Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
Nissens
M mickef skrev:
Om det är felräknat vet man inte förrän man har facit.
Det finns facit vad gäller vaccinerna om det är det du tänker på.
Om man utgår från fakta alltså.
 
  • Gilla
pmd och 3 till
  • Laddar…
Nissens
M mickef skrev:
Hens maniska faktaredovisningar kanske hjälper en del, men det var den medvetna misstolkningen som var "för mycket"
Men du har inte ensamrätt på medvetna misstolkningar…
 
  • Gilla
  • Haha
RoAd och 1 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Men hur kan man vara negativ till vaccineringen och positiv till resultatet av vaccineringen? Det går inte riktigt ihop.

Det har inte förekommit tvångsvaccinering i Sverige. Inte ens på gränsen till. Den som hävdar något annat är jag lockad till att sortera in i facket konspirationsteoretiker. Det är, och har varit, helt frivilligt att vaccinera sig mot covid-19 i Sverige. För min del är jag tacksam för att jag har erbjudits den möjligheten.
Jo det går ihop. Om du ska svara på ett inlägg, gör det ärligt utan ovidkommande tillägg.
 
Nissens Nissens skrev:
Vet inte vad du menar. Jag är inte på någons ”sida”. Men logiken haltar betänkligt när han konstaterar att tidigare friska personer dör i/med covid och samtidigt säger att eftersom han håller sig frisk så är han skyddad från att bli allvarligt sjuk.

Han säger alltså emot sig själv. Det är ju knappast mitt fel. Och han har ju fel, men det har du säkert koll på.
En lögn blir inte sanning för att man upprepar den.
 
P pmd skrev:
Att pådyvla någon sin åsikt är omöjligt.
BirgitS har redan märkt ordet. Varför undrar man?
 
P pmd skrev:
Det finns massor av inlägg i den här tråden som argumenterar för att man inte ska vaccinera sig, men till syvende och sist är det ju forumägaren som avgör vad som får skrivas här. Den som har tillräckligt radikala åsikter som inte forumägaren inte vill ska synas här får finna sig i det och argumentera på annan plats.
Man får förklara varför man avstått och möjligtvis försvara sin ståndpunkt, vilket behövs i den här tråden, men inte propagera mot vaccinet.
 
harry73
J Jocke Best skrev:
Du gör en tankevurpa av rang. Just du överlevde sjukan precis som 99% av alla andra, men dom som dog (den kvarvarande procenten)
Så du tror att 1% som fick covid dog pga det?

Får jag komma med den goda nyheten att covid inte är så dödlig?
 
  • Gilla
Harpgear
  • Laddar…
Nissens
M mickef skrev:
En lögn blir inte sanning för att man upprepar den.
Precis, därför är det viktigt att gå på fakta. Det finns så många märkliga idéer där ute som byggs på allt annat än fakta.
 
  • Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
Nissens
harry73 harry73 skrev:
Får jag komma med den goda nyheten att covid inte är så dödlig?
Kan du inte förmedla det till resten av världen? Jag kom nyss ut från 24 timmars karantän med PCR test i Asien…
Men det är nog inte knutet till dödlighet, snarare belastningen på vården..
 
Redigerat:
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
J
harry73 harry73 skrev:
Så du tror att 1% som fick covid dog pga det?

Får jag komma med den goda nyheten att covid inte är så dödlig?
Det var för att förklara tankevurpan. Du behöver inte föra in den siffran i ett exceldiagram där hemma.
 
  • Haha
RoAd
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Men du har inte ensamrätt på medvetna misstolkningar…
Känner att vi är överens.
 
BirgitS
blackarrow blackarrow skrev:
Hur definierar du ”helt frivilligt”? Om man inte är ekonomiskt oberoende utan har ett arbete som dessutom kräver att man är vaccinerad så kanske många kände sig tvingade att vaccinera sig?
Har någon blivit avskedad för att hen inte är vaccinerad?
 
BirgitS
M mickef skrev:
Hens maniska faktaredovisningar kanske hjälper en del, men det var den medvetna misstolkningen som var "för mycket"
Vad var det som var en medveten misstolkning?
Det är lite lustigt att du vet mer än jag om vad jag skriver.
 
BirgitS
M mickef skrev:
Jo det går ihop.
Då kan ju du svara på frågan.
Men hur kan man vara negativ till vaccineringen och positiv till resultatet av vaccineringen?
 
BirgitS
harry73 harry73 skrev:
Så du tror att 1% som fick covid dog pga det?

Får jag komma med den goda nyheten att covid inte är så dödlig?
Så vitt jag kommer ihåg fick man under första vågen i Sverige fram att 0,6 % av alla insjuknande (IFR) avled vilket avrundat blir just 1 %.
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.