G
nino nino skrev:
Absolut, priset gick upp 18% veckan efter order
Satte upp min nyss, slamfärg beställt, borstning och tvätt börjar i morgon. Ställning är det största tyngsta klumpigaste verktyget jag köp. Hyrt och lånat "Burton" förr men numera stolt ställningsägare;)
Hmmm vart ska den ligga när den inte används :thinking:
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
G OMathson skrev:
Satte upp min nyss, slamfärg beställt, borstning och tvätt börjar i morgon. Ställning är det största tyngsta klumpigaste verktyget jag köp. Hyrt och lånat "Burton" förr men numera stolt ställningsägare;)
Hmmm vart ska den ligga när den inte används :thinking:
Hemma hos mig? :cool:
 
Dagens köp blev en 36 mm hylsa så jag kunde byta bromsskivorna med integrerade hjullager bak på byggbilen.

En 36 mm hylsa på en SKF-förpackning bredvid nya bromsskivor med hjullager och en gammal bromskomponent.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Du får byta till en blågrön dragare ;)

Jag köpte fyra rollerrullar idag och 30 liter färg då :)
Nu så. :cool:(y)

Nu sitter den fast.
Gjorde en mall för att få rätt läge och duttade försiktigt med kapskiva.
Förmodligen risk att man hamnar på ett varmt ställe efter att man satt vinkelkapen i ett Festool tillbehör men...:oops:
 
  • Gilla
  • Älska
Porsibygg och 16 till
  • Laddar…
Motsatt men finns ingen tråd för det.

Jag sålde ett verktyg idag, pappspikpistolen.

Jag har inte sålt verktyg tidigare, vad jag minns. Kanske förträngt det. Det känns konstigt, lite tomt på något sätt. Att inte längre behöva bli iritero när den och lådan med spik är i vägen när något annat skulle ut från friggan. Jag hoppas att jag kan sova inatt utan att oroa mig för att den inte fått ett bra nytt hem, köparen kändes trygg i alla fall.

Vi skulle kanske starta en ”Dagens verktygsförsäljning” tråd där vi kan prata om det och få stöd från andra i samma situation då det annars kanske blir återkommande mentala svackor?

Eller så köper jag ett nytt verktyg för pengarna, som sorgterapi?

;)
 
  • Gilla
  • Haha
Andreas5 och 18 till
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Eller så köper jag ett nytt verktyg för pengarna, som sorgterapi?

;)
Det är väl enda anledningen jag ser att sälja ett verktyg. För att få råd till något nytt
 
  • Gilla
trojlee och 2 till
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Motsatt men finns ingen tråd för det.

Jag sålde ett verktyg idag, pappspikpistolen.

Jag har inte sålt verktyg tidigare, vad jag minns. Kanske förträngt det. Det känns konstigt, lite tomt på något sätt. Att inte längre behöva bli iritero när den och lådan med spik är i vägen när något annat skulle ut från friggan. Jag hoppas att jag kan sova inatt utan att oroa mig för att den inte fått ett bra nytt hem, köparen kändes trygg i alla fall.

Vi skulle kanske starta en ”Dagens verktygsförsäljning” tråd där vi kan prata om det och få stöd från andra i samma situation då det annars kanske blir återkommande mentala svackor?

Eller så köper jag ett nytt verktyg för pengarna, som sorgterapi?

;)
Jag köpte ett landställe för typ 10 år sedan. Har upptäckt att det är jättebra för varje gång jag gör ett verktygsköp för att köpa nåt av bättre kvalitet så åker den gamla ut på landet. På så sätt så slipper jag skiljas från mina gamla trotjänare (sen att jag bara har gamla halvkassa verktyg på landet är en helt annan historia ;) ). Hm, ja ... jag kanske också har behov av hjälp för att klara av att skilja mig från mina gamla verktyg :cry:
 
  • Gilla
SamiHus och 1 till
  • Laddar…
Tills döden skiljer oss åt står det väl på verktygskvitton? ;)
 
  • Gilla
  • Haha
hyggabus och 4 till
  • Laddar…
Cheesen
FredrikR FredrikR skrev:
Nu så. :cool:(y)
[video]
Nu sitter den fast.
Gjorde en mall för att få rätt läge och duttade försiktigt med kapskiva.
Förmodligen risk att man hamnar på ett varmt ställe efter att man satt vinkelkapen i ett Festool tillbehör men...:oops:
Förstår inte varför Festool har sin egen standard på bitshållare och bits.... ytterst frustrerande när man körde Festool på jobbet och bits av annan kvalisort fastnade i skruvdragaren....
lika frustrarande nu när man råkas ta en festoolhållare som skramlar i nån verktygslåda och ska använda den i blåen eller gulingen
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Blev en kapsåg.

Tog ingen bild på sågen så här är en av samma modell, Elu PS174 A5 :
maxresdefault.jpg
 
  • Gilla
Huzzbutt och 1 till
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Motsatt men finns ingen tråd för det.

Jag sålde ett verktyg idag, pappspikpistolen.

Jag har inte sålt verktyg tidigare, vad jag minns. Kanske förträngt det. Det känns konstigt, lite tomt på något sätt. Att inte längre behöva bli iritero när den och lådan med spik är i vägen när något annat skulle ut från friggan. Jag hoppas att jag kan sova inatt utan att oroa mig för att den inte fått ett bra nytt hem, köparen kändes trygg i alla fall.

Vi skulle kanske starta en ”Dagens verktygsförsäljning” tråd där vi kan prata om det och få stöd från andra i samma situation då det annars kanske blir återkommande mentala svackor?

Eller så köper jag ett nytt verktyg för pengarna, som sorgterapi?

;)
Du sålde ju även stämp till mig så jag förstår att du har PTSD. ;)
 
  • Haha
TeroM
  • Laddar…
ClasseClas ClasseClas skrev:
Du sålde ju även stämp till mig så jag förstår att du har PTSD. ;)
Det har du rätt i, hade förträngt det. Sålde ju en rollbox med. Huh. Lär bli mer med speciella prylar som när jag klar med taken i badrummet och tvättstugan har jag svårt att se varför jag skulle behålla skivhissen.
 
nanowire nanowire skrev:
Bättre så här?
[bild]

Skämt och sido, jag gillar blå Bosch men problemet med dem är ju att de inte är konkurrenskraftiga på 18 V-maskiner :cool:
Shaken, not stired! :rofl:
 
Keiller Keiller skrev:
Jag har ju torskat dit på Bosch gröna 18-volts verktyg. Fick hem den senaste idag. En multimaskin med systemlåda och några tillbehör.

[bild]

Tråkigt nog var det något fel på maskinen, då det inte gick att fästa sågbladen i verktyget. Så den var obrukbar. Det blir till att returnera.
Är det Starlock? Tyckte också den fungerade fel men löste det till slut. Bara lägga bladet på ett underlag och trycka fast. Eller funkar den inte ändå?
 
useless useless skrev:
På min "Fein" räcker det inte att flippa upp spaken, utan man måste vika fram den lite till för att få lös/fast bladet.
FredrikR FredrikR skrev:
Japp, jag är en svag person vid vissa tillfällen, så nog om det..!:rolleyes:
[bild]
:geek:
Trevlig helg!
Jag ser bara nyinköpt av verktyg. Var är inköpen av hyllor och skåp för du använder väl inte upp dem i så snabb takt? :cool:
 
  • Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.