Rensat ogräs :p
Före
Rad av 6-8 meter höga thujor med rensad mark framför dem, rester av snöhögar vid sidan i dagsljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Område före ogräsrensning med en hög thuja häck vid en asfalterad yta och en flaggstång i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rad av höga thuja växter efter ogräsrensning nära en gungställning och stenomgärdad grusgång.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

och efter
Vit villa med rött tak omgiven av nyröjd trädgård med rester av snö och grönska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Före och efter bild av rensning av thuja vid ett enfamiljshus, 50 meter kvar att rensa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trädgård med nyligen rensat område längs thuja-häck, gräsmatta i förgrunden, gungställning och skog i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

50m 6-8m hög thuja - ännu 50m kvar att rensa
 
  • Gilla
  • Haha
Unikt namn och 3 till
  • Laddar…
BengtH BengtH skrev:
Rensat ogräs :p
Före
[bild] [bild] [bild]
och efter
[bild] [bild] [bild]
50m 6-8m hög thuja - ännu 50m kvar att rensa
Det man inte gör så ofta får man göra ordentligt när det väl sker.? ;)
 
  • Gilla
BengtH och 1 till
  • Laddar…
Sållat komposten och samtidigt plockat 2 burkar med mask inför sommarens abborrfiske.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Idag fick vi äntligen regn. Måste vara en månad sedan sist och gräsmattan började se ut som den kan göra på högsommaren, trots att det bara är i början av maj. Passade på att så lite fler morötter, en omgång kålrabbi och även en balja med lavendel. Vankas lite molnigt och eventuellt lite mer regn inom några dagar, så det kändes som bra läge att så.
 
MaxHugo
23 april satte jag ut tomaterna i växthuset och dom har skött sig själva sen dess :ok:
Tomatplantor i svarta krukor ordnade i ett växthus med vattentunna synlig i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

"regntunnan" håller vatten nivån underkontroll. Så blir nog att bygga en ute del och experimentera med andre odlingar.
 
  • Gilla
Maria T och 4 till
  • Laddar…
Fortsatt med rensandet :p
Ett hus och en garagebyggnad med en uppfart och en ensam björk i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tomt efter rensning med hus och stubbar synliga på en solig dag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kvar: 150 stubbar att plocka upp :rolleyes:
 
  • Gilla
  • Wow
Appendix och 3 till
  • Laddar…
En hel del saker gjorda idag. Har friserat thujor, klippt gräset och planterat ut några solrosor. Dessutom gav jag mig på ett barrträd som på traditionellt vis är planterat precis intill huset. Det är ju rekommenderat att man planterar större buskage precis vid huset, särskilt om man har källare. Eftersom jag vill hålla busken i så gott skick som möjligt (så att den kan stå kvar i många år och skydda källarväggen från skadliga jordnematoder) och eftersom enar blir frodigast av kraftig beskärning så började jag med att kapa bort det gröna på den. Kom inte så långt innan ett barn råkade ut för att en glasburk tydligen gick sönder "av sig själv" på vägen utanför huset men i veckan får jag fortsätta med precisionsarbetet.
 
  • Haha
Appendix och 1 till
  • Laddar…
galento
Suck , har försökt fylla igen en massa grävling bök och det är mycket kvar. Så
nu går roboten på en del av gräsmattan
iaf. Sen har vi rensat rabatter. Gött väder hade vi :)
 
Igår var det ogräsrensning, klippning av ros och vallning av nya motorgeten som stod på schemat. Idag har jag flyttat jord och försökt få en större hög av flera små, samt sått lite gräsfrön.
En röd och grå gräsklippare i förgrunden med en välskött trädgård och växthus i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
Hittat vad jag antar är ett rotskott till körsbärsträdet. Antar att det ska tas bort, men hur? Bara klippa det jäms med marken? Försöka dra upp dess lilla rotbit?
Trädgård med ett misstänkt rotskott av körsbärsträd nära marken, omgivet av andra växter och en etikett för Hosta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
När träd jag planterat gjort så har jag inte riktigt hanterat dem på något speciellt sätt utan bara ryckt dem som vilken maskros som helst. Lättast när de är små, förstås :p
 
  • Gilla
tveksamt
  • Laddar…
Rotskott på körsbärsträd brukar inte komma upp i grupp, i alla fall inte på en gång. Ser en växtskylt på bilden där det står Hosta `Royal Standard´ och bladen kan mycket väl vara just den Hostan, rätt tid för dem också att börja visa sig ovan jord.
 
  • Gilla
tveksamt
  • Laddar…
A Abies koreana skrev:
Rotskott på körsbärsträd brukar inte komma upp i grupp, i alla fall inte på en gång. Ser en växtskylt på bilden där det står Hosta `Royal Standard´ och bladen kan mycket väl vara just den Hostan, rätt tid för dem också att börja visa sig ovan jord.
Bilden är inte så lysande, det är alltså den enstaka pinnen bakom skylten det gäller, bara så vi pratar om samma sak.
För tydlighets skull kan jag också säga att vi på intet sätt är säkra på att det är ett skott från körsbärsträdet, vi har dock ingen aning om vad det annars skulle vara.
Enstaka pinne markerad med röd linje bakom växtskylt i en trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Abies koreana
  • Laddar…
Storsockret
Storsockret Storsockret skrev:
Sambon har skaffat pallkragar så jag ville inte vara sämre. Med hjälp av min alldeles nya kap- och gersåg kunde jag konstatera att det går utmärkt att både såga fel längd och bygga snett även om man kan såga rakt! :thinking: Men nu har jag min första egna blomlåda

[bild]
Skam den som ger sig. Version 2 med lite mer planering blev betydligt bättre. Och större. Trots noggran planering så köpte jag såklart en bräda för lite så fick göra en riktig fulskarv med fem småbitar för att få ihop det, men den är mot väggsidan och lär döljas av lite grönt så det får va.

bCGj2gm.jpg
 
  • Gilla
Snigla och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.