för att uppgradera verktygsarsenalen med gröna maskiner! Behöver laddare, batteri och en dragare. Sneglat på ddf484 men är mer sugen på en ddf083 till att börja.

Verkar svårt att hitta prisvärda paket med ddf083 dock. Har någon tips? Var hittar man bra priser nuförtiden? Sverige, Tyskland?
Är inte makita blå? :surprised::surprised::thinking:

(På engelska är det väl teal som är närmaste färgen, nån form av mörkare, mindre mättad turkos. Men jag fick ett litet slaganfall när jag läste grönt för jag har alltid sett dem som mer blå än gröna iaf, men det kanske jag är ensam om?)
 
  • Gilla
Tovin och 1 till
  • Laddar…
K kniv skrev:
486 för att ha som skruvdragare? Nej då är DDF484 mycket hellre att föredra. 486 har mer är dubbelt så mycket moment så om det behövs primärt för borrning är det nästan så att man ska kika på en borrpress istället
Enkelt löst, ska man skruva så använder man en slagskruvdragare så kan man ha 486:an till att borra med.
 
  • Gilla
TCG och 1 till
  • Laddar…
K
P Prodigys skrev:
Enkelt löst, ska man skruva så använder man en slagskruvdragare så kan man ha 486:an till att borra med.
För mindre skruvningar som inte är i konstruktioner använder jag en mindre skruvdragare som DDF083, slagskruvdragaren låter så jävligt och man har ju ingen nytta av slaget heller
 
P pfb skrev:
Verktygsvaruhuset säljer nakna ddf482 för 900:-, det verkar vara en äldre version av 484. Finns det något skäl att inte ta en 482 till det priset? Specarna ser likvärdiga ut

[länk]
[länk]
[länk]
För att 484 är borstfri?
 
  • Gilla
john.h
  • Laddar…
484 är nere på 900 på amazon ibland.. Finns ingen anledning att köpa något annat..
 
  • Gilla
Agorazo och 3 till
  • Laddar…
K
P pfb skrev:
Verktygsvaruhuset säljer nakna ddf482 för 900:-, det verkar vara en äldre version av 484. Finns det något skäl att inte ta en 482 till det priset? Specarna ser likvärdiga ut

[länk]
[länk]
[länk]
Är många i tråden ovan som haft DDF482 som brunnit upp. Kör DDF484 som är borstfri
 
  • Gilla
john.h och 1 till
  • Laddar…
Klaugust Klaugust skrev:
Är inte makita blå? :surprised::surprised::thinking:

(På engelska är det väl teal som är närmaste färgen, nån form av mörkare, mindre mättad turkos. Men jag fick ett litet slaganfall när jag läste grönt för jag har alltid sett dem som mer blå än gröna iaf, men det kanske jag är ensam om?)
Ledsen om jag orsakade ett mindre slaganfall! Jag är lite färgblind så de är säkert blåa men jag har alltid sett dem som gröna bosch blåa däremot, de är... Blåa!
 
  • Gilla
Putte G...
  • Laddar…
Hej, det verkar som att det är här det händer. Jag är novis, men förstått att det är Makita man ska ha... Jag tänkte köpa ett kit, får man göra det? ska vara bra med två. jag ska så småningom bygga en ekonomibyggnad, ett hus... men skruvar lite här å där ibland.

Vad ska man ha. vad är prisvärt men inte så mycket pengar?

Vänligen
Daniel
 
K
D Dankerz skrev:
Hej, det verkar som att det är här det händer. Jag är novis, men förstått att det är Makita man ska ha... Jag tänkte köpa ett kit, får man göra det? ska vara bra med två. jag ska så småningom bygga en ekonomibyggnad, ett hus... men skruvar lite här å där ibland.

Vad ska man ha. vad är prisvärt men inte så mycket pengar?

Vänligen
Daniel
Vad för maskiner behöver du?

Pratar vi bara borrande och skruvande är ju
DLX2189TJ ett bra kit att börja med. Laddare, två batterier och två mycket bra maskiner. Komplettera sedan med fler ”nakna” (dvs. utan batteri eller laddare) maskiner för sågande, fräsande etc. Nakna produkter har en ”produktkod” som slutar på Z, exempelvis DHS660Z
 
D Dankerz skrev:
Hej, det verkar som att det är här det händer. Jag är novis, men förstått att det är Makita man ska ha... Jag tänkte köpa ett kit, får man göra det? ska vara bra med två. jag ska så småningom bygga en ekonomibyggnad, ett hus... men skruvar lite här å där ibland.
Vad ska man ha. vad är prisvärt men inte så mycket pengar?
Vänligen
Daniel

https://www.makita.se/product/dlx2289tj.html den kanske ?
 
Jaa! Kanonbra. Men nu börjar djungeln. De där två kiten är ju snarlika. Vad skiljer ens och vad gör det för skillnad?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.