Hep Hep skrev:
Dessutom dubletter då jag fick det där kitet med en fräs. Kanska ska kolla om det kitet hette något med X1.
X=tillbehör
1=antal tillbehör som följer med
 
  • Gilla
Martin.M och 2 till
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Just fräsar till en skruvautomat vore ett något udda tillbehör ... ;)
;) postade endast svarbild till bilden tidigare.....
 
Nu har jag köpt skruvautomaten. I X1-lådan låg maskinen, två reservbits och instruktionsbok. Gissar att bitsen är mitt tillbehör. Har väl sett generösare bonusar.
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
Heij83
Jag har samma paket inköpt i Sverige och då är alla delar med.
 
Redigerat:
  • Gilla
pianist
  • Laddar…
P pianist skrev:
Hej proffsgänget!

suktar efter denna;

[länk]

fattar ni om mothållet/distansgrejen följer med?
Den som gör att man kan fräsa längsefter en regel och göra en nedsänkt kant för tex ska göra en ram för utekök åsså sänka ner klinker så de ligger plant..
tack tack
Du får det som visas på bilden
Bas till fräsen plus två tillbehör. CDON/ComputerSalg tar 2190:- just nu

När jag köpte min från Proffsmagasinet för några år sedan slutade specen på siffran 5 och då var det bas till fräsen plus fyra tillbehör för 1700:-.

P pianist skrev:
Hej proffsgänget!

suktar efter denna;

[länk]

fattar ni om mothållet/distansgrejen följer med?
Den som gör att man kan fräsa längsefter en regel och göra en nedsänkt kant för tex ska göra en ram för utekök åsså sänka ner klinker så de ligger plant..
tack tack
P pianist skrev:
Hej proffsgänget!

suktar efter denna;

[länk]

fattar ni om mothållet/distansgrejen följer med?
Den som gör att man kan fräsa längsefter en regel och göra en nedsänkt kant för tex ska göra en ram för utekök åsså sänka ner klinker så de ligger plant..
tack tack
 
  • Gilla
pianist och 1 till
  • Laddar…
Heij83 Heij83 skrev:
Jag har samma paket inköpt i Sverige och då är alla delar med.
Dvs även denna;?
 
  • En person som använder en Makita överhandsfräs på ett trästycke som är fastspänt på ett arbetsbord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Heij83
P pianist skrev:
Dvs även denna;?
Den tror jag inte ingår.
Såg nu att det är den sladd drivna maskinen men paketet verkar vara det samma för övrigt.
Det som ingick i mitt paket var följande
Tre olika modeller av handöverfräsar, en med sladd och två utan, avsedda för träbearbetning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

sen ingick det ett mindre mothåll som fungerar fint.
För övrigt så tycker jag att du ska köpa batteridrivet, så mycket enklare och bättre när man slipper sladden, men det är klart att få blir priset ett annat. Ca: 3000kr utan batteri
Makita batteridriven fräsmaskin med Mothåll och förvaringslåda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
pianist
  • Laddar…
P pianist skrev:
Dvs även denna;?
Tyvärr varierar det över tid vilka prylar man får med. Om du vill vara säker får du leta upp exakt det artikelnumret hos Makita och se vad det står där. Jag har "typ" samma kit och där ingick ett klart klenare sidoanhåll i bockad plåt, men mitt kit hade någon annan siffra i slutet av namnet.

Edit:
Nu ser jag att det jag fick med heter djupanslag och det verkar inte längre ingå. Någon skrev att siffran efter X i namnet står för antal tillbehör och mitt paket hade en högre siffra än det som diskuteras här och jag fick med anslaget och ett par prylar till som jag aldrig heller använt. X2 står väl för att man får med två extra baser till fräsen.

https://www.makita.se/product/rt0702cx2j.html

https://www.makita.se/search.html?search=1&svalue=RT0700CX2J&tm_submit_search=
 
Redigerat:
  • Gilla
pianist
  • Laddar…
Såhär efter ca 1.000 skruv med min dfr550 måste jag säga att den är bra. Inte en skruv som fastnat eller gått fel som många påpekar hos Makita. Fungerar klockrent :cool:
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
H HM2020 skrev:
Såhär efter ca 1.000 skruv med min dfr550 måste jag säga att den är bra. Inte en skruv som fastnat eller gått fel som många påpekar hos Makita. Fungerar klockrent :cool:
bara uppvärming :D
 
  • Haha
HM2020
  • Laddar…
HogeN HogeN skrev:
bara uppvärming :D
Får återkomma senare när jag gjort klart övervåningen:rofl:
 
Jag har kört min automat ett par veckor nu och lärt mig ett par saker. Den funkar galet smidigt till gipsskruv och liknande.

Två saker är dem sämre på. Långa skruvar kräver att man är rätt försiktig, då det blir knas och stopp om skruven hamnar en aning snett. Rostfria är så spröda att det är lätt att man drar sönder krysset halvvägs om man inte trycker ordentligt hårt hela tiden. Så långa rostfria är en utmaning. Är man för mesig spinner den med halva skruven på plats och är man lite mer aggressiv blir det rätt ofta stopp.

Kanske inte den smartaste text att skriva strax efter jag lagt ut maskinen på säljes, men hellre vara ärlig. Maskinens styrka är inte långa rostfria skruvar till ett poolbygge, men nu är det gjort och poolen står mitt i snöstormen och hånar mig.
 
köpte en 40v makita sänksåg häromdagen till kollegan men provkörde innan han fick den :crysmile: det jag noterade var att bottenplattan inte är helt plan och vickar alltså lite på skenan, jag ser ingen rimlig orsak till detta, måndags-ex?
 
T Taren43 skrev:
köpte en 40v makita sänksåg häromdagen till kollegan men provkörde innan han fick den :crysmile: det jag noterade var att bottenplattan inte är helt plan och vickar alltså lite på skenan, jag ser ingen rimlig orsak till detta, måndags-ex?
också när det var "fastlåst" i skenan ?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.