R Rkarlsson skrev:
Sista gången jag bytte från vinterhjul till sommarhjul så tog jag fram en stor slägga och slog sönder alla 4 fälgarna av ren ilska.
Det är rätt! Nåt straff ska de ha! :cool:
R Rkarlsson skrev:
Sen gav jag bort skitet till en som renoverade skiten.
De sönderslagna fälgarna? :surprised: Gick de att renovera måste du ha slagit alldeles för löst med alldeles för liten slägga. :rofl:
 
  • Haha
galento
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Det är rätt! Nåt straff ska de ha! :cool:
De sönderslagna fälgarna? :surprised: Gick de att renovera måste du ha slagit alldeles för löst med alldeles för liten slägga. :rofl:
Haha de var inte skeva. De var dock nästan helt utan färg på båda sidorna. Helvetes satans jävla fälgar. Ser jag de igen ska jag lägga de under en ångvält så de aldrig får sitta på en bil igen :D :D

Jag har varit med om det en gång med bromsskivor med. Men då åkte vinkelslipen fram rätt snabbt så de jädrans skivorna dog.

En bil jag ägde blev jag så förbannad på så jag åkte och köpte en annan bil och slumpade iväg möget till nån stackars sate.

Behöver jag säga att vardagsbilen inte är för gammal?
(har lite humör om inget går som det ska)
 
  • Haha
galento och 1 till
  • Laddar…
galento galento skrev:
Tur att det sitter TH400 i bilarna här :surprised: bytte olja och filter i autlådan på pickupen
ifjol och tömde då i granngårdens dexron III , 285 kr / 5 L

Transmissionsolja Agrol ATF Dexron III, 5 l | granngarden.se

Bästa autlåde filtret jag sett är på Subarun = spin-on filter (y). Helt otroligt att filtret
sitter ihop med tråget :surprised: Ja Hansen Racing tar betalt , brukar jämföra deras priser med US .
galento galento skrev:
Tur att det sitter TH400 i bilarna här :surprised: bytte olja och filter i autlådan på pickupen
ifjol och tömde då i granngårdens dexron III , 285 kr / 5 L

Transmissionsolja Agrol ATF Dexron III, 5 l | granngarden.se

Bästa autlåde filtret jag sett är på Subarun = spin-on filter (y). Helt otroligt att filtret
sitter ihop med tråget :surprised: Ja Hansen Racing tar betalt , brukar jämföra deras priser med US .
jag har en th700 till salu… :rofl:
 
  • Haha
galento
  • Laddar…
galento galento skrev:
Tur att det sitter TH400 i bilarna här :surprised: bytte olja och filter i autlådan på pickupen
ifjol och tömde då i granngårdens dexron III , 285 kr / 5 L

Transmissionsolja Agrol ATF Dexron III, 5 l | granngarden.se

Bästa autlåde filtret jag sett är på Subarun = spin-on filter (y). Helt otroligt att filtret
sitter ihop med tråget :surprised: Ja Hansen Racing tar betalt , brukar jämföra deras priser med US .
Gillar en växel till och eletroniskt styrt, så blir efterföljaren till TH400 i C10an. 4L80e är lagomt gammal för att inte kosta skjortan...

Och spinn on filter är väl ok, men man rengör ju hela tråget när man tar ner för filterbyte och det är ju mycket smet på magneten också. Så jag mår inte dåligt över det + de tråg som inte haft plugg på har jag svetsat mutter på samt skruv som plugg för att slippa lyfta ner fullt tråg vid service. Första Avalanchen var det första tråget jag stött på med original plugg i tråget. Det var en 2002a med 4L60e
 
M Myckling skrev:
På tal om att byta däck och bultar som sitter fast. Vi har en Saab 9-5 som vi tog över som andrabil och problemet brukar inte vara att det är bultarna som fastnar utan fälgen sitter som berget på navet. Brukar få dunka på med slägga rätt ordentlig eller släppa bilen mot marken efter att bultarna lossats för att hjulet ska lossna men har ibland varit nära att ge upp. Hade en 9-5 även för typ 15 år sedan och hade precis samma fenomen på den men har aldrig upplevt det på någon annan av alla bilar jag haft. Någon som har samma erfarenhet eller vet varför det blir så?
Därför köper man fälgar med större navhål och navringar i plast.
 
