Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
BirgitS
M mickef skrev:
Känner att vi är överens.
Så bra att vi kan vara överens om att du gör medvetna misstolkningar.
 
BirgitS
Ytterligare en studie som visar att det är vanligare att unga män får hjärtmuskel- och hjärtsäcksinflammation av covid än av covidvaccin.
"Data från 40 vårdgivare visar att risken för hjärtkomplikationer var mycket högre efter sars-cov-2-infektion än efter vaccinering med mRNA-vaccin. Detta gäller för både män och kvinnor i alla åldrar", skriver CDC i sin nya rapport.
TT via t.ex. https://www.gp.se/nyheter/sverige/studie-mer-hjärtbesvär-av-covid-19-än-vaccin-1.69230860
 
  • Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Så bra att vi kan vara överens om att du gör medvetna misstolkningar.
Alla har väl rätt att göra det, men man måste inte. Du antyder att jag gör det, vilket är en medveten misstolkning.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Så vitt jag kommer ihåg fick man under första vågen i Sverige fram att 0,6 % av alla insjuknande (IFR) avled vilket avrundat blir just 1 %.
Om du undantar riskgrupperna och avrundar blir det i s f 0%
 
BirgitS
M mickef skrev:
Alla har väl rätt att göra det, men man måste inte. Du antyder att jag gör det, vilket är en medveten misstolkning.
Nej, jag kan inte förstå hur ditt inlägg #15655 kan tolkas på något annat sätt än att du skrev att du var överens med Nissens om att du gör medvetna misstolkningar.
 
harry73
J Jocke Best skrev:
Det var för att förklara tankevurpan. Du behöver inte föra in den siffran i ett exceldiagram där hemma.
Men ändå kommer du med siffror som är grovt missvisande och till fördel för vaccineringen.
 
BirgitS
M mickef skrev:
Om du undantar riskgrupperna och avrundar blir det i s f 0%
Men vare sig Jocke Best eller harry73 har undantagit riskgrupperna, vilket gör ditt inlägg meningslöst.
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
harry73
BirgitS BirgitS skrev:
Så vitt jag kommer ihåg fick man under första vågen i Sverige fram att 0,6 % av alla insjuknande (IFR) avled vilket avrundat blir just 1 %.
Problemet med första vågen var att man inte testade alla. De allra flesta som fick covid under första vågen testades inte och ingår inte i din statistik
 
BirgitS BirgitS skrev:
Vad var det som var en medveten misstolkning?
Det är lite lustigt att du vet mer än jag om vad jag skriver.
Du antydde att Lärospånet gör som den olycksalige grannen, vilket var en misstolkning, antagligen medveten. Lärospånet går en annan väg.
 
harry73
BirgitS BirgitS skrev:
Ytterligare en studie som visar att det är vanligare att unga män får hjärtmuskel- och hjärtsäcksinflammation av covid än av covidvaccin.

TT via t.ex. [länk]
Den intressanta frågan är då: hur bra skyddar vaccinet mot hjärtmuskelinflammation efter covidinfektion?
Vi vet ju att vaccinet inte skyddar mot covid men bara mot allvarlig covid och dödsfall pga covid.
 
BirgitS
harry73 harry73 skrev:
Problemet med första vågen var att man inte testade alla. De allra flesta som fick covid under första vågen testades inte och ingår inte i din statistik
Jag skrev IFR och inte CFR, alltså av alla som insjuknade och inte av alla bekräftade fall. Du kan läsa rapporten med beräkningen på Fohm:s webbplats.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Men vare sig Jocke Best eller harry73 har undantagit riskgrupperna, vilket gör ditt inlägg meningslöst.
Jag kommenterade ditt inlägg. Om Jocke eller Harry tycker att det är irrelevant kan de nog svara för det.
 
BirgitS
M mickef skrev:
Du antydde att Lärospånet gör som den olycksalige grannen, vilket var en misstolkning, antagligen medveten. Lärospånet går en annan väg.
Lärospånet förlitar sig på sitt immunsystem vilket är precis vad grannen fick göra. Eller påstår du att grannen fick negativa antikroppar av vaccineringen och alltså blev värre sjuk pga. vaccineringen?
 
  • Gilla
pmd och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
harry73 harry73 skrev:
Den intressanta frågan är då: hur bra skyddar vaccinet mot hjärtmuskelinflammation efter covidinfektion?
Vi vet ju att vaccinet inte skyddar mot covid men bara mot allvarlig covid och dödsfall pga covid.
Är inte att få hjärtmuskelinflammation pga. covid just att få en allvarlig covid?
Åtminstone har vaccinmotståndare skrivit i tråden att hjärtmuskelinflammation efter vaccinering är en allvarlig vaccinbiverkan.

Sen vet vi att vaccinet skyddar många mot insjuknande under några månader också, se dessa veckorapporter: https://www.gov.uk/government/publications/covid-19-vaccine-weekly-surveillance-reports
 
  • Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Nej, jag kan inte förstå hur ditt inlägg #15655 kan tolkas på något annat sätt än att du skrev att du var överens med Nissens om att du gör medvetna misstolkningar.
Vi var överens om att varken du eller jag har ensamrätt om medveten misstolkning. Det betyder inte att man måste utnyttja den "rättigheten".
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.