din lokala resturang återförsäljare borde kunna hjälpa dig
 
M maria01 skrev:
din lokala resturang återförsäljare borde kunna hjälpa dig
Låter dyrt? Det som förvånar mig är att spisarna för 40-80kkr verkar vara sämre än de för runt 10kkr.
 
S saltet skrev:
Vi renoverar och har köpt en Falcon spis 90 bred. men ännu inte installerad och fått förseningsbesked Köket verkar bli klart före att spisen kommer trots att vi beställde i höstas.
En av dem jag tittat på men jag är inte övertygad om prisvärdheten...
 
Düsseldorff
stefancrs stefancrs skrev:
Låter dyrt? Det som förvånar mig är att spisarna för 40-80kkr verkar vara sämre än de för runt 10kkr.
Jag tror att det hänger ihop med att köparna av de förra har betydligt högre krav än köparna av de senare.
 
vad grundar du det på
 
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Jag tror att det hänger ihop med att köparna av de förra har betydligt högre krav än köparna av de senare.
Ah. Hur tror du en Ilve Pro Line 90cm med induktion och dubbla ugnar står sig mot en typ... Electrolux?
 
M maria01 skrev:
vad grundar du det på
Recensioner.
 
Düsseldorff
stefancrs stefancrs skrev:
Ah. Hur tror du en Ilve Pro Line 90cm med induktion och dubbla ugnar står sig mot en typ... Electrolux?
Jag har ingen erfarenhet av Ilve men är väldigt nöjd med AGA.
 
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Jag har ingen erfarenhet av Ilve men är väldigt nöjd med AGA.
Induktion eller gas? Man hamnar ju på 70kkr så känns egentligen för dyrt.
 
stefancrs stefancrs skrev:
Induktion eller gas? Man hamnar ju på 70kkr så känns egentligen för dyrt.
du ligger i fel pris klass helt enkelt
 
M maria01 skrev:
du ligger i fel pris klass helt enkelt
Vad betyder detta? En normal spis kostar runt 10kkr men vi vill gärna ha 90cm bred, behöver man då gå upp till sexsiffrigt för att få rimlig kvalitet eller vad menar du?
 
stefancrs stefancrs skrev:
Vad betyder detta? En normal spis kostar runt 10kkr men vi vill gärna ha 90cm bred, behöver mn då gå upp till sexsiffrigt för att få rimlig kvalitet eller vad menar du?
oftast är så med proffs saker att dom kostar mer ett tips kolla begagnat resturanger har en förmåga att konka finns flera handlare av begagnade köksutrustningar
 
M maria01 skrev:
oftast är så med proffs saker att dom kostar mer ett tips kolla begagnat resturanger har en förmåga att konka finns flera handlare av begagnade köksutrustningar
Ok men vad menade du med fel prisklass?
 
Vi står i begreppet att renovera kök och då ville jag ha vred till hällen och det föll på att gråimportera en Gaggenau häll från Tyskland. 90 cm, vred och man kan lägga till ett eluttag som har samma design som vreden. Inte billig, ca 30k, och i stort sett samma häll som Siemens/Bosch, men vi fick de där vreden och 90 cm. Vi har planerat ugn i högskåp, så totalt ca 45-50k för en "spis". Men man får ju dock inte dubbla ugnar med det här upplägget...
 
M Marcus123456 skrev:
Vi står i begreppet att renovera kök och då ville jag ha vred till hällen och det föll på att gråimportera en Gaggenau häll från Tyskland. 90 cm, vred och man kan lägga till ett eluttag som har samma design som vreden. Inte billig, ca 30k, och i stort sett samma häll som Siemens/Bosch, men vi fick de där vreden och 90 cm. Vi har planerat ugn i högskåp, så totalt ca 45-50k för en "spis". Men man får ju dock inte dubbla ugnar med det här upplägget...
Nä och vi har inte högskåp, men ska kolla på hällen. Vred står högt på listan så tack för tips!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.