Idag har jag fixat i trädgården och tagit bort täckningen på thujan och måste säga att jag är lite orolig för den.. någon som är bra på nyplanterade thujor som kan komma med tips på vad man kan göra eller är den bortom räddning? Har gödslat med kogödsel idag och vattnat och sen ska vi fortsätta vattna med droppslang ca 3 gånger i veckan om det inte regnar då… låter det som en bra plan?
den är planterad i höstas (september 2021) och många plantor hade väldigt lite rötter .. de är inte krukodlade… har ju varit och en ganska hård vinter här i Värmland och en solig vår..
den är planterad i höstas (september 2021) och många plantor hade väldigt lite rötter .. de är inte krukodlade… har ju varit och en ganska hård vinter här i Värmland och en solig vår..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
oki, jag läste på en hel del innan jag valde att plantera den på hösten och vad jag kunde läsa mig till på nätet fanns både för och nackdelar med att plantera på hösten.. men som du säger börjar jag ångra mig för sent dock så får vänta och Se dåClaes Sörmland skrev:
Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 24 715 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- 24 715 inlägg
Mycket av det som skrivs gäller södra Sverige. Och där är det milda vintrar.S Sussi88 skrev:
Det löser sig, jag nyplanterade en häck och sedan kom lång, kall,torr vinter och "dödade" häcken.
2014:
Jag vattnade ofta och mycket, och efter ett år eller så började den ta sig på riktigt.
2020:
2014:
Logga in
Skapa konto
Jag vattnade ofta och mycket, och efter ett år eller så började den ta sig på riktigt.
2020:
Logga in
Skapa konto
Liknande trådar
-
Fuktskador efter gårdagens regn
Fritidshus -
Bygga igen vägg, hur gör jag med befintliga vattenkopplingar?
Vatten & Avlopp -
Vad ska jag använda för material när jag lagar trappsteg utomhus.
Byggmaterial & Byggteknik -
Stiga gräsklippare går dåligt
Trädgårdsmaskiner -
Går det att rädda Thujahäcken ?
Häckar, Buskar & Träd