stefancrs stefancrs skrev:
Nä och vi har inte högskåp, men ska kolla på hällen. Vred står högt på listan så tack för tips!
Kollade och det finns 90 cm ugn från Siemens (och Gaggenau) åtminstone på küche24 :)
 
  • Gilla
stefancrs
  • Laddar…
M Marcus123456 skrev:
Kollade och det finns 90 cm ugn från Siemens (och Gaggenau) åtminstone på küche24 :)
Assnygg häll ni valt men känns inte riktigt rätt i vårt hus från '38. Aldrig ska man göra det enkelt för sig.

Ska kolla på küche!
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Vår snickare berättade att han hade importerat en Mercury själv från England för 55 000 kr. [länk] , på tal om att köpa kvalitetsprylar billigare
Bra tips! Innan eller efter brexit?
 
stefancrs stefancrs skrev:
Assnygg häll ni valt men känns inte riktigt rätt i vårt hus från '38. Aldrig ska man göra det enkelt för sig.

Ska kolla på küche!
Tack! Ja, det kan ju vara så. Jag var lite tveksam till designen och var till deras showroom i Stockholm och tittade. Vi ska bygga ett platsbyggt funkiskök i med aningen modernare tappning, så vi bedömde att det blev ok. Vårt hus är från 1939
 
  • Gilla
stefancrs
  • Laddar…
M Marcus123456 skrev:
Tack! Ja, det kan ju vara så. Jag var lite tveksam till designen och var till deras showroom i Stockholm och tittade. Vi ska bygga ett platsbyggt funkiskök i med aningen modernare tappning, så vi bedömde att det blev ok. Vårt hus är från 1939
Det kommer nog bli kanon! Är en fråga om helheten och personlig smak. Vi hade helst valt en Ilve Pro Line med dubbla ugnar men jag är inte övertygad om kvaliteten.
 
stefancrs stefancrs skrev:
Det kommer nog bli kanon! Är en fråga om helheten och personlig smak. Vi hade helst valt en Ilve Pro Line med dubbla ugnar men jag är inte övertygad om kvaliteten.
Absolut, så är det ju! Vad gäller Ilve... Nu vet jag inte om kvaliteten sjunkit de senaste 20 åren, men mina föräldrar har en Ilve-spis med gashäll och elugn och den verkar tuffa på utan minsta antydan på problem.
 
  • Gilla
guggen
  • Laddar…
M Marcus123456 skrev:
Tack! Ja, det kan ju vara så. Jag var lite tveksam till designen och var till deras showroom i Stockholm och tittade. Vi ska bygga ett platsbyggt funkiskök i med aningen modernare tappning, så vi bedömde att det blev ok. Vårt hus är från 1939
vi kör en smeg i gammalt stuk i vårt 1920-talshus. Dock inte 90 brett vilket hade varit nice.

Retrostilad Smeg-spis i ett kök, integrerad med vita skåpluckor, ej 90 cm bred.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Z Zeke_Varg skrev:
vi kör en smeg i gammalt stuk i vårt 1920-talshus. Dock inte 90 brett vilket hade varit nice.

[bild]
Och vad tycker ni om den? Jag har sett så sjukt många som varit missnöjda med Smegs kvalitet så det är kanske lite av ett lotteri...
 
stefancrs stefancrs skrev:
Och vad tycker ni om den? Jag har sett så sjukt många som varit missnöjda med Smegs kvalitet så det är kanske lite av ett lotteri...
vi har inte startat dom än. Vi håller tummarna. Kör en micro i samma stil.

Renoveringsprojekt av kök med oavslutad installation av vit spis och grönmålade väggar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Älska
stefancrs
  • Laddar…
M Marcus123456 skrev:
Tack! Ja, det kan ju vara så. Jag var lite tveksam till designen och var till deras showroom i Stockholm och tittade. Vi ska bygga ett platsbyggt funkiskök i med aningen modernare tappning, så vi bedömde att det blev ok. Vårt hus är från 1939
Inga spisar/hällar/ugnar av idag ser ju ut som riktigt 1920- eller 30-tal, så jag tycker att något som bryter av helt men ändå är diskret (som din länkade gaggenauhäll) är en bra lösning som undviker att man hamnar i kitsch-land. Det är dessutom en bra känsla i de där vreden, tycker jag.
 
stefancrs stefancrs skrev:
Och vad tycker ni om den? Jag har sett så sjukt många som varit missnöjda med Smegs kvalitet så det är kanske lite av ett lotteri...
Jag tror det är svårt att bedöma kvalitet utan statistik... Vilket vi naturligtvis inte har tillgång till. Jag tror att dels bemötande vid fel påverkar mer än hur mycket fel det är, samtidigt som förväntningarna på olika varumärken spelar in. Sen kan nog också enskilda fel, som egentligen åtgärdas löpande allt eftersom de upptäcks, spela in och sedan få eget liv.

Med det sagt så skulle jag aldrig köpa Electrolux efter alla problem mina föräldrar haft på sitt landställe.
 
  • Gilla
stefancrs
  • Laddar…
stefancrs stefancrs skrev:
Och vad tycker ni om den? Jag har sett så sjukt många som varit missnöjda med Smegs kvalitet så det är kanske lite av ett lotteri...
Tänk på att folk som är nöjda hörs sällan, dom som är missnöjda hörs ofta och av många.
 
  • Gilla
stefancrs
  • Laddar…
Düsseldorff
stefancrs stefancrs skrev:
Induktion eller gas? Man hamnar ju på 70kkr så känns egentligen för dyrt.
Aga Masterchef Deluxe 90 induktion
 
  • Gilla
stefancrs
  • Laddar…
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Aga Masterchef Deluxe 90 induktion
Exakt den vi kollat på. Verkar så fin och bra. Men ack så dyr.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.