  • Gilla
Isakare
  • Laddar…
galento
Tokslut Tokslut skrev:
Gillar en växel till och eletroniskt styrt, så blir efterföljaren till TH400 i C10an. 4L80e är lagomt gammal för att inte kosta skjortan...

Och spinn on filter är väl ok, men man rengör ju hela tråget när man tar ner för filterbyte och det är ju mycket smet på magneten också. Så jag mår inte dåligt över det + de tråg som inte haft plugg på har jag svetsat mutter på samt skruv som plugg för att slippa lyfta ner fullt tråg vid service. Första Avalanchen var det första tråget jag stött på med original plugg i tråget. Det var en 2002a med 4L60e
Hade 4L80e i den fyrhjulsdrivna pickupen och den funkade helt ok förutom en grej som hände.
Ja man kan undra varför man inte har avtappnings möjlighet på trågen , blir ju lite söligt.
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Ser jag de igen ska jag lägga de under en ångvält så de aldrig får sitta på en bil igen :D :D
Ahh, den klassiska "journalistgrodan" igen... ångvält... Finns väldigt få kvar av den modellen. Numera är det vält som man benämner dessa med.
 
R roli skrev:
Ahh, den klassiska "journalistgrodan" igen... ångvält... Finns väldigt få kvar av den modellen. Numera är det vält som man benämner dessa med.
Vem vet, jag kanske har en ångvält i en lada nånstans i skåne.

Jag kan ändra det till hjullastare istället, det har jag fri tillgång till :p
 
Tog en tur till Cypern. Hyrbilar har röd nummerplåt, övriga gul eller vit
Ganska praktiskt då många turister utom Engelsmännen kör på fel sida.
Ska själv hyra bil på onsdag, det blir spännande.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Ser just nu en sak jag hatar som pesten. En diskret P vakt som smyger runt i luncrusningen på MC Donalds och sätter böter.
Jo, i Stockholm har de P-skiva även hos MC Donalds.
 
  • Haha
JLyck
  • Laddar…
hsd
Ibland är de fördjävliga, fick pbot på en av oss förhyrd parkering med mororvärmarstolpe, de gav sig inte förrän vi polisanmält parkeringsvaktfirman - då kom det en skriftlig ursäkt
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Byter handbromsbackar på särbons Toyota, tidigare ägare måste åkt med den i, eller så har Bosch väldigt dåliga backar ( Bosch bromsystem på denna Europatillvetkade bil)
Bilen är tidigare linoljebehandlad, men insidan av bromsköldarna nåddes inte, så nu innan jag monterar dit allt dränker jag det i linolja.
Vi får se nästa gång jag tar bort skivorna om det hjälpte, det var ingen rost på sköldarna nu iaf efter 6 år.
En Opel Omega jag skulle byta bromsar på var lika gammal, och hade inga sköldar kvar alls.
Bromsbackar och komponenter på en bil, nyligen behandlade med linolja, utan rost.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Corvetterna hade redan på 80-talet (84) aluminiumsköldar, tom. spideln var i aluminium :cool:

Olika aluminiumdelar från en Corvette, inklusive en sköld och andra motorfästen, ligger på ett arbetsbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Isakare
  • Laddar…
galento
Hmm , nån som har erfarenhet av vad en -99 till -02 Silverado drar per mil med 5,3l
motorn ? Kollade lite på nedanstående F250 men 460 bensin låter ju lite törstigt
;):thinking::thinking:. Min gamla K2500HD -92 med 350 tbi drog ca 1,9 L / mil blandad körning.

279632910_4818358578292044_1949093016779495447_n.jpg
 
Hade en Avalanche 2002 dryga 5år, låg väl på runt 1.7L/milen vid "fri fart körning"

Inget minne av att försöka köra snålt med den

Chevrolet Avalanche 2002 drar en släpvagn med snöskoter och motorcyklar på en väg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Men vill du veta folks snittförbrukning är det väl ingen som slår Fuellys data

stora massa verkar ligga runt 1.5L/milen. Tänk på att soppan är billigare där och folk kör i regel snabbare

https://www.fuelly.com/car/chevrolet/silverado_1500/2002
 
  • Gilla
galento
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.