Z zombi skrev:
Hej.
Gateway en till min smart sileno sity har varit strömlöst sen slutet av förra sässongen.Lösenordet till wifi ändrade jag efter detta.Nu kan så klart vet nte gatewayen det nya lösenordet.var ändra?Loggade in på smart.gardena-com må mitt konto men där går det inte att ändra läsenord.
Mvh

Du får väl börja om med inst. och låta Gateway skapa ett trådlöst nätverk som sedan din mobil ansluter till.
Logga på GW och ange sedan det nya lösenordet för ditt trådlösa nätverk.
 
Du menar fabrikåterställa gatewayen och börja om från början?
 
Z zombi skrev:
Du menar fabrikåterställa gatewayen och börja om från början?
Ja det är nog vägen att gå.
Då kan du mata in det nya wifi-lösenordet på nytt.
 
E etompau skrev:
Hur lyser dioden i laddstationen?

Har det varit något problem/strul under installation och uppstart av klipparen?

Du kan testa med att sätta klipparen i laddare och skapa ny slingsignal.

[bild]
Laddstationen blinkar blått ser jag nu.

Kollade så det inte var något fel på någon klämma genom att koppla kabel direkt mot station utan klämmor och blev samma fel.

Det är väl bara till att reklamera.
 
S sidd skrev:
Laddstationen blinkar blått ser jag nu.

Kollade så det inte var något fel på någon klämma genom att koppla kabel direkt mot station utan klämmor och blev samma fel.

Det är väl bara till att reklamera.
Om du är 100% säker på att du har gjort en korrekt förbindelse mellan beg.kontakterna och det fortfarande blinkar blått så lär felet ligga i laddstationen. Ovanligt.
 
Hej, jag tänkte ladda och uppdatera min klippare innan jag installerar slingan mm, går det? Jag har kopplat in laddaren till laddstationen och ställt klipparen i den, men den verkar inte börja ladda!
 
S svetsnisse skrev:
Hej, jag tänkte ladda och uppdatera min klippare innan jag installerar slingan mm, går det? Jag har kopplat in laddaren till laddstationen och ställt klipparen i den, men den verkar inte börja ladda!
Klipparen ska ta laddning även om det inte finns slingsignal.
Hur kommer du fram till att den inte tar laddning?
 
E etompau skrev:
Klipparen ska ta laddning även om det inte finns slingsignal.
Hur kommer du fram till att den inte tar laddning?
E etompau skrev:
Klipparen ska ta laddning även om det inte finns slingsignal.
Hur kommer du fram till att den inte tar laddning?
När jag kopplade loss laddaren och drog ut klipparen från laddstationen så går den inte att starta alls.
Efter att jag kopplat in den igen så har den tappat minnet och jag får knappa in datum mm. igen. Display på en gräsklippare visar "REDO 01 Maj 08:01" och instruerar att trycka OK för att fortsätta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
S svetsnisse skrev:
När jag kopplade loss laddaren och drog ut klipparen från laddstationen så går den inte att starta alls.
Efter att jag kopplat in den igen så har den tappat minnet och jag får knappa in datum mm. igen.[bild]
Kan du inte se att batterisymbolen skiftar utseende när klipparen står i spänningssatt laddstation?
Två ikoner av en batteriindikator, en som visar laddning med en blixt och en annan utan blixt för ett oladdat batteri.
 
  • Gilla
Magic-gnome
  • Laddar…
E etompau skrev:
Kan du inte se att batterisymbolen skiftar utseende när klipparen står i spänningssatt laddstation?
[bild]
Jag kan se batterisymbolen: Produkten är i laddstationen men laddas inte.
 
S svetsnisse skrev:
Jag kan se batterisymbolen: Produkten är i laddstationen men laddas inte.
Men ser du inte att symbolen ändrar utseende när klipparen skjuts in i laddaren?
Du borde kunna se att det blir en "blixt" i batterisymbolen när klipparen står i spänningssatt laddare.
 
E etompau skrev:
Men ser du inte att symbolen ändrar utseende när klipparen skjuts in i laddaren?
Du borde kunna se att det blir en "blixt" i batterisymbolen när klipparen står i spänningssatt laddare.
Står laddar i ca 1sekund sen går den över till den andra symbolen.
 
S svetsnisse skrev:
Står laddar i ca 1sekund sen går den över till den andra symbolen.
"Den andra symbolen" - tolkar det som att det då är en batterisymbol utan pil eller "stickkontakt"?!
Låter som något inte är helt korrekt här. Kanske ett defekt batteri.
 
E etompau skrev:
"Den andra symbolen" - tolkar det som att det då är en batterisymbol utan pil eller "stickkontakt"?!
Låter som något inte är helt korrekt här. Kanske ett defekt batteri.
Batterisymbol med stickkontakt visar den nästan direkt.
 
Kör firmware uppdatering med kabel nu. Stått och tuggat i 4tim. Törs man avbryta eller ska den bara få stå?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.