Vi har testat 3 st fönsterputsrobotar och nu tävlar vi ut dem bland er medlemmar så att ni får testa vidare där hemma.

Fönsterputsrobotar testas på en glasruta med "Bäst i Test" logotyp från Byggahus.se.

Den som vinner en fönsterputsrobot förbinder sig att rapportera in till oss senast 2022-09-30 hur roboten har fungerat. Omdömet ska formuleras i 50 ord i ett mail till marlen@byggahus.se. Det kommer att publiceras i artikeln.

Så här tävlar du:
  1. Berätta vilka fönster du kommer att putsa med roboten om du vinner.
  2. Motivera varför just du är lämplig att testa vidare en fönsterputsrobot.
  3. Posta dina svar här i tråden.

Vi tävlar alltså ut de här fönsterputsrobotarna:

  • Ecovacs Winbot X
  • Conga Windroid 880
  • Mamibot IGlassbot W110-F

Läs testet här: https://www.byggahus.se/test-fonsterputsrobot

Vinnaren utses på fredag den 29 april.

OBS!!! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
 
Redigerat:
  • Gilla
lizaliza
  • Laddar…
1. Alla fönster på villan och den inglasade altanen.

2. som en extremt usel fönsterputsare, dvs. sällanputsare så skulle den i mitt hushåll få en ordentlig utmaning. Håller roboten fönsterna i schack här så fixar den alla hem.
 
1. Alla fönster som inte putsas nu, dvs alla.

2. För att det bara finns en person som tycker fönsterputsning är tråkigare än jag, min sambo. Och jag vill givetvis bespara henne att behöva göra något så tråkigt. ;)
 
Ååå spännande med robot. Jag har alltid gjort det för hand men blir latare och latare för varje år så nu är fönstren nästan aldrig putsade längre. Jag har massa 2-glasfönster (massa sidor) och alla kommer självklart bli skinande rena vid en eventuell vinst.
 
1: Vi skulle bl.a. putsa fönster i vår nya tillbyggnad!
2: Vi har tidigare haft en fönsterputsarfirma men jag tyckte de kom för ofta(!). Jag vill att fönsterna ska vara rejält smutsiga först så man verkligen ser skillnad efteråt. Problemet är bara att jag är så dålig på att putsa och jättesmutsiga fönster är jättetsvårt att få rena… Jag tycker också det är så rogivande att titta på vår gräsklippar-robot i sommarstugan - en fönsterputsar-robot skulle ge mig samma känsla här i stan! Inredd tillbyggnad med stora, smutsiga fönster mot trädgård, soffa och växtdekorationer.
 
Jag skulle putsa först fönstren på övervåning. Vi har högt i tak i vardagsrummet och fönstren på övervåningen är svårt åtkomliga för manuell putsning (utan hög stege).
 
richardtenggren
Berätta vilka fönster du kommer att putsa med roboten om du vinner.

Vi skulle låta den putsa våra fönster, vi har rätt många och stora fönster så det skulle underlätta för oss :)

Motivera varför just du är lämplig att testa vidare en fönsterputsrobot.

Vi älskar teknik, men även rena fönster, med golvlåga fönster och småbarn blir putsbehovet väldigt stort :)
 
Alla fönster på huset och sommarstället.

Sist jag skulle putsa fönster så stod jag på stege på utsidan för att fönstret inte är öppningsbart. Slutade med att stegen gled och jag for i backen. Så för att överleva nästa putsning hade en robot varit perfekt.
 
  • Gilla
Kalendern
  • Laddar…
Jag skulle putsat glasräcket på loftet vi bygger.

8 meter glas utan stolpar, det behöver jag hjälp att hålla snyggt.
 
1. Ca 50 fönster på huset, blandat över inglasning och två våningar i suterräng. Det finns triangulära fönster, runda fönster och naturligtvis även rektangulära fönster. Till nästa sommar är det nog ca 20 fönster till, iom en planerad gäststuga med inglasning, men det hinner inte täckas av detta test

2. Vi bor havsnära på västkusten och får salta rutor så snart det blåser friska vindar från väster (vilket sker de flesta veckor på året). Det torde därför finnas få som har bättre möjlighet att testa en fönsterputsrobot. Jag har länge tittat på dessa, men inte riktigt kommit till skott då jag då måste välja, och det är där skon har klämt. Vilken skall man köpa?
 
1. Vi har 12 st fönster på 1,8x2 meter på övre våningen som jag behöver stege för som skulle putsas.
2. Efter att ha hållit på att trilla av stegen flera gånger när jag tvättat fönstren, eftersom jag sträcker mig för långt, har frun satt stopp för putsningen och vi tar in en firma för det. Jag hatar att ta in någon för sånt jag borde göra själv, men en smart liten robot skulle ju göra både frun och mig nöjd!
 
1. Kommer putsa alla mina fönster på villan.

2. Älskar ny teknik men är värdelös på att putsa fönster. Får alltid ränder.
 
  1. Jag kommer primärt att putsa fönsterna i sommarhuset. Jag är särskilt nyfiken på hur en robot skulle klara de krävande glasen på skjutpartiet (2 st 2x3m). (Säkerligen kommer jag även putsa fönsterna i lägenheten).

  2. Jag har stora fönster som såklart gör sig bäst putsade. Med två små barn och stora fönster kommer det bli en utmaning att hålla fönsterna rena utan en robot. Det vore verkligen kul att få testa om en robot klarar jobbet!
 
Vi kommer putsa alla fönster på lägenheten. Vi bor högt upp i en västkust stad med mycket salt samt skog så även mycket pollen och annat bös, för att inte glömma 3 barn med kladdiga fingrar.

Vi har stora skjutfönster ut mot trädgården vilket hade vart skönt att kunna köra med en robot och själv fokusera på annat, samt ett högt beläget fönster som hade varit smidigare att rengöra med en robot.
 
Vi har 26 fönster som tar en en evighet att putsa. Det är väl inge fel på fönstren i sig men det tar en evighet.

Vi har extremt mycket pollen i området och det tar inte lång stund förrän allt är täckt med ett lager av pollen igen och det är dags att börja om. Skulle vara skönt med lite hjälp av en pigg hjälpreda!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.