Vad kör ni med för firmware på landxcape 812i?
Har ni upptäckt några nackdelar med att uppdatera?
Själv kör jag med 3.08
 
3.0 då kan man schemalägga den hur man vill och dessutom använda zoner via en tredjepartsapp.
 
M mrdn skrev:
3.0 då kan man schemalägga den hur man vill och dessutom använda zoner via en tredjepartsapp.
Berätta mer om zonerna…
 
Är inte lika häftigt som det låter. Man kan ha upp till 4 startpunkter ”zoner” i steg om 10% av starterna. Alltså den följer slingan ett visst antal meter innan den börjar klippa. När den väl klipper är det lika slumpmässigt som vanligt, men på min tomt som ser ut som ett C så passar det bra att få den att starta på andra sidan huset.

samma funktioner som worx klipparna har alltså
 
I vilken tredjepartsapp?
Endast på Firmware 3.0 eller även senare?
 
På Worx kan man uppgradera eller nedgradera hur man vill och Landxcape är ju i princip en Worx om jag fattat rätt.
 
  • Gilla
MeanMike
  • Laddar…
Körde min lx812i förra veckan. inga problem.
Nu stod den still över helgen och idag när jag skulle skicka ut han på jobb så var han offline.

gick ut och då var den avstängd?

Varför stänger den av sig?
 
Hmm den stog alltså i laddaren när den stängdes av? Inga felmeddelanden eller nödstopp?
 
J Jockose skrev:
Körde min lx812i förra veckan. inga problem.
Nu stod den still över helgen och idag när jag skulle skicka ut han på jobb så var han offline.

gick ut och då var den avstängd?

Varför stänger den av sig?
Min har gjort liknande när jag har startat den via appen under pågående schema, dvs jag har stört schemat.
När den tömt batteriet o gått tillbaka för laddning efter att ha blivit störd återupptas inte schemat föräns nästa dag
 
M mrdn skrev:
Hmm den stog alltså i laddaren när den stängdes av? Inga felmeddelanden eller nödstopp?
Ja det stämmer.
Körde den i Torsdags, inget schema, utan manuellt ett par gånger under dagen då jag jobbade hemifrån.
Sedan har den stått i stationen hela helgen och i måndags när jag skulle köra den så var den offline när jag skulle starta den.
Kommer ut till den och då är den avstängd.
Satte igång den och den visade ca 60% batteri, så den har inte laddat klart ens.
 
Mycket skummt, på de äldre worxarna så kan de bete sig såhär när det interna knappcellsbatteriet börjar ta slut men det borde inte vara möjligt än på dessa. kan du haft ett strömavbrott under natten?
 
M mrdn skrev:
Mycket skummt, på de äldre worxarna så kan de bete sig såhär när det interna knappcellsbatteriet börjar ta slut men det borde inte vara möjligt än på dessa. kan du haft ett strömavbrott under natten?
Märkligt.

nej inget avbrott.
 
Det kan kanske vara en dålig skarv eller kontakt på slingan.
Min betedde sig liknande som din efter vintern, men bara sporadiskt. I appen kunde jag se "Manual stop" och någon gång visade den faktiskt "Avbrott i slingan" omedelbart efter ett kört pass när den kört hem och börjat ladda.
Men innan jag startade appen nu på våren så kom ju inte meddelandena och då var klipparen så att säga bara plötsligt stängd.
En skarv visade sig vara skrutt och ena kabeln hade börjat oxidera, faktiskt nästan två meter.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.