FredrikR FredrikR skrev:
Och från verktyg till bra pris till slangvindor..:thinking:
;)
Fast bra pris på slangvindor, eller slangar tycker jag absolut kan räknas in under trådens syfte. En slang eller ett redskap kan väl räknas som ett verktyg.
 
  • Gilla
kniv och 5 till
  • Laddar…
X xxx.maws skrev:
Fast bra pris på slangvindor, eller slangar tycker jag absolut kan räknas in under trådens syfte. En slang eller ett redskap kan väl räknas som ett verktyg.
Menade diskussionen om Hozelock vs Gardena, var lite otydlig, sorry.
Slangvindor/trädgårdsredskap tycker jag absolut kvalar in här. (y)
 
  • Gilla
Chentin och 1 till
  • Laddar…
Och diskussioner om huruvida ett bra pris är bra (prisvärt) tycker jag också tillhör ämnet. Inom en rimlig nivå av utsvävning då.
 
  • Gilla
JFrisk och 3 till
  • Laddar…
Tips: ansök om att få bli moderator för tråden :)
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
ullberg
K kniv skrev:
Kanske inte en maskin men väl ett mycket bra pris! 949 för slangvinda och pistol. Enbart rullen kostar 1600…

[länk]
tack för tipset, vi har länge tänkt att byta vår noname-slangvinda som förvisso hängt med i säkert 10 år men nu droppar lite och börjar kännas allmänt hängig.

Googlade och kom fram till att Hozelock har sitt ursprung i UK, jag hade fördomsfullt gissat US baserat på fit and finish då det började med att jag fick skruva ihop skalet till slangvindan. Det glipade ganska friskt på undersidan och jag kunde dra vissa av skruvarna (tx20 om någon annan behöver göra samma) flera varv innan de var i botten. Sen tyckte jag det fuktade lite runt anslutningen inloppsslang/slangvinda, plockade isär igen och la lite armaturfett på oringen, verkade göra susen men får nog utvärdera lite senare. Och pistolen som följde men var verkligen smäckig, den tror jag inte vi kommer använda. Efter dessa äventyr bestämde jag mig för att ta gardenakopplingarna från förra vindan och sätta på den nya istället för att ta de som följde med…
Hozelock slangvinda monterad på röd trävägg med gul och grå design och vattenpistol kopplad till slang.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ovan kanske låter negativt och visst hade jag gärna sluppit skruva ihop och fetta men jag är än så länge väldigt nöjd, väl ihopskruvat kändes den tillräckligt solid för hemmabruk och slangen helt ok, säkert inte top of the line men fullt tillräcklig för mig iaf (tänker som @MathiasS att även ”kända” märken har hela spektrumet, det är i alla fall min erfarenhet från Gardena som jag använt mycket mer) - till detta pris, åtminstone jämfört med min snabba googling - kan inte slangevindemarknaden så bra, tycker jag det är ett bra köp!

Jag hoppas jag inte förargar @FredrikR mfl ;) men vill ändå informera om någon annan planerar att åka till hornbach…
 
  • Gilla
  • Älska
tobbbias och 3 till
  • Laddar…
Oooosssshhh — knepigt! En skillnad på hela 116 kr... Eller knappt tjugo kr per mejsel om priserna gäller samma sats.
Svårt att råda men det handlar ju bland annat om hur många småprojekt man måste/vill hålla på att rådda (returnera och beställa om osv) och vad ens tid är värd.
Sen kan man ju fundera lite på om man har barn, eller tycker att andras barn är värda någonting, och vad deras framtid betyder med tanke på konsekvenserna av frakt/returfrakt/nyfrakt för klimatet...

Men det är klart — det är en del pengar det handlar om; jag är rädd att jag inte har något bra svar.
//Ronnie
 
  • Gilla
jackt
  • Laddar…
Music Man Music Man skrev:
Beställde några skruvmejslar.

Skall få dem på måndag.
Dock betalade jag (20/4) 372:-
Brukar Amazon göra en retur på mellanskillnaden om man frågar eller skall man skicka tillbaka och göra en nyordet?

Wiha Skruvmejselset 6 delar elektriker VDE-testad, isolerad 1 000 V (00833) I professionell skruvmejselsats slits/kors I elektriker verktyg [länk]
Min erfarenhet är att dom inte betalar någon mellanskillnad. Dock så fick jag en rabattkod som en liten tröst,så testa chatten.
Bra pris absolut, men jag föredrar "slim"-modell på mina elmejslar.
 
X xxx.maws skrev:
Min erfarenhet är att dom inte betalar någon mellanskillnad. Dock så fick jag en rabattkod som en liten tröst,så testa chatten.
Bra pris absolut, men jag föredrar "slim"-modell på mina elmejslar.

Länka gärna till slimmodellen.
 
X xxx.maws skrev:
[länk]

Prisskillnaden motiverar absolut inget köp, men använder man dom professionellt så rekommenderar jag slim. Men att ha hemma fungerar ju dessa du lämnade gott och väl :)
Bahcos slim elmejslar är trevligare än både Wera eller Wiha tycker jag. Inte annars men just slim el är det ju inte frågan om att överföra mycket kraft och då gillar jag deras tunna runda handtag bättre, både att hålla i och ha en bunt i fickan.
https://www.bahco.com/se_sv/ergotm-...tshandtag-12-mm---12-delar-pb_be-9878sl_.html
 
  • Gilla
Joonazz
  • Laddar…
X xxx.maws skrev:
Min erfarenhet är att dom inte betalar någon mellanskillnad. Dock så fick jag en rabattkod som en liten tröst,så testa chatten.
Bra pris absolut, men jag föredrar "slim"-modell på mina elmejslar.
Ta koden, beställ en kopia till, returnera den gamla ordern och skicka tillbaka det nya setet som kommer. Det skulle vara arbitrage om inte klimatet tog stryk
 
S sjoelund skrev:
Det skulle vara arbitrage om inte klimatet tog stryk
Japp!
//Ronnie
 
Bauhaus kör 25-års jubileum idag.
Bra priser på lite av varje.
Även om det finns bättre trallskruv så är det svårslaget med 25:-/ask för MFT-skruvarna...

Reklamblad med 25% rabatt på olika bygg- och renoveringsprodukter, inklusive MFT-trallskruv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.